امام جماعت مسجد داودقلی زنجان در گفت وگو با "بسیج" خبر داد
امام جماعت مسجد داودقلی زنجان از اجرای طرح "سروهای صبور"خدمتی به سبک شهدا در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۱۷۵۸
|
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
حجت الاسلام علی اصغر ولایتی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان گفت: در راستای عمل به مسئولیت‌های اسلامی و منشور اجتماعی، طرح "سرو‌های صبور" خدمتی به سبک شهدا با همکاری بسیج و خیریه شمیم نرگس زنجان اجرا شد.

وی با بیان اینکه این طرح برای شناسایی سالخوردگانی است که فرزندی ندارند، تصریح کرد:سالخوردگانی که غم نداشتن اولاد و فرزند بر غمِ مشکلات و پیری و تنهایی شان افزوده است و در جامعه ما به این موضوع کمتر پرداخته شده است.
خدمت به سبک شهدا با اجرای طرح

امام جماعت مسجد داود قلی زنجان افزود:متاسفانه موضوع نداشتن اولاد برای این عزیزان سنگین و بسیار رنج آور است که وقتی می‌بینند ثمری به عنوان اولاد و فرزند ندارند که میوه دلشان، عصای دستشان، باقیات الصالحات آخرتشان باشد غصه می‌خورند و کم کم افسرده می‌شوند ونقششان در اجتماع نیز کم رنگ میشود.

حجت الاسلام ولایتی با اشاره به اینکه فرزند میوه و حاصل عمر هر انسانی است که در دنیا و آخرت مایه عزت و تکیه گاه محکمی می‌تواند برای پدر و مادر باشد، خاطرنشان کرد:افرادی از این نعمت بزرگ و ارزشمند محروم هستند، گرفتار مشکلات روحی و عاطفی می‌شوند در حالی که اگر از این موضوع غفلت شود آثار سوئی در جامعه پدیدار میشود.
خدمت به سبک شهدا با اجرای طرح

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام به خدمت به برادران و خواهران ایمانی تاکید کرده است، یکی از راه‌های کمک به این عزیزان را فرهنگ سازی در جامعه برای قبول کردن سرپرستی کودکان بی سرپرست دانست و گفت: بجای نگهداری کودکان بی سرپرست در آسایشگاه‌ها، باید با ترویج فرهنگ سرپرستی، تشویق کنیم که این مهم در جامعه یک ارزش حساب شود یعنی سرپرست شدن و قبول سرپرست ترویج شود و قانون از این موضوع حمایت و شرایط پذیرش آن را سهل کند.

مدیرعامل خیریه شمیم نرگس زنجان از اقدامات حمایتی و عاطفی از سالخوردگان بدون اولاد در زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد:به فضل الهی سعی میکنیم این عزیزان را با رعایت شرایط روحی آنان شناسایی و خدماتی را از جمله رسیدگی معیشتی، درمانی و تهیه ضروریات را به این عزیزان ارائه دهیم.
خدمت به سبک شهدا با اجرای طرح

مسئول پایگاه ائمه جمعه وجماعات زنجان در ادامه به طرح سرو‌های صبور اشاره و بیان کرد:یکی از مهمترین نیاز‌های سالمندان نیاز توجه، احساس و عاطفه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام ولایتی تصریح کرد:برگزاری جشن تولد، دیدار با سالمندان و حضور در منازل آن‌ها و گردش و تفریح این عزیزان در پارک‌ها به کمک بسیجیان از برنامه‌های مسجد داود قلی زنجان در راستای تکریم این بزرگواران است.
خدمت به سبک شهدا با اجرای طرح

امام جماعت مسجد داود قلی زنجان با بیان اینکه اجرای این برنامه‌ها وانس والفت عاطفی و قلبی با آن‌ها سبب می‌شود که این انسان‌های شریف جامعه احساس تنهایی نکنند و ما بتوانیم جای فرزندان نداشته آن‌ها را پر کنیم، ادامه داد: این کار‌های خیر دلی و معرفتی، عشق میخواهد و بدون عشق ممکن نیست و عوامل این پایگاه و خیریه صرفا برای رضای خدا، خدمت به همنوعان و عشق به شادی دل‌های بی قرار این فعالیت‌ها را دنبال میکنند.

حجت الاسلام ولایتی خاطرنشان کرد: این طرح برای همه عزیزان دارای شرایط یکسان است هیچگونه سلیقه شخصی، سیاسی و اعتقادی دخالتی در این طرح ندارد وبه همه عزیزان با شرایط یکسانی خدمت رسانی خواهد شد.
خدمت به سبک شهدا با اجرای طرح

وی در پایان از مردم و نهاد‌های مسئول خواست در این طرح بسیار ارزشمند مشارکت و همکاری کنند و برای تبدیل شدن این طرح به فرهنگ اجتماعی اقدامات موثری را در دستور کارخود داشته باشند.
ارسال نظرات