برگزاری ۲۷۵ ویژه‌برنامه به یاد ۲۷۵ شهید دفاع مقدس ابرکوه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه از برگزاری ۲۷۵ ویژه‌برنامه در این شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس به نیت و نام ۲۷۵ شهید ابرکوه خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۷۷۸۷
|
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، سرهنگ «مهدی ابرقویی» ضمن گرامیداشت آغاز چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: به همت رده‌ها و اقشار مختلف بسیج در هفته دفاع مقدس، ۲۷۵ ویژه‌برنامه با هدف زنده نگه‌داشتن نام و یاد ۲۷۵ شهید شهرستان در مناطق مختلف ابرکوه برگزار می‌شود.

وی با بیان این که برنامه‌های فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما قوی هستیم» اجرایی می‌شود، ابراز کرد: دفاع مقدس نقطه عطف تاریخ انقلاب و اوج شکوفایی رزمندگان و شهدا است که با الگوبرداری از شهدای کربلا، دفاعی مقدس را رقم زده و متجاوزان را ناکام کردند.

ابرقویی با اشاره به شیوع کرونا و تحت‌الشعاع قرار گرفته کلیه برنامه‌ها، عنوان کرد: دشمن همیشه در زمینه فضای مجازی فعالیت‌های چشمگیری داشته و بعضاً نیز به نتیجه رسیده است لذا امروز کرونا به عنوان یک تهدید این فرصت را به ما داده است تا با استفاده از بستر فضای مجازی بهره گرفته، دستاورد‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را از این طریق ترویج کنیم.

وی ضمن تأکید بر فضاسازی توسط ارگان‌های مختلف، ادامه داد: مصاحبه با پنج رزمنده شاخص شهرستان توسط پنج حوزه مقاومت به صورت کلیپ و انتشار در فضای مجازی، پخش کلیپ رزمندگان و راویان دفاع مقدس در اپلیکیشن شاد آموزش‌وپرورش و سایر پیام‌رسان‌ها، انجام عملیات سایبری با هشتک ما قوی هستیم، نشست‌های روشنگری با عنوان طرح رزمایش ثامن با محوریت فضای مجازی، عکس نوشته و تهیه کلیپ توسط گردان سایبری و بسیج هنرمندان از جمله برنامه‌های این هفته است.

این مسئول با تأکید بر رویکرد محرومیت‌زدایی در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: ارائه خدمات توسط بسیج اصناف به نیت ۲۷۵ شهید، فراخوانی کمک از فرهنگیان برای تهیه ۲۷۵ بسته معیشتی، تهیه ۵۰۰ بسته نوشت‌افزار و برگزاری ۲۷۵ کلاس کمک‌آموزشی برای ۷۰۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت، حک شدن عکس شهدا بر روی کیف دانش‌آموزان نیز در دستور کار قرار دارد.

ابرقویی یکی از برنامه‌های شاخص را که بار مالی سنگینی از دوش خانواده‌های نیازمند برخواهد داشت را ویزیت رایگان بیماران توسط پزشکان متخصص با هماهنگی بسیج جامعه پزشکی دانست و عنوان کرد: یک اکیپ شامل متخصصان در رشته‌های مختلف دندانپزشکی به مدت دو روز در درمانگاه اسفند آباد و یک اکیپ نیز در بخش مرکزی جهت ویزیت رایگان مستقر خواهند شد.

فرمانده سپاه ابرکوه در بخش برنامه‌های ورزشی به برگزاری مسابقه تیراندازی بین کادر پزشکی و درمان توسط گردان امام حسین (ع)، مسابقه کبدی در سطح پایگاه‌ها، مسابقات ورزشی زورخانه‌ای و باستانی در فضای باز نیز اشاره کرد.

وی همچنین از جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه توسط بسیج جامعه پزشکی و توزیع آن بین نیازمندان خبر داد و اضافه کرد: در این هفته مشاوره حقوقی و قضایی رایگان، رفع اختلافات بین شاکی و مشتکی‌عنه، آزادسازی یک نفر زندانی نیز توسط بسیج حقوقدانان انجام خواهد شد.

تهیه و توزیع وصیت‌نامه‌های شهدا و قرائت آن در مراسمات مختلف، چاپ عکس شهدا بر روی سرامیک، نوشتن کتابچه خاص شهدای طلبه، همایش تجلیل از ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس، مسابقات فرهنگی، نشست‌های روشنگری، افتتاح طرح‌های عمرانی، همایش ائمه جمعه و جماعات، عطرافشانی گلزار شهدا، رژه خودرویی نیرو‌های مسلح، یادواره شهدا، دیدار با جانبازان از دیگر برنامه‌های شهرستان ابرکوه در هفته دفاع مقدس امسال است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار