خبرهای داغ:

نسل جوان باید با نقش روحانیت در دفاع مقدس آشنا شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهاباد گفت: نسل جوان باید با نقش روحانیت در دفاع مقدس آشنا شود.
کد خبر: ۹۲۷۹۲۰۱
|
۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از مهاباد، حجت الاسلام سید علی سید نظری امروز در نشست تبیینی نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: این ایام یادآور ایثار، شهادت و جانفشانی های رزمندگان این کشور در هشت سال دفاع مقدس است، رزمندگانی که در برابر تجاوز دشمنان ایستادند و از حریم کشورمان در مقابل دشمنان اسلام دفاع کردند.

وی در ادامه سخنان خود به حضور پررنگ و اثرگذار روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این حضور موجب تقویت روحیه معنوی و رزمی رزمندگان سپاه اسلام بوده و نشان دهنده گوشه ای از تکلیف مداری روحانیت در دفاع از اسلام و انقلاب است.

سیدنظری بر ضرورت تبیین نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: نسل جوان امروز باید بیش از پیش با رشادت ها و مجاهدت های روحانیت در عرصه های مختلف انقلاب به ویژه دفاع مقدس آشنا شود.

وی در ادامه سخنان خود همچنین به تلاش دشمن در راستای تخریب چهره روحانیت اشاره کرد و افزود: علی رغم همه این تلاش ها، امروز روحانیت از یک محبوبیت خاصی در جامعه اسلامی برخوردار است.

حجت الاسلام سید نظری با بیان این که حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس تنها تبلیغی نبوده است، بیان داشت: روحانیت علاوه بر مسائل تبلیغی، همگام با سایر رزمندگان در عرصه های رزمی حضور فعال داشته است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه پیرامون تبیین نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس غفلت صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه های گسترده دشمن علیه روحانیت، جامعه امروز نیازمند آشنایی بیشتر با خدمات، تلاش ها و جانفشانی های روحانیت در عرصه ها و صحنه های مختلف انقلاب است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهاباد، هفته دفاع مقدس را فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه روحانیت در جبهه های حق علیه باطل دانست و گفت: وجود بیش از 4 هزار شهید روحانی در هشت سال دفاع مقدس نشان دهنده حضور پررنگ این قشر اثرگذار جامعه دینی در دفاع از انقلاب و تمامیت ارضی کشور است به طوری که در بین غواصان شهید، 73 نفر طلبه، شهدای مخابرات 88 طلبه، شهدای آرپی جی زن 124 طلبه، شهدای تخریب‌چی 47 طلبه و در جمع شهدای اطلاعات و عملیات 38 طلبه در دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: تعداد شهدای روحانی که در سمت فرماندهی به شهادت رسیدند نیز 143 نفر است، 126 نفر نیز از روحانیان در جریان ترور توسط ضد انقلاب به شهادت رسیدند، همچنین 53 روحانی امدادگر به همراه 33 نفر از مسئولان عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح و 45 طلبه معلم در جنگ به شهادت رسیدند، 62 امام جماعت و 43 امام جمعه نیز جزو شهدای روحانی در طول هشت سال دفاع مقدس هستند که به فیض شهادت نایل آمدند، همچنین 15 بانوی طلبه در 8 سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند و 84 نفر از شهدای روحانیت نیز از علمای اهل سنت هستند.

سید نظری در پایان سخنان خود افزود: این آمار تنها بیانگر گوشه‌ای از حضور پرشور روحانیون در 8 سال دفاع مقدس است و روحانیون با توجه به وظیفه‌ای که بر عهده داشتند ضمن تقویت روحیه رزمندگان و پاسخ به سؤالات شرعی آنها در خط مقدم نیز حضوری چشمگیر داشتند و بسیاری از آنها آرزو داشتند در همان لباس روحانیت به شهادت برسند.

انتهای پیام

ارسال نظرات