خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین

هفته دفاع امتداد عاشوراست/توزیع ده هزار بسته معیشتی در دهه سوم ماه صفر

سرگرد اصل بیگی گفت: هفته دفاع امتداد عاشوراست. هدف امام حسین(ع) زنده نگه داشتن دین خدا بود و هدف اصلی دفاع مقدس نیز با تأسی از مکتب حسینی، علاوه بر حفظ خاک، کیان و ناموس، حفظ اسلام و دین خدا بود
کد خبر: ۹۲۷۷۸۸۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سرگرد پاسدار زین العابدین اصل بیگی فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در نشست خبری با محوریت هفته دفاع مقدس بیان کرد: هفته دفاع امتداد عاشوراست. هدف امام حسین(ع) زنده نگه داشتن دین خدا بود و هدف اصلی دفاع مقدس نیز با تأسی از مکتب حسینی، علاوه بر حفظ خاک، کیان و ناموس، حفظ اسلام و دین خدا بود.

وی گفت: هشت سال دفاع مقدس را با تمام کمبودهای و نبود تجهیزات و ارتشی که تازه نفس بود و سپاهی که تازه تاسیس شده بود شروع کردیم اما در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادم و در پایان جنگ چیزهایی را به دست آوردیم که هرگز نداشتیم.

سرگرد اصل بیگی اضافه کرد: امروز با اتکا به رهنمودهای مدبرانه مقام معظم رهبری و توان نیروهای مسلح از هر لحاظ آماده دفاع در مقابل دشمن تا دندان مسلح هستیم هر چند که نوع جنگ تغییر کرده و در این جبهه از تمام توان و تجهیزات استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: امسال نحوه برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس به دلیل شرایط خاص حاکم بر استان به دلیل شیوع بیماری کرونا تغییر کرده اما در پنج منطقه مرکزی، طارم، الموت شرقی و غربی و کوهین تعداد ۲۰۰ عنوان برنامه همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین اظهار کرد: از این تعداد برنامه هفت عنوان یادواره شهید در سطح شهرستان، سه غنوان برنامه آبروی محله، ۳۵ مورد نشست عقیدتی، پنج عنوان نمایشگاه فرهنگی، نواختن زنگ مقاومت در چهل مدرسه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، عطر افشانی ۲۵ مزار شهدا، دیدار از چهل خانواده شهید از برنامه های ما می باشد.

وی تصریح کرد: شعار هفته «ما قوی هستیم» است. در این هفته دیدار و تجلیل از مدافعان سلامت در دو واحد بیمارستانی قزوین توسط بسیجیان خواهیم داشت. افتتاح پروژه ها در مناطق پنج گانه، ۱۲ خانه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد که توسط بسیجیان تکمیل شده و اهدا خواهد شد، افتتاح زمین چمن روستای خرمن سوخته، افتتاح سالن ورزشی شهید سلیمانی در روستای شینقر، افتتاح پایگاه های مقاومت بسیج در الموت از دیگر برنامه های سپاه قزوین در هفته دفاع مقدس می باشد که جمعا ۲۰ پروژه در سطح شهرستان افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه داد: ۱۵ هزار بسته معیشتی از ابتدای ابلاغ فرمان رهبر انجام شده و این کمک ها ادامه خواهد داشت و آخرین برنامه در این راستا اهدا هزار بسته لوازم التحریر به خانواده های کم درآمد و محصلین بوده است.

سرگرد اصل بیگی خاطرنشان کرد: برنامه های سطح شهرستان در فضای باز و با رعایت پروتکل های ابلاغی ستاد کرونا کشور می باشد. اگر وضعیت شهرستان سفید اعلام شود در نماز جمعه های شهرستان، سخنرانی با موضوع دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی افزود: در شناسایی افراد در بحث کمک مومنانه، اولویت اصلی ما کسانی بودند که تحت پوشش کمیته و یا بهزیستی نبودند و به لحاظ کرونا آسیب دیده بودند و مجموعا ۱۲ هزار نفر در سطح شهرستان شناسایی شدند و توسط پایگاه های مقاومت این بسته ها بین افراد در چهار مرحله توزیع شد.

سرگرد اصل بیگی گفت: در دهه سوم ماه صفر با کمک بسیج سازندگی استان ده هزار بسته معیشتی بین جامعه هدف توزیع خواهد شد.

 

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار