خبرهای داغ:
به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس ، نشست بصیرتی با سخنرانی برادر رفعتی پور در جمع طلاب خواهر پایگاه ریحانه المصطفی برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۹۱۵۳
|
۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴

به خبرگزاری بسیج از نایین " نشست بصیرتی با حضور تحلیل گر وکارشناس سیاسی برادر سید روح الله رفعتی پور در جمع طلاب خواهر پایگاه ریحانه المصطفی  مورخ چهارشنبه 99/07/02 در محل پایگاه و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

سید روح الله رفعتی پور گفت:خداوند در ایه 31 سوره مبارکه آل عمران دو گروه رابیان میکند که این دو گروه یکی گروه باطل و دیگری گروه حق است و انسان به ناچار در گروه حق ویا باطل قرار می گیرد.به عنوان مثال در جنگ جمل که بین امام علی (علیه السلام)  و همسر پیامبر بود عده ای شک کردند.و به امام علی هم گفتند که ما در این جنگ دچار شک شده ایم وسابقه این افراد نشان میدهد که خیلی اهل عبادت بودند ولی مشکل اساسی  آنها این بود که از امام اطاعت نمی کردند.و ناخواسته در سپاه دشمن قرار می گرفتند.

این تحلیلگر سیاسی گفت:امام حسین قبل از اینکه از مدینه خارج شوند قیام خود را شروع کردند اما همه موارد در کربلا و روز عاشورا  خلاصه می شود و برای امام و اهل بیت ایشان اشک میریزیم.این اشک ریختن اگر از روی شناخت نباشد هیچ فایده ای ندارد.اگر متوجه نشویم که امام حسین (علیه السلام ) بخاطر عدم ولایت پذیری مردم زمانه خود به شهادت رسیده درک درستی از واقعه عاشورا نداریم.

سید روح الله رفعتی پور د رپایان گفت:اگر مردم ولایت شناس و ولایت پذیر نباشند و نتوانند از وقایع خوب وبد عبرت بگیرند ، هیچ فرقی با مردم دوران امام علی (ع) وامام حسین (علیه السلام ) ندارند و چه بسا امام زمان خود را تنها بگذارند.ویا حتی در شهادت امام زمان خود نقش داشته باشند.امروز هم نقشه دشمن این است که مردم را از ولایت جدا کند و مردم کاری به کار ولی فقیه جامعه نداشته باشند. ولی مردم باید برای تشخیص حق از باطل بصیرت داشته باشند تا خواسته یا ناخواسته در سپاه دشمن قرار نگیرند.

 

ارسال نظرات