بنیاد خیریه شمیم با همکاری مسجد داودقلی زنجان اقدام به مطالعه وپژوهش درباره کارآفرینی واشتغالزایی پایدار برای جوانان زنجانی کرده است.
کد خبر: ۹۲۶۵۲۳۹
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان،مسجد داود قلی زنجان به عنوان یکی از مساجد تراز اسلامی زنجان همواره در زمینه اشتغال ،محرومیت زدایی و حل مشکلات جوانان پیشرو بوده است.

 

حجت الاسلام علی اصغر ولایتی امام جماعت مسجد داودقلی زنجان در این زمینه به خبرنگار بسیج در زنجان گفت: ما بر اساس وظیفه دینی وانسانی خود وظیفه داریم به جامعه جوانان برای خودباوری و عزت نفس کمک کمک کنیم.

 

وی ادامه داد: قرآن کریم که قانون اساسی و اساس فرهنگ ماست، در حقیقت، کتاب زندگی، کارآموزی و حضرت پیامبر واهل بیت(ع) نیز کار و کارآفرینی را مورد تأکید قرار می دادند و خودشان  به آن  عمل می کردند.

 

به گفته امام جماعت مسجد داودقلی زنجان، دست یابی به زندگی شایسته و سالم، در گرو بهره گیری از معارف آسمانی، تفکر، تعقل و فعالیت مثبت، دوراندیشانه و مفید است؛ خطوط کلی و شاهراه های وصول به زندگی مطلوب، شکوفا کردن بخشی از استعدادهای درونی و جامه عمل پوشاندن به آنهاست؛ زیرا این حیات دنیوی و مادی، ظرفیت شکوفایی تام یا حتی بخش اعظم استعدادهای آدمی را ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در نظام ارزشی و در جای جای کلام معصومین و به ویژه در نگاه پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله، در امتداد آیات قرآن و خاستگاه وحی، امور اقتصادی و مقوله کارآفرینی، بخش مهمی از زندگی آدمی را به خود اختصاص داده است.

 

حجت الاسلام ولایتی افزود: تولید ملی ،افتخار ملی ماست و هر ملتی از نظر اشتغال پایدار و کار وتولید غنی باشد جامعه موفق و سالمی خواهد بود.

 

مدیر عامل بنیاد خیریه شمیم زنجان گفت: اکثر بذهکاری ها، مشکلات اجتماعی و حتی افسردگی ها و طلاق در جامعه بدلیل نبود کار مناسب و اشتغال پایدار است.

 

وی از مردم مومن وخیر زنجان خواست در این مسیر کارآفرینی و فرهنگ سازی برای تولید واشتغال یاریگر مجموعه باشند.

 

حجت الاسلام ولایتی با تاکید براینکه از جوانان دارای ایده تازه و قابل عملیاتی استقبال و حمایت می شود، تصریح کرد: ضمن بازدید از کارگاه های کوچک تولیدی در زنجان، در صورت نیاز حمایت خواهد شد.

 

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان جهش تولید را نقشه راه شکست ناامیدی ها وبیکاری در جامعه دانست و گفت: در سال جهش تولید برنامه های مفیدی برای تولید واشتغال داریم و هدفمان ایجاد انگیزه، دادن نمونه الگوهای موفق، حمایت مادی و برداشتن موانع کار می باشد.

ارسال نظرات