جلسه مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه رونق تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سمنان برگزار شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور گفت: با فعال‌سازی ۱۰۰ درصدی معادن کشور، علاوه بر اینکه ۸۸۸ هزار فرصت شغلی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور فراهم می‌شود، ظرفیت تولید کشور در بخش معدن نیز به ۴۲۷ میلیون تن در سال ارتقا می‌یابد.
کد خبر: ۹۲۸۰۴۳۹
|
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور و محسن صالحی نیا معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به همراه تعدادی از مسئولین استانی عضوستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان علاوه بر بازدید از شرکت های فروسیلیس، صنایع لاستیکی پارمیدا، شرکت الگانت و تعدادی از واحد های تولیدی شهرک صنعتی سمنان درجلسه هفتگی ستادتسهیل ورفع موانع تولید حضور داشته و به مشکلات واحدهای استان رسیدگی نمودند.

بابک دین‌پرست در جلسه کارگروه مشترک تسهیل و رفع موانع تولید، رونق تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر و بر اساس آمار و اطلاعات ۱۰ هزار معدن در کشور وجود دارد که از این میزان ۴۳.۲ درصد غیرفعال هستند، گفت: با فعال‌سازی ۱۰۰ درصدی معادن کشور، علاوه بر اینکه ۸۸۸ هزار فرصت شغلی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور فراهم می‌شود، ظرفیت تولید کشور در بخش معدن نیز به ۴۲۷ میلیون تن در سال ارتقا می‌یابد.

وی ادامه داد: در استان سمنان نیز بر اساس آخرین گزارش‌ها ۵۳۷ معدن وجود دارد که از این تعداد ۲۱۷ معدن فعال و ۵۷ درصد یعنی چیزی حدود ۳۲۷ معدن غیرفعال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور اظهار کرد: ۳۰ معدن از تعداد واحدهای غیرفعال استان سمنان در حال تجهیز است که با تجهیز این معادن و همچنین برنامه‌ریزی دقیق و معین، با اولویت تقویت و توجه به بخش معدن، می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیار مطلوبی را برای استان فراهم کند.

وی با اشاره به سفر به استان سمنان گفت: امروز هفت شرکت تولیدی در مرکز استان مورد بازدید قرار گرفت و مباحث و مشکلات حوزه تولید این واحدها مورد بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد و همچنین در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز مشکلات هفت واحد تولیدی متعلق به شهرستان‌های سمنان، دامغان، ایوانکی، مهدی‌شهر و شاهرود مطرح و در خصوص حل مشکلات آنها تصمیمات لازم گرفته شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ‌ای وزیر کشور با بیان اینکه میزان تولید پارچه مشکی برای چادر زنانه در کشور بسیار ناچیز است، گفت: به دلیل نگرانی‌هایی که در خصوص تولید در این بخش وجود دارد سرمایه‌گذاران علاقه‌ ای به ورود به این صنعت ندارند.

دین‌پرست ادامه داد: شرکت الگانت سمنان از ظرفیت بسیار مطلوبی در این حوزه برخوردار است که در صورت بررسی کارشناسی و تخصصی همراه با تضمین بازگشت سرمایه جلوتر از تأمین اعتبار، می‌تواند به تأمین و تکمیل نیاز کشور در این بخش ورود کند و در صورت ورود این شرکت و تکمیل سقف نیاز کشور، می‌توانیم شاهد تغییر تعرفه و ممنوعیت واردات کالا در این حوزه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت عقاب یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی در کشور و خاورمیانه است که بر اساس گزارش و آمار از بازار خوبی نیز در داخل و خارج کشور برخوردار است و با پرداخت تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی به این شرکت به‌ منظور تقویت تولید در فازهای چندگانه و تدریجی به‌گونه ‌ای که بانک عامل با مشکل بازگشت سرمایه و منابع مواجه نشود موافقت داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: دو وزارتخانه کشور و صمت به دلیل نگاه توسعه‌ای وزیر کشور و ارتباطات بسیار تعاملی و مطلوب در سطح معاونین وزارتخانه‌ها، در دوران طلایی خود قرار دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور اظهار کرد: بحث تقویت تولید داخلی و حمایت از سرمایه‌گذاری و صنعت همواره به‌عنوان مبحث اصلی و جدی در حوزه تقویت اقتصاد کشور مورد توجه قرار دارد.

دین‌پرست اضافه کرد: منافع ملی و امنیت ملی همواره یک اصل جدی در تمامی امور و اقدامات است و پس از آن رسیدگی به مباحث اقتصادی در دستور کار قرار می‌گیرد و در این راستا هیچ‌گاه منافع فردی بر منافع ملی ارجحیت نداشته و ندارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج مهندسین استان سمنان ، محسن صالح نیا عصر سه شنبه در جلسه کار گروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام خمینی (ره) استانداری اظهار داشت : مطابق با قانون بودجه ، بانک های کشور باید 40 درصد از سهم تسهیلات خود را به بخش صنعت و معدن اختصاص دهند که در سال گذشته مبلغ317 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شد که نشان از تحقق 30 درصدی سهم این بخش ها از تسهیلات بانکی کشور را داشت .

وی بیان کرد : از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال 150 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن کشور نیز پرداخت شد .

همچنین صالح نیا با بیان اینکه سهم استان سمنان احیا 30واحد صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک هاو نواحی صنعتی است ، افزود اجرای طرح صنعت یاردر احیا و باز فعالی واحد های تولیدی گامی موثر در راستای شعار سال یعنی جهش تولید است.

به گزارش روابط عمومی بسیج مهندسین استان سمنان ، علی تشنه‌ دل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در کارگروه مشترک تسهیل و رفع موانع تولید، رونق تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ ای وزارت کشور ، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: دو هزار و ۸۴۶ جواز صنعتی در استان سمنان تاکنون صادر شده که این میزان در کشور حدود ۶۰ هزار جواز است.

تشنه‌ دل بیان کرد: استان سمنان دارای رتبه اول از نظر تولید معادن گچ، نمک سنگی، سیلیستین، زئولیت، سیلیس زینتی و سولفات سدیم سنگی، رتبه دوم در تولید سولفات سدیم پلایایی و فیروزه، رتبه سوم در تولید زغال‌سنگ و کرومیت، رتبه پنجم از لحاظ تعداد معادن، رتبه ششم کشوری از لحاظ میزان استخراج با حدود پنج درصد استخراج کشور و ۴۲ نوع ماده معدنی از ۷۱ نوع ماده معدنی شناخته‌شده در کشور است.

او ادامه داد: تاکنون ۲۴۴ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده و مشکلات یک هزار و 109 شرکت مورد بررسی قرار گرفته و دو هزار و 398 مصوبه برای حل مشکلات این واحدها تصویب شد که ۷۳ درصد مصوبه‌ها تاکنون اجرایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: در سال ۹۹ نیز ۳۵ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان سمنان برگزار شده و مشکلات ۶۵ شرکت مورد بررسی قرار گرفت و ۱۵۵ مصوبه برای حل مشکلات این شرکت‌ها به تصویب رسید که تاکنون ۴۸ درصد این مصوبه‌ها اجرایی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات