خبرهای داغ:
علی‌رغم تلاش بسیار رژیم صهیونیستی برای تشدید فشار علیه ایران از سال ۲۰۱۱ تاکنون، مجموع تحولات منطقه ازجمله خطای راهبردی عربستان در حمله به یمن حاکی از آن است که این سناریو چیزی بیش از یک شوی تبلیغاتی نیست.
کد خبر: ۹۲۸۰۱۶۴
|
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، دهه اول قرن جدید دهه محاصره و فشار خارجی بر رژیم صهیونیستی بود. انتهای این دهه با موج بیداری اسلامی عملاً رژیم صهیونیستی دچار تضعیف قدرت نفوذ منطقه‌ای شد و در کنار بیروت و دمشق، قاهره و تونس نیز به محاصره ژئوپلیتیک تل‌آویو افزوده شدند. صهیونیست‌ها در این زمان فشار خارجی را در کشورهای غرب آسیا بیش‌ازپیش حس می‌کرد و با انقلاب یمن عملاً تنگه بزرگ باب المندب در اختیار نیروهایی قرار گرفت که شعارشان حذف رژیم صهیونیستی است.

پس‌ازاین ماجرا، فتنه سوریه آغاز شد و ورق منطقه‌ای در ابتدای سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ برگشت. عراق درگیر جنگ با داعش شد و عملاً بخش‌های مهمی از سوریه در اختیار تروریست‌ها قرار گرفت و به گفته مقامات امنیتی سوریه و محور مقاومت، کاخ ریاست جمهوری سوریه با سلاح انفرادی مخالفان دولت تهدید می‌شد.

بااین‌حال از ابتدای سال ۲۰۱۴ و تشکیل حشدالشعبی و در کنار آن تقویت نیروهای حزب‌الله در سوریه، تشکیل یگان‌های عملیاتی مقاومت ازجمله فاطمیون، زینبیون، تیپ القدس و... پیروزی‌ها در سوریه و عراق به نفع محور مقاومت شد. انقلاب یمن نیز تغییرات شگرفی داشت و از سال ۲۰۱۵ به این‌سو هرچند ریاض در یک تهاجم سراسری عملاً زیرساختی برای یمن باقی نگذاشت اما صنعا به قدرت موشکی، توان رزم پهپادی، اجرای رزم جدید در زمین و از همه مهمتر نفوذ استراتژیک در قبایل عربی – یمنی شود و چندین نقطه مهم را در عربستان و امارات مورد هدف عملیات ترکیبی خود قرار دهد.

موشک یمن

حمله موشکی یمن به اهدافی در خاک عربستان

بااین‌حال در چند ماه اخیر موج همکاری رژیم صهیونیستی با دولت‌های پیرامونی ایران افزایش چشم‌گیری داشت. نخست‌وزیر این رژیم به عمان سفر کرد و وزرای خارجه بحرین و امارات با امضای توافق‌نامه‌ای در کاخ سفید عملاً هم‌پیمان راهبردی تل‌آویو شدند. همچنین اخیراً دولت ارمنستان از افتتاح رسمی سفارت این کشور در تل‌آویو خبر داد و اسحاق کارمل کاگان، مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه اسرائیل هم افتتاح سفارت ارمنستان در کشورش را تبریک گفته و توسعه روابط دو کشور را مهم خوانده است. به گزارش کانال تلگرامی اندیشکده مطالعات جهان اسلام، بااین‌حال سؤال اینجاست، آیا از سال ۲۰۱۱ به این‌سو به‌جای محاصره رژیم صهیونیستی، ایران در محاصره ژئوپلیتیک و تنگنای راهبردی قرار گرفته یا خیر؟

 

توافق رسمی اعراب با رژیم صهیونیستی بر سر مقابله با ایران

امارات کاردار ایران را احضار کرد

یکم: برخلاف تصور بسیاری، اسرائیل در این مناطق هرچند دارای ارتباطات سیاسی، امنیتی و حتی اطلاعاتی است اما عدم همراهی ملت‌های محیط پیرامونی ایران و وابستگی فرهنگی این ملت‌ها با فلسطین به‌هیچ‌عنوان به نفع رژیم صهیونیستی است. به‌عبارت‌دیگر نفوذ اسرائیل در دستگاه حاکمیتی است و به‌هیچ‌عنوان این نفوذ در ساختار اجتماعی و فرهنگی دولت‌های سازشکار نبوده و همین مسئله تأثیر چندانی بر محاصره ژئوپلیتیک نخواهد داشت. از سوی دیگر ایران رسماً اعلام کرده هر نوع شیطنت و اقدام علیه ایران از سوی رژیم صهیونیستی به‌وسیله خاک دولت‌های همسایه به معنای تخاصم و اقدام دولت ثالث است و ایران نسبت به آن واکنش نشان خواهد داد. این پیام برای کسانی که از قدرت نظامی و امنیتی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس یا شمال ایران اطلاع دارند کاملاً واضح است که این کشورها دلیلی برای درگیری با ایران ندارند و حاضر نیستند توان موشکی یا رزمی ایران را امتحان کنند، زیرا کوچک‌ترین شروع جنگی به معنای نابودی دولت‌ها و افزودن شعله جنگی به گستره فرامنطقه‌ای است!

دوم: ایران قلب این محاصره سوری را در سال ۲۰۱۱ شکسته است. با تشکیل کمربند مقاومت در یمن، سوریه، عراق و لبنان و حتی غزه و کرانه باختری، عملاً کمربند مقاومت از استحکام و توان رزمی و عملیاتی بسیار بزرگی برخوردار است که انکارناپذیر است.

ایران رسماً اعلام کرده هر نوع شیطنت و اقدام علیه ایران از سوی رژیم صهیونیستی به‌وسیله خاک دولت‌های همسایه به معنای تخاصم و اقدام دولت ثالث است.

توان رزمی، نیروی انسانی ماهر، قدرت آتش و از همه مهمتر انگیزه نبرد با رژیم صهیونیستی در این منطقه به شکلی باورنکردنی از سال ۲۰۱۱ به این‌سو افزایش داشته و عملاً می‌توان گفت تل‌آویو می‌داند امکان ندارد با این قدرت مجاوری در محیط پیرامونی ایران، تهران در محاصره ژئوپلیتیک قرار بگیرد. باید تأکید کرد اقدامات سردار شهید سلیمانی در تثبیت قدرت محور مقاومت در عراق، سوریه و لبنان به‌طور باورنکردنی امروز به تثبیت امنیت ملی و جلوگیری از قدرت رژیم صهیونیستی تبدیل‌شده است.

منبع:آنا/

به نظر می‌رسد هرچند تلاش بسیاری از سوی رژیم صهیونیستی شده تا کشورهای انتخاب‌شده به نحوی از فشار سال ۲۰۱۱ علیه رژیم صهیونیستی بکاهد اما حوادث رخ‌داده در مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق و همین‌طور خطای راهبردی ریاض در حمله به یمن، قدرتی را به وجود آورده که انکارناشدنی است و می‌توان گفت سناریوی چیده شده تل‌آویو را به شکل قابل‌توجهی با شکست مواجه ساخته است. به‌عبارت‌دیگر محاصره ژئوپلیتیک ایران تنها یک شوی تبلیغاتی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها