خبرهای داغ:
مرتضی مقدسیان
کارشناس و تحلیل گر سیاسی در گرامی داشت هفته مقدس
نشست بصیرتی با حضور تحلیل گر وکارشناس سیاسی ، برادر رفعتی پور با حضور پایوران و نیرو های وظیفه ، درناحیه مقاومت بسیج نایین ، برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۹۰۲۰
|
۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

به خبرگزاری بسیج از نایین "به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس ،  نشست بصیرتی با حضور برادر سید روح الله رفعتی پور تحلیل گر وکارشناس سیاسی ، با حضور پایوران و نیروهای وظیفه در روز چهارشنبه 99/02/07 صبح ، در حسینیه شهدا ناحیه مقاومت بسیج نایین برگزار شد.

سید روح الله رفعتی گفت: یکی از مباحثی که رهبر معظم انقلاب در این چندسال اخیر به آن اشاره نموده اند بحث تحریف و نفوذ است. وعلت آن هم این است که حمله به جامعه هدف اتفاق می افتد ولی جامعه اصلا احساس حمله نمی کند.خداوند در قرآن کریم در مورد دشمن صحبت کرده است و آن را با مفهوم و نماد شیطان معرفی کرده است. وهرجا حرف از شیطان آمده  حرف از دشمنی با انسان  است.

این کارشناس سیاسی گفت:درایه 60 سوره یس خداوند گفته است (الم اعهد الیکم یابنی آدم ان لا تعبدالشیطان انه لکم عدوا مبین)که تعبیر به دشمن اشکار برای انسان شده است.خداوند دشمن را  به آشکار و پنهان تقسیم کرده است. آواخر آیه 60 سوره انفال (عدوالله و عدوکم )دشمنی در اینجا آشکار و پنهان است و در آیه 8 و 9سوره ممتحنه هم  منظور دشمن اشکار وپنهان است.در جایی دیگر در قرآن دشمن به داخلی و خارجی تقسیم بندی شده است که دشمن خارجی تعبیر به کفار و مشرکین و دشمن داخلی به منافقین تعبیر شده است.

سید روح الله رفعتی گفت:منافقین همان جریان نفوذ است که خط تحریف را دنبال می کند که بسیار خطرناک است.در جایی از قرآن امده است که شدت برخوردی که با منافقین است با مشرکین وکفار نیست و علت هم آن است که خطر منافقین خیلی بیشتر از کفار و مشرکین است و از جبهه خودی است.در اندیشه رهبرمعظم انقلاب خطرناک ترین نفوذ ، نفوذ فرهنگی است. گاها ما ناهنجاری هایی  درجامعه میبینیم که نتیجه نفوذ فرهنگی است و تعبیر مقام معظم رهبری از نفوذ فرهنگی ،تغییر نگرش و نگاه جامعه است زیرا وقتی نگرش تغییر کند به تبع آن تشخیص تغییر می کند وقتی تشخیص تغییر کرد انتخاب و بعد از آن رفتار تغییر خواهد کرد.

این تحلیل گر وکارشناس سیاسی گفت:مهم ترین و بزرگ ترین کاری که دشمن با جامعه هدف انجام میدهد آن است که کاری با جامعه هدف میکند که آنها دشمن را دیگر دشمن بحساب نیاورند.وقتی دشمن را دشمن حساب نکنیم مقابله که هیچ و چه بسا با دشمن تعامل بشود. و نتیجه نفوذ فرهنگی این است که جامعه هدف با دست خودش کاری میکند که دشمن میخواهد انجام دهد.جامعه هدف اگرباهوش باشد اشتباه نمیکند یعنی حوزه فشار را برای دشمن مشخص نمیکند.

 سید روح الله رفعتی گفت: جریان نفوذ برای خط تحریف کار هایی انجام می دهد که به آن اشاره میکنم. اولین  کار ادرس غلط دادن و دومین کار تغییر اولویت هاست که اولویت های غیرضرروی و بی اهمیت را جایگزین اولویت های مهم جامعه میکند. واگر بخواهیم جریان نفوذ و تحریف برما اثر نکند باید تبعیت کامل از ولایت داشته باشیم.

درپایان آقای سید روح الله رفعتی به سوالات پایوران و نیرو های وظیفه پاسخ داد.

ارسال نظرات