عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:مسئولی که لایق مدیریت نیست صندلی مسئولیت راغصب کرده و حقوقی که می گیرد آن حقوق حرام است.
کد خبر: ۹۲۷۹۷۷۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

حقوق مسئولی که لایق مدیریت نیست،حرام است

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در مراسم دهه اول صفر در سپاه کربلا با تسلیت و تعزیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و مصیبت آل الله، به خطرات صحنه قیامت پرداخت و گفت: با اشاره به آیه‌ای در سوره نبا، و روایتی از رسول الله، (ص) ۱۰ گروه در صحنه محشر حاضر می‌شوند. گروه سخن چینان به شکل بوزینه و آن‌ها که لقمه حرام می‌خورند به شکل خوک در صحنه محشر حاضر می‌شوند.

آیت الله توکل با بیان اینکه گروهی هم با صورت بر زمین کشیده شده و به صحنه محشر می‌آیند، رباخواران هستند، افزود: در قرآن آمده ربا جنگ با خداست؛ لذا کارمندان بانک که به مردم خدمات میدهند قانون متعارفی است که حق الزحمه دریافت کنند و حقوق بگیرند، اما سود‌های بانکی بالای ۲۰ الی ۳۰ درصد حرام شرعی بوده و ربا محسوب می‌شود.

این استاد اخلاق در ادامه با اشاره به اینکه درون جهنم آتشفشانی وجود دارد که فرد رباخوار را به دهنه این آتشفشان، میبرند و آتش به این افراد اصابت می‌کند، خاطرنشان کرد: عذاب رباخواران بسیار سنگین است.

به گفته آیت الله توکل آتش دنیا آتش رحمت است و انسان با آن بسیاری از کار‌ها را انجام میدهد، اما آتش قیامت آتش غضب و انتقام است؛ لذا با آتش دنیا قابل قیاس است.

آیت الله توکل با تصریح براینکه هرگناهی به اندازه سر سوزنی به همان اندازه برای آن عذاب تعیین شده است و اگر بیشتر از آن باشد به نوعی ظلم است، خاطرنشان کرد: در درگاه خدا ظلمی وجود ندارد و هر عذابی بر سر جهنمیان می‌آید، براساس گناهان آن است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در ادامه بااشاره به گروهی که بصورت نابینا و کور به صحنه محشر وارد میشوند، اضافه کرد:افرادی که حکمی برای مردم میدادند حکم ظالمانه بود و عادلانه نبود . لذا این افراد حقی را باطل و باطلی را حق جلوه دادند.

آیت الله توکل در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولین گفت: برای هر صندلی ده‌ها شهید خون دادند و برخی از شهدا هنوز پیکرشان برنگشت، اما اگر با ایمان مردم بازی شود و مسئولی عرضه مدیریتی نداشته باشد بر او واجب است،صندلی مسئولیت را رها کند تا یک فرد لایق مدیر شود تا مشکلات مردم را حل کند.

به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری مسئولی که لایق مدیریت نیست صندلی مسئولیت راغصب کرده و حقوقی که می گیرد آن حقوق حرام است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به برنامه دشمن اشاره کرد و افزود: دشمن از بی لیاقتی برخی مسئولان استفاده می کند و مشکلات کشور را به رهبری نسبت می دهد که باید در این زمینه مراقب بود. چرا که در این مسئله نکاتی وجود دارد.هر سه قوه کار مشخصی دارند و اگر اشکال در کار‌های اجرایی بود، دولت مقصر است اگر اشکال در قانون باشد بر میگردد،به مجلس و اگر هم تخلفی صورت بگیرد و قوه قضائیه برخورد نکند اشکال به قوه قضائیه میگردد.

آیت الله توکل به برخی از مشکلات اجرایی کشور هم اشاره کرد و با انتقاد از گرانی دلار ادامه داد: اگر ارزش پولی دچار مشکل شدبه وزرا و بانک مرکزی مربوط است.

عضو مجس خبرگان رهبری در همین رابطه توضیح داد: عراق و سوریه دوکشوری که درگیر جنگ با داعش بودند و با حمایت ایران و جبهه مقاومت ،داعش نابود شد، اما دلار در این کشور‌های جنگ زده دچار تغییر نشد، اما چرا در کشور ایران باید دلار دچار نوسانات قیمت شود لذا این به بی مدیریتی مسئولان برمیگردد که که صندلی مدیریت را غصب کردند.

آیت الله توکل با تصریح براینکه مردمی که در همه میدان ها بااخلاص در صحنه حاضرند، در شان آنها نیست که در معیشت دچار مشکل باشند، ادامه داد: مسئولانی که عرضه مدیریت ندارند، در بروز مشکلات مقصر هستند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به رها شدگی فضای مجازی هم اشاره کرد و با انتقاد از وزیرارتباطات گفت: فحشای علنی در فضای مجازی براه افتاده است و باید جلوی آن را گرفت.مسئولانی که نتوانستند برای مردم، شغل،ازدواج،تسهیلات معیشتی فراهم کنند، معلوم است که جلوی فحشا را در فضای مجازی نمی گیرند.

آیت الله توکل با تاکید براینکه درطول تاریخ انقلاب هرکجا کار به جوانان سپرده شد، مشکلات هم برطرف شده است، افزود: جوانانی که پهپاد جاسوسی را شکار می کنند آیا نمیتوانند فضای مجازی را مدیریت کنند؟

به گفته این استاد اخلاق آن دسته از مسئولینی که نمیتواند کاری برای مردم انجام دهند، افرادی هستند که با صورت‌های به زمین کشیده در صحنه محشر حاضر می شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها