خبرهای داغ:
ایثار و فداکاری برای اهلش، دیروز و امروز نمی‌شناسد؛

از جهاد رزمندگان با دست خالی تا ایثار مدافعان سلامت در تحریم دارویی/حکایت روزهایی که بی‌شباهت به دفاع مقدس نیست

حکایت این روزهای کرونایی بی شبهات به دوران دفاع مقدس نیست ، ایثار و ایستادگی کادر درمان در جبهه مقابله با کرونا برای دفاع از حریم سلامت کشور یادآور همان فداکاری هایی است که رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس رقم زدند.
کد خبر: ۹۲۷۹۵۸۹
|
۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، تاریخ معاصر سرزمین ایران پر است از حماسه‌ها و لحظات غرورآفرینی که ملت ما آفریدند، سراسر کتاب تاریخ ما یادآور روزهایی که مردم ما با پشتوانه‌ی ایمان حکومت ستم‌شاهی را کنار زدند و گوش‌به‌فرمان مردی سپردند که رسالتش ایجاد یک تحول عظیم نه‌فقط در نوع حکومت بلکه در قلب انسان‌ها بود.

اگر دیروز مردم ما در کنار رزمندگان دفاع مقدس، در جبهه‌ی همدلی مشارکت داشتند، امروز نیز پس از ۴۰ سال از آغازین روزهای دفاع مقدس همین مردم در عرصه‌های سخت و دشوار و در برهه های مختلف همان جنس از همدلی را به منصه ظهور رساندند. 

مدافعان سلامت در همان سنگر دفاع مقدس

مرور گذشته پر است از اتفاقات تلخ و شیرینی که وقتی به آن‌ها می‌نگریم می‌بینیم این انسجام و ایثار مردم ما بوده است که پر رنگ‌تر از هر چیز دیگری به چشم می‌خورد، سال ها در جنگ تحمیلی و سال ها در جنگ اقتصادی، یک روز در ماجرای غمناک زلزله، روزی در حادثه سیل‌ و امروز در کنار نیروهای کادر درمانی کشور که در جبهه نبرد با کرونا حضور دارند، نسل امروز ملت ایران در مقایسه با دوران دفاع مقدس در همان سنگر از جان و سلامتی خود برای دفاع از سلامت جامعه گذشته اند.

نسلی که خود را مدیون و مسئول می‌داند در این روزگار کرونایی در خط مقدم جبهه مبارزه و مقابله با ویروس منحوس کرونا خالق صحنه‌هایی بی‌نظیر در عرصه جهاد سلامت شده‌اند، شباهت بسیاری میان روزهای دفاع مقدس و این روزهای کشور ما وجود دارد؛ انسجام، همیاری، همدلی و همکاری ای که برای شکست ویروس منحوس کرونا در کشور شکل‌گرفته‌ است ریشه‌ای جز در آموزه‌های ۸ سال دفاع مقدس و مسلک شهدا ندارد.

جهاد با دستان خالی؛ عزت آفرینی در سایه عنایت الهی

آن روزها رزمندگان جبهه جهاد و مقاومت با دست‌خالی و کمترین امکانات در مقابل هجمه‌ی سنگین نه‌تنها صدام بلکه دنیا ایستادند امروز هم می‌بینیم که دشمنان ما با اعمال تحریم‌های ظالمانه و سنگ اندازی در مسیر تأمین دارو به دنبال این هستند که دست سربازان ما در خط مقدم مبارزه با کرونا خالی بماند اما همانطور که با عنایت الهی حماسه آفرینی های دفاع مقدس مایه عزت و آبروی ایران شد مدافعان سلامت نیز برای این کشور عزت آفرینی خواهند کرد.

اینکه امروز کادر بهداشت و درمان و سلامت بعد از ۷ ماه تلاش بی‌وقفه  علیرغم تمام کاستی و در برخی مواقع بی مهری ها پا پس نمی‌کشند تنها دلیل آن را باید در تفکری جستجو کرد که دفاع از ملت و مملکت را در هر شرایط و هر جبهه‌ای مقدس می‌داند، رزمندگان ما در ۸ سال دفاع مقدس تا پای جان ایستادگی کردند و امروز پزشکان و پرستاران ما نیز با تقدیم شهدایی در مسیر دفاع از حریم سلامت کشور ثابت کرده اند بر همان عهد و پیمان استوارند.

