خبرهای داغ:
عزت امروز اسلام و مسلمانان ثمره خون شهیدان وعظمت ما به جوانان و فرزندان این خاک است
کد خبر: ۹۲۸۰۱۳۲
|
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در شهرستان سرخه؛ همزمان با هفته بزرگداشت دفاع مقدس، ویژه برنامه هفتم ماه صفر به همت هیئت وپایگاه برادران امام حسن مجتبی (ع)، هیئت ام البنین (س) و پایگاه حضرت آسیه (س) در روبروی درب مسجد امام حسن مجتبی (ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فاطمی بصیر امام جمعه شهرستان، روایتگری حجت الاسلام و المسلمین محرابی راوی دوران دفاع مقدس، مداحی عباس پیوندی و اجرای گروه سرود مدرسه شهید امامی شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محرابی بااشاره به اینکه شهدایی بودند که امام را از نزدیک ندیده بودند؛ اما عشق به امام و خدا داشتند؛ اظهار داشت: عزت امروز اسلام و مسلمانان ثمره خون شهیدان وعظمت ما به خاطر جوانان و فرزندان این ملت است لذا یاد شهیدان باید همیشه در فضای جامعه زنده باشد. امتی در آخرالزمان هستند که اسلام را دوست داشتند. شهید محمدرضا حقیقی شهیدی بودند که در لحظه چیدن سنگ لحد لبخند می‌زد. این شهید به مادرش گفته بود: می‌خواهم تمام زندگی ام را بدهم تا به این لبخند برسم.
وی تصریح کرد: آن‌هایی که لیاقت پیدا کردند و اسلام را یاری کردند جوانان بودند؛ امروز هم امید رهبر ما به جوانان است، جوان با فطرت پاکش اسلام خواه است. امام راحل فرمودند: مزار این شهدا دارالشفا دلسوختگان است. حضرت آقا نیز در گام دوم انقلاب برای جوانان تاکید بسیاری زیادی دارند.
راوی دفاع مقدس افزود: چیزی که مناطق عملیاتی را دیدنی کرده است؛ وجود این شهداست. جوانانی که با عشق آمده بودند، شهدا برای رفاه حال و استقلال امروزمان رفتند. ما امروز امنیت و آسایش خود را مدیون آن‌ها هستیم. شهدا علاوه بر مقامات رفیع معنوی که زبان‌ها و قلم‌ها از توصیف آن و چشم و دل‌ها از مشاهده آن ناتوانند، مشعل دار پیروزی و استقلال ملتند و حق بزرگ آنان بر گردن ملت بسی عظیم است.
وی با بیان خاطراتی از شهدا بیان داشت: شهید ایمانی نسب همیشه ایستاده می‌جنگیدند؛ هیچ گاه نمی‌نشست و نمی‌خوابید، حتی با تیربار هواپیما به همه کمک می‌کرد. شهید مصطفی ردّانی پور می‌گفت: عمّامه ام کفن من است. او روحانی مجاهدی بود که به مقام فرماندهی سپاه رسید و تاکید زیادی داشت که همسرش سید باشد و کارت عروسی اش را برای امام رضا (ع) فرستاد.
روایتگر دفاع مقدس اضافه کرد: شهید زین الدین در مورد شهید ایمانی نسب گفته بودند: اگر ده نفر مثل ایمانی نسب داشتم تا قلب بغداد پیش می‌رفتم. حضرت آقا نیز در سخنان خود در مورد شهدا فرمودند: اگر به اندازه سال‌ها بنشینند و کتاب بیرون بکشند بازهم دفاع مقدس حرف برای گفتن دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها