بهره‌برداری از ۴ چشمه سرویس بهداشتی در روستای هدف گردشگری ابر شاهرود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: چهار چشمه سرویس بهداشتی به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری در روستای هدف گردشگری ابر شاهرود به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۲۸۰۷۱۷
|
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید رضا حسنی اظهار کرد با توجه به اینکه جنگل ابر یکی از مقاصد پر بازدید گردشگران در استان سمنان است، در روستای ابر این سرویس‌های بهداشتی به بهره‌برداری رسید.
او با اشاره اینکه تا کنون ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی داخل جنگل ابر احداث شده است، گفت: هشت چشمه سرویس بهداشتی نیز در محل ورودی جنگل در حال ساخت است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شاهرود با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر از جنگل جهانی ابر بازدید می‌کنند، افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم و امکانات مورد نیاز گردشگران به ویژه در ورودی جنگل، از جمله برنامه‌های در دست اجرا است.
حسنی، برگزاری ۳ دوره آموزشی رایگان شامل «زیست بوم شهرستان شاهرود»، «بازاریابی دیجیتال در دفاتر خدمات مسافرتی» و «تغییرات کاربردی در دوره کرونا و پسا کرونا» برای مدیران تأسیسات گردشگری و فعالان این حوزه، تشدید بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری و برگزاری نشست هم اندیشی جمعی از فعالان گردشگری با موضوع گردشگری در دوره کرونا را از دیگر برنامه‌های این اداره به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری عنوان کرد.
امروز (بیست و هفتم سپتامبر) به عنوان روز جهانی جهانگردی در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود.
جنگل ابر شاهرود دومین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار جهانی بعد از کویر لوت است.
این جنگل یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین جنگل‌های دنیاست که در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شرقی شاهرود در محور شاهرود - آزادشهر قرار دارد.
این جنگل در مجاورت روستای هدف گردشگری ابر واقع شده و از آن‌جا که در اغلب مواقع فضای این جنگل را پوششی از ابر فرا گرفته به این نام مشهور است. برای رسیدن به جنگل باید از روستای ابر عبور کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار