خبرهای داغ:

دفاع مقدس بهترین تبلور آیات قرآن در زمینه توانایی یك ملت بود

رئیس بسیج فرهنگیان كشور، دفاع مقدس را بهترین تبلور آیات قرآن در زمینه توانایی یک ملت دانست و گفت: دفاع مقدس ما را به دریافت آن چیزی که می‌خواستیم رساند.
کد خبر: ۹۲۸۰۷۸۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار عباس مطهری، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان كشور در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس كه به‌میزبانی آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گفت: ادامه دادن راه شهدا و اشاعه فرهنگ شهادت به نسل‌های بعدی مهم‌ترین وظیفه ماست.

وی با تأکید بر ضرورت آموزش تربیت دینی به فرزندان گفت: توجه به قرآن و توجه به فطرت کودکان و نوجوانان رمز پیروزی در تربیت است و طبق آیات قرآن کریم آن‌گونه با دشمن مقابله کنید که با شما مقابله می‌کند.

مطهری با اشاره به دسیسه‌های دشمن گفت: یکی از روش‌های اغواکننده آمریکا برای رویارویی با ملت‌های دنیا ایجاد ترس در کودکان و نوجوانان با شخصیت‌پردازی‌های مختلف انسانی و غیر انسانی است.

وی افزود: امروز دفاع مقدس ایران به یک الگو برای تمام آزاد مردان دنیا مبدل شده و در واقع تشکیل بسیج و سپاه در ایران الگویی برای تشکیل نیروهای مردمی در دیگر سرزمین‌ها است.

مطهری به پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های مختلف پزشکی، صنایع نظامی، فنی و مهندسی، صنایع وابسته به تکنولوژی نانو اشاره کرد و گفت: در این زمینه‌ها نیز ایران از بسیاری از کشورها پیشرو و الگو است و زمینه‌ساز پیشرفت دیگر کشورها در این زمینه‌هاست.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با تأكید بر اینكه دفاع مقدس بهترین تبلور آیات قرآن در زمینه توانایی یک ملت بود، گفت: دفاع مقدس ما را به دریافت آن چیزی که می‌خواستیم رساند.

وی بیان كرد: علاقه‌مند کردن فرزندانمان به جنبه‌های مختلف دفاع مقدس، اعم از شناختن شخصیت‌های شهدای گرانقدر و دستاوردهای خوب این حادثه بزرگ، باعث می‌شود نسلی قدرتمند و کارآمد برای فردا داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به شهادت جانسوز سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در سال گذشته گفت: دشمنان قسم خورده اسلام این کار زشت و ترور ناجوانمرادانه را به‌صورت بزدلانه انجام دادند که این خود موید ضعف و زبونی آن‌ها بود.

مطهری افزود: حال آنکه ما قهرمانانه و با اتکال به یاری خدای متعال، با اعلام قبلی به دشمن، در پایگاه‌های خودشان، آن هم به شکلی جوانمردانه، سیلی جبران‌ناپذیری به دشمن زدیم که این قدرت برگرفته از اعتقاد همیشگی ما به اینکه خدا همواره با ماست، بود.

وی از ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی به‌عنوان ابزاری قوی برای انتقال ارزش‌های الهی و اجتماعی یاد کرد که هرگز نباید مورد غفلت واقع شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور تأكید كرد: دست‌اندر کاران امر تربیت باید با تولید محتواهای خلاقانه و روشنگرانه فضای مجازی را به محیطی فراگیر در جهت نشر ارزش‌ها، آرمان‌ها و مقابله با دشمن تبدیل کنند.

مطهری با اشاره به اینکه تمام هجمه‌های دشمن نظامی نیست و با تأکید بر لزوم تقویت دانش‌آموزان در تمام زمینه‌ها افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری، طراحی و ساختن فردای بهتر، از فرهنگیان آغاز می‌شود و باید الگوهای خوب را برای جوانانمان مشخص کنیم، آموزش دهیم و فرزندانمان را برای رسیدن به قله های قدرت تربیت کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها