خبرهای داغ:
مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور
میرشاهانی گفت: تغییراتی در ساختار سازمان اوقاف داریم که این امر در راستای کمک به نیروی انسانی این سازمان صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۲۸۰۸۶۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰

محسن میرشاهانی مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، با اشاره به اهداف سفر به استان قزوین بیان کرد: از نزدیک با توانمندی ها ظرفیت ها و مشکلات پیش رو آشنا شویم. استان قزوین از وضعیت مطلوبی نسبت به استان های هم عرض و حتی سطح بالاتر خود برخوردار است و بیشترین مشکل استان، در بحث ساختار و کمبود نیروی انسانی است.

وی گفت: لذا باید متناسب با سیاست های سازمان و مجموعه های متناظر، برنامه ریزی و تحول سازمانی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم تا در حوزه ساختار سازمان و کمبود نیروی انسانی که بخشی از آن مربوط به ساختار می شود مشکلات را مرتفع کنیم و در واقع و هدف اصلی از این سفر رفع مشکلات موجود در استان است.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با اشاره به میزان اهمیت نیروی انسانی در سازمان اوقاف و امورخیریه اظهار کرد: در دنیای امروز، سرمایه های انسانی به عنوان با ارزش ترین منابع سازمانی، به سازمان معنا و مفهوم می بخشند و زمینه تحقق اهداف سازمانی را فراهم می کنند. رشد و توسعه سازمان ها و در پی آن جامعه و کشور، در گرو استفاده صحیح از سرمایه های انسانی است.

میرشاهانی عنوان کرد: یکی از شاخصه های پیشرفت و توسعه کشورها داشتن سرمایه های انسانی کارا و بهره ور و توانمند است. اگر جامعه ای از این مزیت رقابتی برخوردار نباشد به طور قطع نمی تواند به هدف های مورد نظر خود دست یابد و ما هم در سازمان اوقاف و امور خیریه از این قاعده مستثنی نمی باشیم و با ایجاد چارت های سازمانی و بررسی مشکلات و انحرافات و تغییرات لازم در آن به دنبال استفاده بهینه از این ظرفیت هستیم.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در خصوص تغییر ساختار در اوقاف به ویژه بر مبنای بومی تصریح کرد: با توجه به مصوبات و بخش نامه های دولت، تغییر ساختار در دستور کار وجود دارد اما فرآیند آن مشخص نیست و با توجه به اهداف سازمانی مشخص می شود و تغییراتی در ساختار سازمان اوقاف داریم که در راستای کمک به نیروی انسانی این سازمان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اهداف این تغییرات ساختاری اضافه کرد: عدد تغییر ساختار هر ۵ سال است. ساختار باید در سازمان اوقاف خیلی عینی تر باشد و تغییر ساختار اهدافی دارد که در برخی از این تغییرات، چابک سازی مدنظر است اما باید دید متناسب با ساختار قدیم و ساختار جدید، در مقایسه با قبل از تغییرات، چه چالش هایی را در ساختار قدیم داریم که می توانیم آنها را اصلاح نماییم.

معاون سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: این یک ظرفیت است که دولت در اختیار سازمان ها قرار داده که با یک ساختاری که ترسیم و حرکت می کنید چالش ها مشخص و اصلاح شود. قطعا ساختار جدید از ساختار فعلی بزرگتر نیست اما قطعا عینی تر از وضعیت موجود می باشد.

وی با اشاره به تغییر ساختار با نگاه بومی یادآور شد: این امر مربوط به برنامه ریزی حوزه تحول می شود. باید دید نگاه حوزه برنامه ریزی در استان ها بر مبنای نگاه بومی سازی است یا برمبنای نگاه ساختار مدارانه است اما قاعده امر این است که در حوزه های سازمانی برون سپاری می شود.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با اشاره به نیروی انسانی شاغل در حوزه اوقاف کشور اظهار کرد: ۴ هزار و ۲۰۰ کارمند در سازمان اوقاف فعالیت می کنند. نیروی انسانی در حوزه اوقاف به سمت رویکردی رفته که تعداد بازنشستگان زیاد است. سن خدمتی افراد در حوزه اوقاف رو به افزایش است و باید به فکر جایگزین باشیم.

وی در پایان اداره کل اوقاف استان قزوین را از نظر نیروی انسانی نسبت به پست های سازمانی ساختاری که دارد استان پویایی خواند که نیروهای کارآمد فعالی دارد و با رصد و ارزیابی انجام شده، حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد به اهداف سازمانی مورد نظر دست یافته است و مجموعا نسبت به استان های که مورد ارزیابی قرار گرفته اند، استان موفقی است.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها