خبرهای داغ:
فرماندار نهاوند تأکید کرد

ضرورت راه‌اندازی صنایع تبدیلی در شهرستان نهاوند

فرماندار نهاوند با بیان اینکه یکی از مطالبات باغداران صنایع تبدیلی است اما در این حوزه برخی مانع این مطالبات باغداران شده‌اند، با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی صنایع تبدیلی در شهرستان گفت: اگر صنایع تبدیلی در شهرستان نهاوند فعال شود، فعالیتی برای مانع شدن از خام فروشی و از طرفی ایجاد اشتغال در این شهرستان است.
کد خبر: ۹۲۸۰۳۱۱
|
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

ضرورت راه‌اندازی صنایع تبدیلی در شهرستان نهاوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، مراد ناصری در شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در فرمانداری نهاوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری‌های شهدا، رزمندگان، آزادگان و جانبازان و هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس، نام آشناترین واژه درتاریخ سراسر حماسه و غیرت مردان و زنان ایران اسلامی و نمادی از ایستادگی و مقاومت ملت سرفرازی است که تا پای جان بر عهد خود با امام راحل ایستادند و حاضر نشدند حتی یک وجب از خاک مقدس ایران را به دشمنان واگذار کنند.

وی گفت: نهاوند سرزمین چهارفصلی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف است که نیمی از جمعیت این شهرستان را روستاییان تشکیل داده‌اند، اما متاسفانه وزارتخانه رویه کار را سمت صنعتی شدن برده که این کار مردم و به خصوص مشاغلی که در حوزه سنتی به وجود آمد را متضرر کرده و بزرگ‌ترین آسیب را به آنها زده است.

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه، نهاوند قطب گندم و گشنیز استان همدان است، بیان داشت: ۹۰ درصد تولید گشنیز استان و بیش از ۶۰ درصد گشنیز کشور از این شهرستان است.

وی افزود: نهاوند در حوزه‌های مختلف نیز شهرستان برتر استان است و ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که باید این ظرفیت‌ها را دریابیم، مشکلات سد راه این ظرفیت‌ها با نگاه شما مدیران استانی برطرف خواهند شد.

ناصری با بیان اینکه بیشترین مشکلات کشاورزان نهاوندی فروختن محصولاتشان به صورت خام است، اظهار داشت: شهرستان نهاوند محصولات باغی نهاوند سرشاری دارد، اما یکی از مطالبات باغداران صنایع تبدیلی است اما در این حوزه برخی مانع این مطالبات باغداران شده‌اند و همچنان محصولات این قشر زحمتکش به صورت خام صادر می‌شود که سودی برای کشاورزان ندارد.

وی با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی صنایع تبدیلی در شهرستان افزود: اگر صنایع تبدیلی در شهرستان نهاوند فعال شود، فعالیتی برای مانع شدن از خام فروشی و از طرفی ایجاد اشتغال در این شهرستان است.

فرماندار نهاوند گفت: نهاوند ظرفیت‌های بسیاری دارد اما بعضاً این ظرفیت‌ها راکد مانده است که باید تلاش کرد این ظرفیت‌ها را به حالت فعال بازگرداند.

وی با اشاره به اینکه نهاوند شرایط خاص خود را دارد، افزود: این شهرستان نقطه قوت بسیاری دارد اما در کنار این نقاط قوت نقاط ضعفی هم وجود دارد .

ناصری در ادامه به حوزه بیمه تامین اجتماعی ورود پیدا کرد و گفت: یک چهارم جمعیت شهرستان ۱۶هزار بیمه شده در حوزه تامین اجتماعی هستند، اما مشکل موجود یک درمانگاه تک شیفت است که نیاز شهرستان۲۰۰هزار نفری را پاسخگو نیست.

وی همچنین خطاب به مدیر کل بهزیستی استان گفت: بهزیستی نهاوند را دریابید، روند پیگیری برخی پرونده‌های بهزیستی شهرستان در استان کند است.

امام جمعه نهاوند نیز در این جلسه اظهار داشت: از مدیران می‌خواهم مشکلات مردم را رفع کنند مردم شایسته خدمات خوب هستند و مشکلات بسیاری را تحمل کرده و برخی کم لطفی‌های مسولین را هم به‌خاطر انقلاب نادیده گرفته‌اند.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی با بیان اینکه در دوران کرونا عده‌ای آسیب دیدند و برخی هم دارند سواستفاده‌های کلانی می‌کنند، افزود: هر خدمتی که به مردم شود مورد رضایت خداوند است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات