آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه :

محور بزرگ مقاومت یک‌فصل از کتاب قطور دفاع مقدس است/ نباید کار و تلاش، اقتصاد، مدیریت، صنعت، علم و دانش متوقف شود

آیت‌الله اعرافی محور بزرگ مقاومت را یک‌فصل از این کتاب قطور و دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: این زنجیره و این روح و قدرت ایمانی به فضل خدا علیرغم همه توطئه‌ها و دسیسه‌های شوم مستکبران عالم تداوم پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۹۲۷۹۷۱۴
|
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد به نقل از میبد آدینه؛ آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، هشت سال دفاع مقدس را نقطه پرفروغ در تاریخ پرشکوه ایران و اسلام خواند و گفت: اگر از منظر ملی و ایرانی بودن خودمان به دفاع مقدس بنگریم خواهیم دید که بعد از قرن‌ها که پادشاهان ستم‌پیشه و حکام زبون و سست ما ملت ما را به بند کشیده بودند و هر بار در یک حادثه اجتماعی و سیاسی و هجوم نظامی پاره‌های بزرگی از میهن اسلامی ما جدا می‌شد و در دو سه قرن اخیر ایران به کمتر از شش ربع ازنظر سرزمینی رسیده بود؛ در دفاع مقدس ملت بزرگ ایران برخاست و از تمامیت ارضی و کیان ملی دفاع کرد و مانع تجزیه کشور شد.
امام‌جمعه میبد بابیان اینکه همه عالم برای تجزیه ایران علیه ملت کمربسته بودند، افزود: مثل دفاع مقدس نداشتیم که ملتی با دست‌خالی و به‌تنهایی از هویت خودش دفاع کند و رزمندگان ما و شهیدان سرافراز و آزادگان گرامی ما و جانبازان عزیز و ملت شریف صف به‌صف، سنگر به سنگر ایستادگی کردند و کشور را حفظ کردند.
خطیب جمعه میبد اظهار داشت: فراتر از این در دفاع مقدس ما تمام ارزش‌های بزرگ اسلام و تاریخ اسلام را در جبهه‌ها و ایران بازنمایی کردیم و ایران در عصر دفاع مقدس یک آینه تمام نمایی شد که تمام تاریخ اسلام و ارزش‌های انسانی و فضائل اخلاقی در این آینه خودنمایی کرد.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: دفاع مقدس زمینه‌ای شد تا ایران و ارزش‌های انقلاب، در ایران محصور نماند و در برابر جهان جبهه جدیدی گشوده شود.
دفاع مقدس همچنان برپاست
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه دفاع مقدس تمام نشده است و همچنان برپاست و تنها شکل دفاع مقدس و مقاومت بی‌نظیر گذشته با سرمایه عظیم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران ما عوض‌شده است تصریح کرد: امروز روح دفاع مقدس در شکل‌های دیگر در ایران و جهان تجلی کرده است و باید استمرار پیدا کند.
محور بزرگ مقاومت یک‌فصل از کتاب قطور دفاع مقدس است
آیت‌الله اعرافی محور بزرگ مقاومت را یک‌فصل از این کتاب قطور و دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: این زنجیره و این روح و قدرت ایمانی به فضل خدا علیرغم همه توطئه‌ها و دسیسه‌های شوم مستکبران عالم تداوم پیدا خواهد کرد.
تلاش استکبار در عادی‌سازی روابط با اسرائیل، محصور کردن محور مقاومت است
امام‌جمعه میبد گفت: همه تلاشی که امروز دار و دسته ترامپ و نتانیاهو و قدرت استکباری در عادی‌سازی روابط با اسرائیل و محصور کردن محور مقاومت به کار می‌گیرند به فضل خدا با همان روح مقاومت، شجاعت و ایثاری که در دفاع مقدس شکوفا شد ادامه پیدا خواهد کرد و تمام نقشه‌هایی که علیه ملت ایران و امت اسلام طراحی‌شده است؛ به برکت همین خون‌ها و عظمت دفاع مقدس و به یاری خدا نقش بر آب خواهد شد.
درس‌های مکتب بزرگ دفاع مقدس
آیت‌الله اعرافی سپس از میان درس‌های بزرگ و مکتب دفاع مقدس، به درس همدلی و همکاری و وحدت جبهه ایمانی و ملت بزرگ ایران در برابر دشمن اشاره کرد و گفت: این همدلی و وحدت در خط مقدم جبهه‌ها تجلی پیدا کرد و تا عمق خانه‌ها، مساجد، کارخانه و بازار ما نفوذ پیدا کرد و یدالله شد در برابر دشمنان خدا که امروز هم به آن نیاز داریم.
