جهاد فرهنگی جهادگران بسیجی زنجانی در ارائه خدمت به مردم

امام جماعت مسجد داود قلی و مسئول گروه تخصصی «ایران» در زنجان؛ در نامه ای به رئیس اصناف زنجان از اعلام حمایت این گروه برای همکاری و کمک به بازرسی و نظارت بر بازار زنجان جهت جلوگیری از کم فروشی و گرانفروشی های احتمالی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۵۷۰۰
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ در نامه حجت الاسلام علی اصغر ولایتی خطاب به موسوی، رئیس اصناف زنجان آمده است؛ جوانان متعهد، دلسوز و پای کار زنجانی در قالب گروه جهادی «ایران» و «شهید سلیمانی» زنجان، آمادگی خود را از باب مسئولیت اجتماعی و دلسوزی به ارزش‌های جامعه اسلامی و توجه به وضعیت قشر ضعیف، کم درآمد و آسیب پذیر و کمک به پرسنل خدوم اصناف زنجان، جهت نظارت دقیق تر، کارا‌تر و تخصصی بازار و اصناف زنجان اعلام می‌کند.

حجت الاسلام ولایتی از شرایط حساس اقتصادی جامعه و سواستفاده عده‌ای انتقاد کرده و آورده است: باید برای عمل به وظیفه انسانی و حمایت مردم خصوصا طبقات آسیب پذیر از سوداگری و احتکار و گرانفروشی با روش‌های مناسب فرهنگی و اجتماعی جلوگیری کرد.

وی به عواقب بی توجهی به فقرا و نیازمندان اشاره کرده و ادامه داده است: گناه محرومیت و رنج قشر ضعیف جامعه بر جامعه مترتب می‌شود و اعضای این گروه‌های جهادی به عشق مردم و با توجه به سفارش دین و فرمایش رهبری مبنی بر توجه به قشر ضعیف جامعه آمادگی دارد به صورت افتخاری و کاملا در چارچوب قانون و اساسنامه و هماهنگی شورای اصناف در این زمینه همکاری و فعالیت کند.

حجت الاسلام ولایتی در ادامه به رویکرد فرهنگی در این زمینه تاکید کرده و گفت: اولویت برخورد و مشارکت در این موضوع فعالیت فرهنگی بوده چرا که برخورد سلبی چندان نتیجه مثبت به همراه نداشته وندارد و علاج عملی و نتیجه بخش این موضوع کار فرهنگی است

وی در ادامه افزوده است: به اعتقاد ما بازاریان و اصناف محترم خرد و کلان جهادگران اقتصادی جامعه بوده و قابل احترام هستند و نیاز است اصناف محترم در فصول مختلف سال اجتماع داشته باشند و برای هم اندیشی و چاره اندیشی برای مدیریت مومنانه بازار همفکری و اقدام کنند.

امام جماعت مسجد داود قلی زنجان در ادامه آورده است: امروز نیاز به درس اخلاق در بازار بیشتر احساس می‌شود چرا که در قدیم بازاریان در مساجد و مدارس علمیه نزدیک بازار در درس کتاب متاجر و بیع (احکام تجارت) صبحگاهان شرکت کرده و آداب، احکام تجارت و خرید و فروش را آموزش می‌دیدند وپس از درس در محل کسب و مغازه خود حاضر می‌شدند و خداوند به آن‌ها آرامش و به رزقشان برکت می‌داد و در دستگیری و ملاحظه مردم از هم سبقت می‌گرفتند و این رویه اگر امروز در بازار‌های جامعه وجود داشت اکثر معضلات وسواستفاده‌ها جمع می‌شد.

حجت الاسلام ولایتی در پایان هدف از این همکاری و مشارکت افتخاری را صرفا به خاطر پیشگیری از گرانفروشی و کم فروشی و کمک به مردم و قشر ضعیف جامعه و جلب اعتماد و رفع نگرانی مردم عنوان کرد و از عموم مردم خواست در این زمینه از تذکرات محترمانه غافل نشوند و اگر با موردی برخورد کردند با احترام تذکر یا به نهاد‌های قانونی ذیربط گزارش دهند، چرا که یکی از آفت‌های هر جامعه غفلت و بی تفاوتی به مسائل جاری در آن جامعه است.

به گفته وی، باید همه ما یعنی همه مردم پای کار بیائیم وبا امربه معروف ونهی از منکر جامعه را به محیط شفاف، زنده و بانشاط مبدل کنیم تا دفاع از حق و تذکر به تخلفات در جامعه بین همه مردم نهادینه شده وبه فرهنگ وارزش تبدیل شود.

رئیس اصناف زنجان جناب آقای موسوی در جواب نامه ارسالی از حسن توجه حجت الاسلام علی اصغر ولایتی و اعضای محترم گروه‌های جهادی قدردانی و از این اقدام خیرخواهانه استقبال نموده و اعلام کردند از ظرفیت آن مجموعه در شرایط لازم استفاده خواهند کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار