مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که در کل استان ۳۱ پروژه داریم که تعدادی در دهه فجر و تعدادی در آخر دولت به بهره‌برداری می‌رسد افزود: با این ۳۱ پروژه تحول خوبی در استان رقم خواهد خورد.
کد خبر: ۹۲۸۱۱۶۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد,  مجید صفایی عصر امروز  به مناسبت هفته گردشگری در جمع خبرنگاران و در محل روستای دهنوی یاسوج با اشاره به شعار هفته گردشگری به نام گردشگری و توسعه روستایی اظهار کرد: در آذرماه ۹۸ به عنوان مدیر منصوب شدم از آن روز برنامه‌های کاری در سه حوزه تخصصی را شروع کردیم.

وی گفت: استان ما استانی گردشگری است به همین خاطر تحولات بزرگی در راه است در همین حوزه روستای دهنو یکی از بهترین مناطق گردشگری را خواهیم داشت که طرح های بزرگی در آن به بهره برداری می‌رسد.

این مسوول با بیان این که سال جهش تولید است و رهبری تاکید دارد اظهار کرد: در بین دستگاه‌ها ۳۰ طرح به تایید استان و کشور رسیده و با تلاش مجموعه ما ۹ پروژه مربوط به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان است که توانستیم ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و سایر اعتبارات برای استان مصوب شود.

وی با بیان این که در حوزه گردشگری استاندار کمک‌های بزرگی کرده و دیدگاه خوبی در این حوزه دارد گفت: تفاهم نامه‌ای میان دکتر نوبخت و استاندار بسته شد که این پروژه‌ها در استان عملیاتی شود که دستاوردی بزرگ در حوزه کاری ماست.

این مسوول با بیان این که در کل استان ۳۱ پروژه داریم که تعدادی در دهه فجر و تعدادی در آخر دولت به بهره‌برداری می‌رسد افزود: موزه یاسوج و تله کابین یاسوج و پارک آبی یاسوج و مجتمع تفریحی و ورزشی باقری از جمله آن‌هاست که با این ۳۱ پروژه تحول خوبی در استان رقم خواهد خورد.

مدیرکل گردشگری استان ادامه داد: با تحول گردشگری روستایی به دنبال جلوگیری از مهاجرت روستاییان هستیم در تعدادی از روستاها تحولات گردشگری رخ خواهد داد و بعد از کرونا جان دوباره‌ای ‌می‌گیریم در کهگیلویه در روستاهای الگن و المور بوم‌گردی اجرایی می شود و رقم بزرگی برای بوم گردی در کل روستاهای استان خواهیم داشت.

صفایی گفت: در شهرستان لنده یکی از پروژه‌های جهش تولید موگرمون است که با همکاری بنیاد علوی این پروژه تحولی بزرگ در آن شهرستان رقم خواهد زد و البته در سراسر استان تحولات گردشگری در راه است.

وی با بیان این که گریزی هم به ویروس کرونا و تاثیر آن در گردشگری استان بزنیم خاطرنشان کرد: همه سرمایه‌گذاران در همه نقاط و در همه مکان ها کرونا به آنها آسیب رسانده و آسیب فراوانی به تاسیسات گردشگری ما وارد کرده و پیگیر هستیم در این خصوص به آن ها کمک کنیم دفاتر و کارگاه‌ها با مشکل روبرو شدند بیمه آنها دچار مشکل شده و باید برای ساماندهی این وضعیت تلاش مضاعف صورت گیرد.

صفایی در همین خصوص گفت: با وزیر و معاونین دیدار کردیم که آن‌ها نیز در پی کمک هر چه بیشتر به استان هستند و از ما خواسته آژانس‌های بزرگ وارد استان شده و هنرمندان و عکاسان وارد استان شوند و اینجا را به کشور هر چه بهتر و بیشتر معرفی کنند.وی افزود: نعمت‌های منحصر به فردی در استان هست که در همه جای کشور وجود ندارد و دست رسانه ها را می‌فشاریم و معتقدیم توسعه گردشگری به واسطه اطلاع رسانی اصحاب رسانه است و روحیه تعامل با اصحاب رسانه را داریم.

این مدیر تصریح کرد: لحظه ای که استان به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی خواهد شد رسانه‌ها بانیان آن هستند و مملکتی پویاست که رسانه ها جلوتر از مدیران حرکت می‌کنند.

وی به حوزه میراث فرهنگی گریزی زد و گفت: هویتی است که از سال های سال برای ما بوده و در استان ۲۵۰۰ اثر تاریخی داریم که نشان دهنده هویت ماست و ۷۷۰ اثر ما ثبت شده است و برنامه داریم که در حوزه میراث معنوی و طبیعی تعدادی را برای ثبت آماده کنیم تاسیسات نفتی گچساران و قند یاسوج و مجموعه گردشگری می‌توانند ثبت ملی شوند.

