فرماندار دشتستان:

بهداشت در بسته‌بندی و نگهداری خرما رعایت شود

فرماندار دشتستان گفت: باتوجه به وضعیت همه‌گیری بیماری کرونا رعایت بهداشت درکارگاه‌های بسته‌بندی و سردخانه‌های نگهداری خرما در این شهرستان باید بیش از گذشته باشد و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۹۲۷۸۷۶۳
|
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، فتح الله نوروزی در جلسه کمیته تنظیم بازار شهرستان دشتستان ضمن گرامیداشت چهل سالگی هفته دفاع مقدس افزود: همچنین با توجه به اینکه فصل برداشت و جمع آوری محصول خرما در این شهرستان آغاز شده‌است و بخش قابل توجهی از این محصول در انبار‌ها و کارگاه‌های خانگی بسته‌بندی و نگهداری می‌شود باید توجه داشت که از قرص برنج بعنوان آفت‌کش استفاده نشود.
وی تأکید کرد: جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان با نظارت دقیق و آموزش‌های لازم در زمینه استفاده نکردن از قرص برنج در فصل برداشت خرما در این مورد برنامه‌ریزی کنند.
نوروزی ادامه داد: علاوه براین جهاد کشاورزی در قالب کمیته‌ای برای قیمت‌گذاری خرما بطور صحیح و واقعی موضوع را بررسی و اقدامات لازم را انجام دهد.
فرماندار دشتستان اظهار داشت: تشدید نظارت بر کنترل قیمت‌ها در بازار و مراکز خرید شهرستان بخوبی مدنظر گروه نظارتی قرار گیرد و بازاریان و صنوفی که نسبت به درج قیمت کالا روی اجناس غفلت می‌کنند، توسط تیم گشت نظارتی شناسایی و برخورد لازم صورت گیرد.
نوروزی اضافه کرد: بازاریانی که پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فروش مناسب کالا را در نظر دارند، شناسایی و مورد تشویق قرار گیرند.
وی بیان کرد: نظارت بر کارخانه‌های آرد توسط اداره غله، بهداشت و درمان، صنعت و معدن و تعزیرات بخوبی برنامه‌ریزی شود.
سال گذشته بر اثر استفاده از قرص برنج (آلومینیوم فسفید) در کارگاه‌های خانگی نگهداری خرما در دشتستان و استنشاق گاز سمی متصاعد شده از آن در فضای پیرامون چهار نفر جان خود را از دست دادند.
در شهرستان دشتستان با چهار میلیون اصله نخل سالانه ۱۲۰ هزار تن خرما تولید می‌شود.
پایان خبر/
ارسال نظرات