مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد:

مدارس حاشیه شهر یزد شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: مدارس حاشیه شهر یزد فاقد امکانات بهداشتی هستند و خانواده‌ها به دلیل عدم دسترسی به فضای مجازی خواستار برگزاری کلاس‌های حضوری هستند.
کد خبر: ۹۲۷۹۵۱۸
|
۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، علی خیراندیش، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: طبق اعلام وازت آموزش و پرورش از شروط بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش آموزان، تامین پروتکل‌های بهداشتی و تخصیص بودجه و امکانات جهت رعایت مسائل بهداشتی توسط آموزش و پرورش ذکر شده بود. تا جایی که وزیر آموزش و پرورش از تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان جهت این امر خبر داد.

خیراندیش افزود: حتی اخیرا هم چندی از مسئولین وزارتخانه از واریز مبلغ تخصیص یافته به حساب مدارس شدند، اما در واقع به گقته مسئولین مدارس وزارتخانه و ادارت تابعه اش هیچ اقدامی را جهت خرید و مجهز کردن مدارس به رعایت پروتکل‌ها نکرده است. با توجه به عدم الزام دانش آموزان به حضور در مدارس، اما در مدارس مناطق حاشیه شهر استان‌ها به سبب عدم دسترسی افراد به اینترنت و نرم‌افزار شاد، خانواده‌ها خواستار برگزاری کلاس‌های حضوری هستند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد ادامه داد: مدارس مناطق محروم از یک طرف با جمعیت زیاد دانش آموز خواستار آموزش حضوری مواجه اند و از طرفی با عدم تخصیص و واریز بودجه جهت تامین پروتکل‌ها توسط وزارتخانه و در واقع این وضع به شدت باعث نگرانی و فشار روانی خانواده‌ها شده است. آنچه که فی الحال و در روز‌های گذشته، با بازگشایی مدارس همراه بوده و شاهد بودیم، تامین هزینه مسائل بهداشتی مدرسه توسط خانواده‌ها بود. همانگونه که گفتم این اخذ هزینه را بیشتر در مناطق محروم و با توجه به حضور بیشتر دانش آموزان شاهد هستیم که به هر حال این اقدام کاملا خلاف قانون کشور می‌باشد.

وی گفت: نکته دیگری که مسئولین آموزش و پرورش بر آن تاکید دارند این است که اگر مدرسه‌ای به اجبار از دانش آموزان هزینه‌ای برای تهیه مواد ضدعفونی دریافت کند، عملی خلاف قانون است. آموزش و پرورش موظف است مدرسه را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز کند تا فضای آموزش برای دانش آموزان مهیا شود. البته ناگفته نماند که در استان یزد، آموزش و پرورش صرفا با تهیه ۲۰ لیتر مایع وایتکس برای مدارس به رعایت پروتکل‌ها پرداخته است.

خیراندیش تاکید کرد: از آنجایی که هم حفظ جان و سلامت کودکان ضروری است و هم حق برخورداری از تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش با بازگشایی مدارس بدون تخصیص اقلام بهداشتی مدرسه از جمله تب سنج، مواد ضد عفونی و ... سلامت کودکان را جداً در خطر می‌اندازد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: با توجه به زمان برنامه ریزی چند ماهه در وزارت آموزش و پرورش، چرا کماکان هیچگونه بودجه‌ای جهت تخصیص رعایت مسائل بهداشتی به مدارس واریز نشده است؟ آنچه که در ابتدا مطالبه می‌شود، تسریع در واریز مبالغ تخصیص یافته و خرید اقلام ضروری بهداشتی برای مدارس می‌باشد. اما با توجه به شرایط کنونی و اولویت تضمین کردن سلامت دانش آموزان با حضور در مدارس، با هدایت کمک‌های خیر خواهانه خیرین مدرسه ساز، می‌توان گوشه‌ای از خلا‌های کنونی را پوشش داد.
ارسال نظرات