این مسوول به ظرفیت مغفول مانده سدها در گردشگری استان هم اشاره کرد و گفت: در وضعیت سدها و رودخانه‌ها کاری انجام نشده و در دهکده های گردشگری گامی برداشته نشده بود که توانستیم سد چم شیر گچساران را کد‌دار ملی کنیم که ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون اعتبار داشته باشد در سد انحرافی چیتاب که سالیانه هزاران گردشگر وارد می‌شود جایی برای رفاه حال گردشگر نداریم که ۳۰۰ میلیون تومان برای مطالعات آن جا گذاشته شده و استارت مطالعات سد انحرافی چیتاب زده خواهد شد تا ظرفیت آبی در حوزه گردشگری را فعال کنیم.

سه تا از میراث تاریخی استان را به صورت ملی ردیف دار می‌کنیم

وی گفت: سه تا از میراث تاریخی استان را به صورت ملی ردیف دار می‌کنیم یکی بلادشاپور که در سال های اخیر بحث زیادی روی اعتبارات آن بوده ردیف دار ملی شده و ۱۰ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شده که ۲ میلیارد تومان آن فراخوان زده شده است
مسجد مورک ساماندهی شد کاروانسرای دهدشت که خیلی کار روی آن انجام شده و دنبال این هستیم که بلادشاپور را به سرمایه گذار بدهیم و موزه نفت گچساران که در سازمان برنامه و بودجه ردیف‌دار ملی شده و به پیمانکار واگذار شده است.

این مسوول گفت: قبلا به اعتبارات قطره چکانی اکتفا می‌کردیم اما اکنون چنین نیست چون استان در حال تحول است و روی ریل پیشرفت خواهد رفت و با دیگر نقاط قابل مقایسه نیست

وی افزود: در بحث زیرساخت‌ها بخش خصوصی زحمت زیادی کشیده و در بحث اعتبارات وزارتخانه می‌گوید سهمیه ۵ استان را شما برده‌اید و اعتقاد داریم وقتی سرمایه‌گذار را دلخوش کنیم بهتر کار می‌کند. 

این مسوول خاطرنشان کرد: استان ما اکنون در کشور مطرح است اوضاع به گونه‌ای است که وزیر نقطه به نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد روی وضعیت فضای مجازی خود می‌گذارد و می‌توان از این ظرفیت و فرصت استفاده کرد ما نیز در استان نشان داده‌ایم که دنبال تحول هستیم.

صفایی ادامه داد: یک شهرستان نداریم که در آن پروژه‌‌های گردشگری نداشته باشیم اکنون کل شهرستان‌ها درگیر کار هستند و هر روز جلسات مختلفی داریم دو شهرستان پایلوت صنایع دستی داریم یکی شهرستان دنا و دهستان سادات محمودی و دیگری در گچساران با بیدزرد و باباکلان که در بقیه جاهای استان نیز صنایع دستی منحصر به فردی داریم. 

وی گفت: بهترین حوزه اشتغال زایی زود بازده همین است و بازارچه صنایع دستی استان هفته آینده راه اندازی می‌شود تا دست دلالان قطع شود اکنون در استان ۳۵ هزار هنرمند داریم که در ۵۴ کارگاه کار می کنند و ۱۵ هزار نفر از آن‌ها فعال هستند.

مدیرکل گردشگری استان در خصوص تله‌کابین هم توضیح داد و گفت: در بحث تله کابین امروز بازدیدی داشتم فرآیندی از سال ۹۲ آغاز شد تسهیلات این تله‌کابین قفل شد که استاندار و دستگاه های نظارتی پی گیری کردند و ۵ میلیارد از این تسهیلات آزادسازی شد و روند به خوبی پیش می‌رود و در سال جهش تولید تسهیلات ارزان قیمت به پروژه تله داده می‌شود و مشکلی ندارد اما تله‌کابین بهمئی در دست مطالعه است و سرمایه‌گذار را معرفی کردیم و در سی‌سخت هم کارهای مطالعاتی را انجام می دهیم و تله‌کابین یاسوج اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در خصوص ضرر کرونا به سه حوزه زیر مجموعه خود هم گفت: مجموعه ما در کرونا ۲۰ میلیارد تومان به گردشگری و ۵ میلیارد تومان به صنایع دستی ضرر وارد شد که قول هایی گرفته‌ایم. 

وی در خصوص این که بهتر نیست آبشار یاسوج به گردشگری واگذار شود هم گفت: آبشار یاسوج در اختیار شهرداری است به عنوان متولی میراث فرهنگی از مسوولان خواستم که آبشار را به میراث بدهند که نتیجه نگرفتیم اما تلاش‌ها ادامه دارد و همچنین آبشار کمر دوغ را به یک سرمایه‌گذار خوب خوزستانی خواهیم داد تا محیطی مطلوب در آن جا ایجاد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات