دفاع مقدس مکتب انسان‌ساز است /کلیدواژه‌های دفاع مقدس ایثار ، ازخودگذشتگی پایداری و مقاومت بود

مراسم تجلیل از ایثارگران و رزمندگان 8سال دفاع مقدس هم‌زمان با سراسر کشور به‌صورت ویدئو کنفرانسی در سالن حضرت خدیجه کبری (س) کمیته امداد استان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۱۷۲۸
|
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، در مراسم تجلیل از ایثارگران و رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس و امدادگران بسیجی استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و شهدای امداد گفت: دفاع مقدس مظهر تدبیر، حکمت، ایثار، ازخودگذشتگی، معنویت، دینداری و در یک‌کلام مظهر پایداری و مقاومت ملت ایران در برابر دشمنان اسلام بود.

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، دلیری‌ها و شجاعت‌های رزمندگان اسلام می‌باشد افزود:دفاع مقدس مکتب انسان‌ساز است. مکتبی که برگرفته از قیام سرخ مکتب امام حسین (ع)، مرام، مسلک و منطق حسینی می‌باشد؛ و این مکتب را باید به‌عنوان گنجینه عظیم و ماندگار انقلاب اسلامی حفاظت و مورد بهره‌برداری قرارداده و در نشر آثار و حفظ ارزش‌های آن تلاش نماییم.

صفری گفت: همان‌گونه که در عرصه دفاع از کشور همه اقشار مردم حضور داشتند. اکنون نیز در عرصه جنگ نرم و اقتصادی همه باید با تمام توان و قدرت پای‌کار باشیم وزیر سایه، ولی فقیه زمان، وبابهره گیری از رهنمود‌های ایشان الگوی مقاومت و ایثار آن دوران را نهادینه و در عرصه مبارزه با فقر و محرومیت باجان و دل مجاهدت کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: کار ما امدادگران همانند کار پیامبران گرامی ائمه اطهار علیهم‌السلام بسیار مقدس است. کار ما جنگ در برابر فقر و محرومیت، ترویج فرهنگ ایثار و خودگذشتگی، ایثار جان، ایثار مال، ایثار در وقت و آبروست تا از مشکلات، ولی نعمتان گره‌گشایی کرده و با همت مضاعف، تفکر بسیجی و روحیه جهادی انقلابی در عرصه خدمت بکوشیم.
وی به محاسبات اشتباه دشمن بعثی اشاره کرد و افزود:دشمن با محاسبات اشتباه، خود را پیروز میدان می‌دانست غافل از اینکه قدرتی مافوق همه قدرت‌ها همه نقشه‌های شوم آن‌ها را نقش بر آب کرد وان همان قدرت خدا، ایمان ولایت، رهبری و قدرت حضور مردم در جبهه‌های جنگ بود.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: اکنون‌که فضا برای سبقت در خیرات مهیا است، وظیفه ما امدادگران را در سال جهش تولید سنگین‌تر نموده و باید با همت مضاعف و حرکت جهادی و با عزمی راسخ، باصلابت و استوار مانند ایثارگران دوران دفاع مقدس با حرکت جهادی و تلاش شبانه‌روزی ذائقه مددجویان را از خدمت به آنان شیرین‌تر نموده تا قلب، ولی امر مسلمین از عملکرد ما خرسند شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: همه ما می‌دانیم دلیل پیروزی رزمندگان ما در ۸ دفاع مقدس روحیه ایثار و شهادت بود، روحیه‌ای که در شرایط کنونی کشور بیش از هر زمان دیگری به آن نیازمندیم و همه ما باید تلاش کنیم تا با روحیه جهادی و تفکر بسیجی در خدمت محرومان و، ولی نعمتان جامعه باشیم؛ و این است که وظیفه و ارزش کار امداد وامداران را امروز سنگین‌تر نموده است.

گفتنی است در این مراسم از رزمندگان و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس شاغل در امداد استان زنجان هم‌زمان با سراسر کشور توسط مدیرکل کمیته امداد استان تجلیل به عمل آمد.
ارسال نظرات