خبرهای داغ:
معاون ارتباط مردمی نیروی زمینی ارتش
امیریاسینی، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: صدام خود را در مقابل شرایط فعلی ایران برترمی‌دید.او گمان نمی‌کرد که ایران تجهیز محور نیست بلکه ایمان محور است.
کد خبر: ۹۲۸۱۸۰۹
|
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

ایران ایمان محور است، نه تجهیزات محور

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین امیر،حسین یاسینی معاون ارتباط مردمی نیروی زمینی ارتش در بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در مسجد امام حسن عسگری  قزوین برگزار شده بود،گفت: هنوز جمهوری اسلامی نو پا و در حال شکل‌گیری بود که جنگ آغاز شد. خیلی از افرادی که در دولت موقت بودند، حتی با توصیه مسئولان ارشد کشور آمادگی و مهیا شدن دشمن برای جنگ را با تمام قوا و امکانات باور نداشتند؛ تا حدی که مسئولین نظامی کشو رئیس جمهور وقت را برای بازدید میدانی و اقدامات پیشگیرانه فراخواندند.

وی بیان کرد: متخصصین نظامی خوب می‌دانند کسی که با رفع موانع و پیشروی توپخانه‌ها و ورود به شهرها جلو بیاید یعنی قصد حمله دارد. دشمن که کاملا مسلح و تجهیزشده بود درصدد ضربه زدن به نظام بود. با هر شیوه ای خود را به استکبار جهانی جهت حمایت همه جانبه نزدیک می‌کرد. وی تمام تجهیزات خود را با پشتیبانی شوروی تهیه کرده بود. آمریکا و غرب قول مساعدت دادند و او هم خیال می‌کرد مانند جمال عبدالناصر می‌تواند به هدفش برسد.

به گفته حسین یاسینی رژیم بعث درابتدایی‌ترین حرکات خود درمنطقه خوزستان بخصوص خرمشهر التحاب و انفجارات شدید و به دنبال آن اخراج شیعیان ایرانی به بهانه ملیتشان‌ را ایجاد کرد. براساس آنچه که خود امضا کرده بود اقدام به تهاجم کرد.صدام با امضای قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر فخرفروشی می‌کرد.
یاسینی خاطر نشان کرد: جنگ‌ها و منازعات حاصل سه مولفه هستند که شامل؛ قدرت اقتصادی، سیاسی و نظامی می‌باشد. صدام خود را در مقابل شرایط فعلی ایران برترمی‌دید.او گمان نمی‌کرد که ایران تجهیز محور نیست بلکه ایمان محور است.
معاون ارتباط مردمی نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: صدام با اطلاعات موجود و کارشکنی‌های خود توانست شرایط پناهندگی و فرار را برای برخی از افراد در داخل فراهم کند. او وانمود می‌کرد شرایط و جو موجود در جامعه و نیروهای مسلح به گونه ای است که با خروج نیروهای مستشاری آمریکا دیگر ایران امکانات و تجهیزات کافی برای مقابله با دشمن را ندارد و انسجام در نیروی مسلح نیست و بهترین موقعیت برای شکست نیروی هوایی‌است.

معاون ارتباط مردمی نیروی زمینی ارتش گفت: صدام ۶۳۴ بار به مرز هوایی، زمینی و دریایی ما حمله کرده بود. بخشی از خان لیلی، ارتفاعات میمک، منطقه بیات و چیلات در منطقه عمومی دهلران را به تصرف خود درآورده و اعلام کرد که ما الان در مرزهای خود هستیم وحاضر به صلح با ایران می باشیم. تمام تفکر صدام این بود که ۶ روزه می‌تواند با پیش روی به سمت تهران جنگ را به نفع خود خاتمه دهد.

یاسینی اذعان کرد: روزی که صدام قرارداد الجزایر را در حضور خبرنگاران خارجی پاره کرد، خبرنگاری از صدام پرسید: درقبال پاره کردن این قرارداد پاسخی برای ایرانی ها دارید؟ وی پاسخ داد؛۶ روز دیگر در تهران پاسخ می دهم. هدف صدام نه تنها تصرف خرمشهر، بلکه سقوط کامل نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

ایران ایمان محور است، نه تجهیزات محور

به گفته معاون ارتباط مردمی نیروی زمینی ارتش صدام حدودا ۳۵ روز خرمشهر را محاصره کرد. شاید در طول مسیر محاصره به چند مورد از اهداف خود رسیده باشد. رژیم بعث تا ۷ کیلومتری اهواز رسید و منطقه چزابه و بستان را گرفت. سوسنگرد هم چند روز به محاصره صدام درآمد. بلافاصله شهید فکوری، فرمانده وقت نیرو هوایی در مقابل بمباران ۱۰۲ فروند هواپیما توسط دشمن به محضر امام رفت و برای پاسخ به حملات صدام با تشریح واقعه اعلام آمادگی کرد و گفت: ما الان ۲۰۰ هواپیمای آماده برای جنگ داریم.امام در جواب فرمودند: موافقت در صورتی است که شما فقط ابنیه، اماکن، تجهیزات و محل های که مربوط به نظامیان و ارتش بعث عراق هست مورد هدف قرار دهید و به سکونتگاه‌های مردم عادی حمله نکنید.

