جوکار در نشست سپاه الغدیر یزد:

هیچ نهادی در کشور مسئولیت فضای مجازی را برعهده نمی‌گیرد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به اینکه آمریکا هیچ زمانی اقدام به تحریم یا محدود کردن اینترنت نمی‌کند چرا که این فضا را برای حمله به ایران نیاز دارد گفت: هیچ نهادی در کشور مسئولیت فضای مجازی را برعهد نمی‌گیرد.
کد خبر: ۹۲۸۰۲۵۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، پنجمین جلسه ماهر استان که با حضور جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، اعضای مجمع نمایندگان و برخی از اساتید دانشگاه یزد و فرمانده سپاه الغدیر با موضوع مدیریت فضای مجازی در محل سالن جلسات فرماندهی سپاه الغدیر تشکیل شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان این‌که متأسفانه تاکنون هیچ اراده‌ای برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات در ایران وجود نداشته است، گفت: مدیریت سرور‌های فضای مجازی ایران تهدیدی جدی برای توسعه همه جانبه کشور است.

محمدصالح جوکار در پنجمین جلسه ماهر استان که با حضور جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، اعضای مجمع نمایندگان و برخی از اساتید دانشگاه یزد با موضوع مدیریت فضای مجازی تشکیل شد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، با بیان این‌که عدم مدیریت مناسب فضای مجازی امروزه به یکی از چالش‌های جدی برای بسیاری از کشور‌های دنیا تبدیل شده است، اظهار کرد: ایجاد شبکه ملی اطلاعات از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار برای کنترل فضای مجازی در دنیاست.

وی با اشاره به دغدغه مقام‌معظم رهبری در خصوص مدیریت و ساماندهی فضای مجازی در ایران اسلامی، افزود: متأسفانه آن طور که باید برای مدیریت فضای مجازی زیرساخت مناسب ایجاد نشده و علی‌رغم این‌که تاکنون هزینه‌های زیادی برای شبکه سازی و ایجاد فیبر نوری متعدد انجام شده است، نتوانستیم آن طور که باید این مهم را مدیریت کنیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با طرح این سئوال که چرا بعد از انجام هزینه‌های فراوان در حوزه فضای مجازی هنوز سرور‌های فضای مجازی ایران اسلامی در اختیار کشور‌های خارجی است، گفت: متأسفانه به نظر می‌رسد تاکنون هیچ اراده‌ای برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات در ایران وجود نداشته و همین امر شرایط لازم برای جولان سودجویان در این عرصه را فراهم کرده است.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی عدم حضور به موقع نیرو‌های ارزشی برای مدیریت و تولید محتوای لازم ویژه فضای مجازی را از دیگر چالش‌های موجود در این حوزه دانست و بیان کرد: تدوین طرح مدیریت و ساماندهی فضای مجازی متناسب با قوانین و زیرساخت‌های موجود لازم و ضروری است.

وی خارجی بودن سرور‌های فضای مجازی ایران را تهدیدی جدی برای توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اجتماعی کشور عنوان و تصریح کرد: با توجه به فراوانی کاربران و گستردگی محتوای فضای مجازی این مهم نقش تأثیرگذاری در نهادینه‌سازی توسعه فرهنگی عمومی متناسب با ارزش‌های دینی و انقلابی ایفا می‌کند.

جوکار راه‌اندازی یک سری کمپین‌های ضد انقلاب اسلامی را از جمله توطئه‌های شوم استکبار جهانی در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: مشخص نبودن متولی خاص برای مدیریت فضای مجازی از جمله چالش‌های جدی این حوزه در کشور است.
ارسال نظرات