بازهم باید گفت حکایت این روزهای کشور ما در مواجهه با بحران کرونا بی‌شباهت به‌روزهای جنگ و دفاع مقدس نیست، در دوران جنگ پدران، مردان و جوانان این سرزمین همدل و متحد لباس خاکی رزم را برتن داشتند و در خط مقدم جبهه با نبرد با دشمن بعثی بودند و مادران، زنان و دختران در پشت جبهه، شبانه‌روز  رزمندگان اسلام را پشتیبانی می کردند؛ امروز اما سربازان ما لباس سپید بر تن دارند و باز هم دلگرم به پشتیبانی همان مردم اند.

ایثار و فداکاری برای اهلش، دیروز و امروز نمی‌شناسد، پزشکان و پرستاران، دیروز در خط مقدم جبهه یاری‌رسان مجروحان و جانبازان جنگ بودند و امرو با همان روحیه ایثارگری  در جبهه خدمت‌رسانی، شبانه‌روز در تلاش‌اند تا سلامتی را به هم‌وطنان گرفتار در دام کرونا بازگردانند.

همدلی و مواسات تجلی ایثار اجتماعی

مقدس‌ترین ایثارها، ایثار اجتماعی است؛ رزمندگان و شهدایی که در هشت سال دفاع مقدس جان خود را فدا کرد یک ایثار اجتماعی را در راه دفاع از میهن و اعتقاداتشان رقم زند و امروز هم پزشکان، پرستاران، تمامی کادر درمان و همه ی جهادگرانی که در این عرصه بی وقفه خدمت می کنند جلوه هایی از ایثار اجتماعی را برای حفظ سلامت جامعه آفریده اند.

طی ماه های اخیر در کنار خدمات کادر زحمتکش درمان باز هم این اقشار مختلف مردم بودند که در قالب بسیج مردمی و گروه های جهادی همچون سال های دفاع مقدس کمک‌های مادی و معنوی ارزشمندی را به ثمر رساندند تا نقش دیگری از ایثار اجتماعی را بر صفحات تاریخ ایران بنگارند.

سال‌هایی نه‌چندان دور در مساجد و خانه‌ها بسیاری از زنان و دختران بی‌وقفه برای چرخش چرخ‌های خیاطی تلاش می‌کردند تا لباس رزم را برای رزمندگان دفاع مقدس محیا کنند و حال دختران آن مادران در تلاش‌اند تا برای سربازان عرصه سلامت و جهاد با ویروس منحوس کرونا پوششی به نام ماسک و گان فراهم کنند.

مساجد در زمان جنگ حکم پایگاه‌های پشتیبانی و امدادرسانی را داشت، مردم هر آنچه در اختیار داشتند برای کمک به رزمندگان در طبق اخلاص می‌گذاشتند؛ همانند این روزها که مردم بسته های معیشتی، ماسک و یا مواد ضدعفونی را برای کمک به هموطنان کم‌بضاعت در اختیار پایگاه‌های مردمی قرار می‌دهند.

بستن سربند سرخ «لبیک یا مهدی» برای بسیجیان در آن روزها خاطره‌ای فراموش‌نشدنی بود و این روزها آن صحنه‌ها جای خود را به بستن ماسک و گان در بیمارستان‌ها داده است و خود گویای آن است فرزندان این خاک در هر سنگری حاضر به رزم هستند و جهاد برای آن‌ها زمان و مکان نمی شناسد و در برابر هر دشمنی ایستاده‌اند.

در همین روزهای کرونایی و گذران سخت معیشت، رهبر انقلاب از رزمایش کمک مومنانه و مواسات صحبت می‌کند و مردم بار دیگر با سیل همدلی نشان می‌دهند که قرار نیست تاریخ پرحماسه مردمان این سرزمین را فراموش کنند، سیل کمک‌های مردمی به سوی مناطق محروم در حالی که خود درگیر مشکلات معیشتی در سال پرتحریم کرونایی هستند ثابت کرد ملت ایران همدیگر را فراموش نمی‌کنند و به معنای واقعی کلمه به داد همدیگر می‌رسند.

کرونا با همه‌ی مشکلات و تلخی‌هایش فرصتی شد برای یادآوری حماسه های دفاع مقدس و مشق ایثار، انفاق، کار جهادی و خدمت مخلصانه که تنها علاج مشکلات این روزهای کشور ماست، باز هم کشور ما درگیر جنگ تحمیلی دیگری شد که این بار هم تنها راه پیروزی همت، همراهی و همدلی ملت است و حالا که رهبر عزیزمان پزشکان، پرستاران و کادر درمان را فرماندهان و سربازان خط مقدم این جنگ می دانند و جهاد ارزشمندشان ارج می نهند شایسته آن است تا ما هم با رعایت چند دستورالعمل ساده بهداشتی از فشار این دشمن منحوس بر جبهه مدافعان سلامت بکاهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها