کارشناس امور خادمیاری دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران خبر داد

گزینش ۱۱ هزار خادمیار درمازندران

مازندران 15 هزار و 698 خادمیار رضوی دارد که در حال حاضر گزینش ۱۱ هزار خادمیار انجام‌شده است.
کد خبر: ۹۲۸۰۵۳۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

گزینش ۱۱ هزار خادمیار درمازندران

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سهیل صالحیکارشناس امور خادمیاری دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران  در دوره‌های آموزشی مسئولین کانون‌های محلی و کانون‌های تخصصی شهرستان‌های بهشهر، بابلسر، نکا و میاندرود که هر شهر به‌صورت مجزا برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت خادمیاران رضوی در استان مازندران، اظهار کرد: مازندران 15 هزار و 698 خادمیار رضوی دارد که در حال حاضر گزینش ۱۱ هزار خادمیار انجام‌شده است.

کارشناس امور خادمیاری دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران ساختار خادمیاری معطوف به دو کانون محله‌ای و تخصصی است، کانون خادمیاران محله‌ای در نقاط پرتجمع شهری و روستایی با محوریت مساجد یا حسینیه‌ها تشکیل می‌شود و امام جماعت مسجد به‌عنوان رکن اصلی این کانون، فعالیت‌های خادمیاران را نظارت می‌کند.

وی بابیان اینکه مأموریت کانون‌های خدمت رضوی در سطح شهرستان‌ها تقویت معنویت، معرفت و انگیزش رضوی است، افزود: کانون‌های خدمت رضوی بایستی با ایجاد تعامل با سایر تشکل‌های مردمی که در سطح شهرستان خدمتی به محرومین ارائه می‌دهند علاوه بر رفع محرومیت زمینه‌ساز ترویج فرهنگ منور رضوی باشند.

صالحی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر اینکه در حال حاضر خدمت به محرومین اصل انقلابی گری است، گفت: خوشبختانه در استان مازندران خانواده بزرگی از خادمان رضوی متشکل از نخبگان، حوزویان، مسجدی‌ها، مبتکران، کارآفرینان، اصحاب رسانه و خبر و ... داریم که امیدواریم به‌درستی از این ظرفیت‌ها برای رفع محرومیت به نیت امام رضا (ع) استفاده کنیم.

 گزینش ۱۱ هزار خادمیار درمازندران

وی بابیان اینکه هر خادمیار بعد از ۴ سال فعالیت در عرصه و مصداق خدمتی که مشخص می‌کند، رتبه دو و پس از چهار سال دیگر رتبه یک خواهد شد و بعد با گزینش به خادم تشرفی ارتقا یافته که باید هر هفته کشیک حرم انجام دهد، یادآور شد: فعالیت هر خادمیار باید در سامانه خادمیاری آستان قدس ثبت شود و از سوی مسئولین کانون‌های مربوطه تائید و خادمیاران فعال و غیرفعال باید از یکدیگر تفکیک شوند و خادمیاری که ثبت فعالیت و گزارش کار ندارد و غیرفعال است تا پایان ماه آینده تعیین وضعیت می‌شود.

صالحی بابیان اینکه شیفت حرم ، تشویق خادمیاران به‌پاس زحمات و فعالیت آنان در شهرستان و روستای محل سکونت در طول هرماه محقق می‌شد، افزود: با توجه به شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی شیفت حرم برای خادمیاران افتخاری حضرت رضا(ع) تعطیل‌شده است.

وی یکی از تغییرات صورت گرفته در عرصه خادمیاری را تمرکز فعالیت‌ها از افراد خادمیار به کانون‌های خدمت رضوی اعلام کرد و گفت: در دوره قبل عمده فعالیت خادمیاران، خدمت‌رسانی به محرومین بود در حال حاضر پشتیبانی از تشکل‌های مردمی سطح شهرستان‌ها که خدماتی ارائه می‌دهند، از اهمیت بالاتری برخوردار است و مهم‌ترین ملاک ارزیابی کانون‌های تخصصی، خدماتی است که به کانون‌های عمومی می‌دهند.

صالحی با توجه به علاقه‌مندی مردم برای ثبت‌نام به‌عنوان خادمیار رضوی خاطرنشان شد: جذب خادمیار جدید صرفاً از طریق کانون‌های خدمت رضوی انجام خواهد شد و افراد علاقه‌مند برای خادمیاری با عنوان یاور به عضویت کانون‌های خدمت رضوی درمی‌آیند و پس از فعالیت و تائید مسئول کانون، جهت گذراندن مراحل خادمیاری معرفی می‌شوند.

وی بابیان اینکه توسعه، ترویج و انس با زیارت‌نامه شریف امین‌الله در چهارشنبه‌های رضوی و اهتمام خادمیاران برای معرفی سبک زندگی امام رضا(ع)، ازجمله برنامه‌های فرهنگی کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان‌های استان باید باشد، تأکید کرد: باید تلاش کنیم سیره عملی و علمی امام رضا(ع) وارد زندگی مردم شود.

گزینش ۱۱ هزار خادمیار درمازندران

صالحی در ادامه این دوره آموزشی در خصوص نحوه ورود به سامانه از طریق گوشی‌های همراه، نحوه تائید اطلاعات فردی، آموزش در سامانه و نحوه دادن آزمون، انتخاب عرصه و مصداق خدمتی، انتخاب کشیک حرم و رزرو خدمت و نحوه ارزیابی، گزارش‌نویسی و ... در سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی آموزش‌های لازم را ارائه دادند.

وی با اشاره به راه‌اندازی طرح جشنواره خدمت در حوزه خادمیاری، بیان کرد: این جشنواره به این منظور راه‌اندازی شده است تا خادمیاران افتخاری حضرت ثامن‌الحجج(ع) فعالیت‌های الگویی در حوزه محرومیت‌زدایی ارائه دهند تا راه‌های رفع آلام و نیازهای محرومین در دسترس همگان قرار گیرد و مشکلات نیازمندان در سراسر کشور مرتفع شود.

مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران بابیان اینکه خادمیاران رضوی استان موفق به کسب جایگاه سوم کشور در نخستین جشنواره خدمت شدند، تأکید شد: خادمیاران رضوی با ارائه و ثبت الگوها و ایده‌های نو و خلاق در دومین جشنواره نیز شرکت نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار