نماینده مردم سنندج در مجلس با بیان اینکه ثبت جهانی هورامان، ثبت تاریخ و فرهنگ مردم کردستان است، گفت: این اتفاق نقطه عطفی در تاریخ کردستان خواهد بود و می‌تواند بارقه‌ای از امید در دل مردم منطقه ایجاد کند.
کد خبر: ۹۲۷۸۸۴۵
|
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست نمایندگان مردم کردستان و کرمانشاه با وزیر و مدیران وزارت میراث فرهنگی برای خوشآمدگویی به اسام محمود مهدی ناظر ارشد سازمان جهانی یونسکو برگزار شد.

فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در این نشست، گفت: ثبت جهانی هورامان، ثبت تاریخ و فرهنگ مردم کردستان است و این اتفاق نقطه عطفی در تاریخ کردستان خواهد بود و در این روزها خبر ثبت جهانی می‌تواند بارقه‌ای از امید در دل مردم منطقه ایجاد کند.

وی افزود: مردم هورامان در نتیجه تجربه هزاران سال زندگی بر دامنه کوه‌ها و دره‌های زاگرس با کوه، دره و رودخانه و در یک‌کلام با طبیعت چنان درآمیخته‌اند که در یک زندگی ایده‌آل کوه‌ها و منابع طبیعی جزئی از دارایی‌شان شده و حفاظت از طبیعت به‌مثابه حفاظت از زندگی‌شان است.

فتحی یادآور شد: با مطالعه تاریخ و فرهنگ کردستان می‌توان به ‌یقین رسید که هورامان گنجینه فرهنگ کردستان است که ثبت جهانی آن می‌تواند به گسترش صلح و همدلی در منطقه خاورمیانه کمک کند.

به گزارش خانه ملت؛ مقرر شد طی ۱۰ روز حضور ناظر یونسکو روستاهای هدف در منطقه هورامان مورد بازدید قرار گیرد./

ارسال نظرات