سردار محمدرضا یزدی در آیین ابلاغ برنامه‌های مشترک هفته دفاع مقدس با بیان اینکه باید ظرفیت‌های دفاع مقدس بازگو شود،اظهار داشت: امروز باید با تقدیم خاطرات شهدا به جوانانمان، زندگی کردن همانند شهدا را به آن‌ها بیاموزیم.
کد خبر: ۹۲۷۸۴۹۴
|
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، در آیین ابلاغ برنامه‌های مشترک هفته دفاع مقدس سپاه تهران بزرگ و شهرداری تهران، با بیان اینکه باید ظرفیت‌های دفاع مقدس بازگو و مورد استفاده واقع شود، اظهار داشت: ما امروز باید با تقدیم خاطرات شهدا به جوانانمان، زندگی کردن همانند شهدا را به آن‌ها بیاموزیم؛ چون این موضوع باعث رشد و توسعه کشور می‌شود؛ زیرا هر جا با آموزه‌های دینی و شهدا حرکت کردیم، موفقیت به دست آوردیم.

فرمانده سپاه تهران بزرگ افزود: در دفاع مقدس همبستگی ملی خود را به نحو احسن به جهانیان نشان دادیم؛ زیرا از همه ادیان، اقوام، مذاهب و اقشار مختلف کشور در دفاع مقدس حضور مؤثر داشتند.

وی بیان کرد: دفاع مقدس در شرایطی به‌پیروزی نهایی منتهی شد که در تحریم قرار داشتیم و ۳۶ کشور به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم در برابر ما قرار داشتند.

سردار یزدی افزود: آن زمان به دلیل تحریم بودن کشورمان، قادر به تأمین سلاح‌های مورد نیاز از خارج نبودیم؛ به عبارت دیگر اگر آن زمان نمی‌توانستیم سلاح از خارج خریداری کنیم، امروز می‌توانیم به واسطه حاکمیت تفکر جهادی بر نیرو‌های مسلح، به دیگر کشور‌ها سلاح صادر کنیم؛ به عنوان مثال تفکر جهادی شهید «طهرانی‌مقدم» باعث شد که با مهندسی معکوس در تولید موشک از کمک‌های دیگران بی نیاز شویم.

وی بیان کرد: دشمن می‌داند که مردم ما به دفاع مقدس نگاه ملی دارند و به آن افتخار می‌کنند؛ لذا باید در چهلمین سال دفاع مقدس، فرهنگ و ارزش‌های آن را توأم با نگاه جهادی به نسل جدید، انتقال دهیم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) گفت: اگر می‌خواهیم در هر زمینه‌ای رشد کنیم، باید به درس‌ها و آموخته‌های دفاع مقدس توجه کنیم. چهلمین سالگرد دفاع مقدس می‌تواند زمینه‌ای باشد برای اینکه نسل سوم در شرایط جدید فعالیت‌های خود را توأم با تفکر جهادی برنامه‌ریزی کند.

سردار یزدی با بیان اینکه تفکر جهادی و مدیریت جهادی دارای پشتوانه‌ای به نام دفاع مقدس است، افزود: در چهل‌سالگی دفاع مقدس باید به دنیا نشان دهیم که مردم ایران اسلامی در این مقطع باشکوه چه رشادت‌هایی انجام دادند.

وی در پایان گفت: با مناطق شهرداری هماهنگ هستیم؛ لذا امسال شهر باید با دستاورد‌های دفاع آذین شود و به تعبیری، شهر را به نگارخانه‌ای به وسعت شهر تبدیل کنیم.

گفتنی است این همایش در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. 

ارسال نظرات