امروز مرید واقعی امام حسین(ع) مطیع سید علی است و شهداء برای ما الگو و سرمشق هستند

امام جمعه قرچک تاکید کرد : اگر سپاه پاسداران ما و نیروهای مسلح ما قوی و موفق و محبوب اند بخاطر اطاعت از ولایت است و با حرکت جهادی و انقلابی افتخار آفریدند.
کد خبر: ۹۲۸۰۲۲۷
|
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷

به گزارش سرویس سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های نمازجمعه  این شهرستان پس از دعوت خود و همگان به تقوای الهی ضمن تسلیت شهادت امام مجتبی (ع) و تبریک گرامیداشت چهلمین:  حضرت علی (ع) در فرازی از خطبه 230 می فرمایند : همانا تقوا کلید هر در بسته و ذخیره روز رستاخیز است ، امروز هفتم صفر به روایتی سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) است ، کریم اهل بیت (ع) ، یکی از نصایح آنحضرت که به جناده فرمودند: تلاش برای تهیه توشه آخرت است ، ( قال الامام المجتبی (ع) للجناده ، استعد لسفرک و حصل زادک قبل حلول اجلک و اعلم انک تطلب الدنیا و الموت یطلبک ) آماده باش برای سفر آخرت و تحصیل کن زاد و توشه برای این سفر ، قبل از آمدن مرگ ، بدان تو طلب می کنی دنیا را و مرگ طلب می کند تو را( ولا تحمل هم یومک الذی لم یأت علی یومک الذی انت فیه) و حمل مکن هم وغم روزی را که نیامده بر روزی که در او هستی.

وی افزود : مقام باور ما را نجات میدهد ،حفظ میکند ، مطیع می کندو تسلیم اوامر الهی می کند ، زندگی ما را نورانی می کند ، مرگ ما را نورانی می کند ، چه کسانی به این مقام تاکنون رسیدند؟ شهیدان والامقام، و تنها شهید است که به رستگاری عالی و نهایی می رسد .

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی افزود : اول شهید محراب مولای متقیان با آن همه اعمال و اطاعت و خدمت و مقام ولایت و وصایت و شجاعت و فتوحات وقتی در آستانه شهادت قرار گرفتند فرموند: ( فزت و رب الکعبه، )شهید چون در دنیا به مقام باور میرسد در قیامت فقط به او اجازه نظر و زیارت به وجه الله را می دهند!

امام جمعه شهرستان قرچک خاطر نشان کرد :اگر امروز ملت ما ، شریف است وعزیز ، بخاطر این دو قدرت است ( ولایت ، شهداء وشهادت) اگر بسیجیان ما ، موفق و سعادتمند و نورانی اند ، اگر سپاه پاسداران ما و نیروهای مسلح ما قوی و موفق و محبوب اند بخاطر اطاعت از ولایت است و با حرکت جهادی و انقلابی افتخار آفریدند.

وی افزود : اعتقاد همه ما سربازان ولایت است ، که یک ولی امر داریم و این ولی امر معظم از طرف خداوند و رسول و امام (ع) ولایت دارد ، امروز حسینی واقعی مطیع سید علی است و شهداء برای ما الگو و سرمشق هستند که اگر توجه داشته باشیم ، امام راحل فرمودند: وصیت نامه شهداء انسان را بیدار می کند و می لرزاند و ما برای درک کامل مقام و ارزش شهیدان و راه شهیدان ، فاصله ای طولانی را باید بپیمائیم.

اسماعیلی در پایان با بیان اینکه رهبر عزیز فرمودند: امروز به فضل همین شهادت ها و برکت خون شهداء ، ملت ما سربلند و عزیز است تاکید کرد : بزرگترین درس از شهداء ، اطاعت و تسلیم از اوامر ولی امر بوده است و  قدرت حیاتی برای ما و بازدارنده توطئه ها است.

خبرنگار / فاطمه سیفی

ارسال نظرات
آخرین اخبار