امام‌جمعه میبد اخلاص و کار برای خدا را دومین درس بی‌نظیر دفاع مقدس خواند و افزود: جوان و نوجوان و کوچک و بزرگ و زن و مرد در دفاع مقدس برای خدا وارد معرکه شدند و از جان مال خود گذشتند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور، ایثار و ازخودگذشتگی را سومین درس دفاع مقدس برشمردند و دست‌به‌دست کردن خرمایی از سوی سربازان گرسنه پیامبر خدا و سبقت گرفتن یاران امام حسین برای شهادت را نمونه بی‌نظیر در ایثار و خود گذشتگی خواند و اظهار داشت: در دفاع مقدس در جبهه این نمونه‌ها را از رزمندگانمان دیدیدم که بچه‌های عزیز ما قله‌های اخلاقی، معنوی و عرفانی را طی کردند.
ایشان جوان‌گرایی را چهارمین درس دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: دفاع مقدس مظهر حضور نسل جوان و نوجوان ما بود و شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان ما در جبهه بزرگ الهی و آسمانی، در سنین پایین قله‌های بلند شجاعت و معرفت را کسب و باعظمت خود همه عالم را تسخیر خود کردند.
امام‌جمعه میبد خاطرنشان کرد: نسل جوان ما در سنین جوانی با فرماندهی، در برابر سلاح شیمایی و پیچیده‌ترین ابزارهای نظامی که در خدمت صدام قرار گرفت جنگ را مدیریت کردند بنابراین این روح جوانی همیشه می‌تواند گره‌های بزرگ را باز کند.
آیت‌الله اعرافی ابتکار و خلاقیت را پنجمین درس از مکتب بزرگ دفاع مقدس خواند و افزود: در معادلات و فرمول‌های نظامی بر اساس منطق نظامی کلاسیک، ایران باید صدبار شکست و استخوان‌هایش خورد و سرزمین‌هایش تجزیه‌شده باشد؛ اما شجاعت و ایثار از یک‌سو و ابتکار و خلاقیت از سوی دیگر، گره‌ها را یکی‌یکی باز کرد و رزمندگان ما از رودها و دریاها گذشتند؛ زمین و زمان را با ابتکار خود تسخیر و دشمن را باوجود ماهواره‌ها و آواکس ها و سلاح‌ها پیچیده دور زدند و در شگفتی قرار دادند.
امام‌جمعه میبد تصریح کرد: امروز هم ما باید بر تحریم و تجاوز با شجاعت و ابتکار و خلاقیت غالب بشویم و صنعتگران، جوانان و نخبگان و مدیران ما باید از دفاع مقدس درس آزادگی، ایثار، مقاومت و دور زدن همه ترفندهای دشمنان را بیاموزند.
خطیب جمعه میبد گفت: برخی از مسئولان باید سستی‌ها و بی‌توجهی و تنبلی‌ها و نگاه‌های غلط را کنار بگذارند و بیدار شوند و کشور را بیش از این پیش ببرند.
نباید کار و تلاش، اقتصاد، مدیریت، صنعت، علم و دانش متوقف شود
مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با اشاره به ادامه قصه کرونا اظهار داشت: باوجود تلاش در واکسن و معالجه انجام‌شده در قصه کرونا، دورنماهای واضحی وجود ندارد.
آیت‌الله اعرافی با تقدیر از همه ملت در رعایت قواعد کرونا و تشکر از سپاه سلامت، پرستاران، پزشکان، بهورزان و مسئولان در جهت تأمین سلامت ملت بر رعایت ضوابط و شیوه‌نامه‌های وزارت بهداشت در شیوع کرونا گفتند: نباید کار و تلاش، اقتصاد، مدیریت، صنعت، علم و دانش متوقف شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و حوزه به‌دقت مواظبت کنند که دچار افت علمی و تربیتی نشویم.
ایشان بابیان اینکه آموزش در بعضی جاها مجازی و تلفیقی از مجازی و حضوری است، گفت: رشد علمی در نظام تعلیم و تربیت و در آموزش‌وپرورش نباید توقف پیدا کند و برای تعامل اخلاقی شاگرد و استاد باید راه‌های مختلف اندیشیده شود و خانواده‌ها هم همکاری کنند.
آیت‌الله اعرافی از دستگاه نظام اداری هم خواستند: در سال آخر دولت و در این شرایط سخت که صنعت و اشتغال و برنامه‌های کشور نیاز به تلاش مضاعف دارد سست نشوند و کارها را با جدیت دنبال کنند.
امام‌جمعه میبد در ابتدای خطبه‌های خود هم شهادت امام مجتبی سلام‌الله‌علیه در هفتم ماه صفر و ایام سوگ سالار شهیدان و یاران باوفای او و یادآور ایام اسارت آل الله و آل رسول سلام‌الله‌علیه را تسلیت گفتند.
آیت‌الله اعرافی یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و امام شهدا را در هفته دفاع مقدس گرامی داشتند.
ارسال نظرات