وی خاطرنشان کرد: در کجای دنیا دیدید که فرماندهان نظامی در جنگ به مردم غیر نظامی امان بدهند و بگویند :می توانید به ۴ شهر کربلا،نجف،کاظمین و سامرا بروید تا درامان باشید. به دلیل هجوم شدید دشمن به شهرها و مردم بی دفاع ایران، امام اجازه دادند با پناه گرفتن مردم غیر نظامی عراق، تمام مواضع دشمن مورد هدف نیروهای هوایی ایران قرار بگیرد. ولی خلبان‌های ما و حتی موشک‌های دور برد اجازه پرتاب و هدف گیری به مکانهای غیر‌نظامی را نداشتند.

حسین یاسینی اظهار داشت: نیروی هوایی ایران در ماموریتی به ۱۹۵ هواپیما و ۱۹ نقطه استراتژیک دشمن حمله کردند و فردای آن روز ۱۴۰ فروند هواپیمای دیگر را مورد هدف قرار دادند.
در این جنگ هیچ کدام از این دو طرف ۱۰۰٪موفق نبودند. ولی ایران با این عملیات آمادگی خود را به عراق نشان دادند. صدام تجهیزات نظامی خریداری شده از روسیه را به کویت، اردن،امارات،عربستان که جزء کشورهای منطقه بودند فرستاد و منجر به آغاز عملیات اچ۳ در اولین سال جنگ شد. درعملیات اچ۳ از لحاظ نظامی اولین تجربه سوختگیری هواپیمای نظامی توسط هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ با تلاش نیروهای متخصص ایرانی انجام شد که از اهمیت بالایی برخوردار است. از مرز هوایی سه کشور با سوختگیری متعدد گذشتند و پایگاه الولید را مورد اصابت قرار دادند. همچنین ۴۹ فروند هواپیما و هلی‌کوپتر دشمن را در مرز اردن مورد هدف قرار دادند.تنها‌هواپیمایی که در این عملیات آسیب دید هواپیمای شهید خضرایی بود که با کمک سوریه در باند فرودگاه این کشور فرود آمد.

وی ادامه افزود: مقابل تمام عظمت قوا وامکانات دشمن،نیروهای ایرانی با انسجام کلیه نیروهای مسلح، پشتیبانی و حمایت مردم از نیروهای نظامی کشور و ایستادگی ملت ایران، پیروز شدند. در هیچ جای دنیا دیده نشده جنگی بشود و مردم به نیروهای نظامی کمک کنند.زیرا مردم ازغیر عادلانه و تحمیلی بودن جنگ مطلع بودند. درایت، مدیریت و استراتژی حضرت امام دربه کارگیری نیروهای نظامی در خطوط مرزی با یک فرمان لازم الاجرا بود؛ بایستی خرمشهرآزاد می‌شد یا حصر آبادان شکسته می‌شد. رزمندگان هم بدون بیان کمبود تجهیزات و مهمات از دل و جان اطاعت می کردند.امام علی می‌فرماید: گاهی ماموران از جنگیدن شکوه می‌کنند.می گویم بجنگید،بهانه شب وروز یا سرما و گرمای هوا را دارند. ولی در زمان هشت سال دفاع مقدس مردم بدون بهانه برای اطاعت ازرهبری گام برداشتند.

به گفته یاسینی ا با همه امکانات خود و انسجام درونی و وحدت چشمگیرتوانستیم در عملیات ثامن الائمه به منظور شکست حصر ابادان ۷۰۰ نفر از نیروهای دشمن را اسیر کنیم.چند تن از فرماندهان ارشد کشور با خبر پیروزی به قصد رفتن به محضر حضرت امام بودند که هواپیمای حامل آنها در منطقه کهریزک تهران به علت بمبگذاری منفجر و منجر به شهادت آنها شد.

معاون ارتباط مردمی نیروی زمینی ارتش در ادامه افزود:بعد از این پیروزی نگرش فرماندهان جنگ تغییر می کند. در سطوح مختلف ارتش و سپاه؛ سپهبد صیاد شیرازی و سردار محسن رضایی به کمک نیروهای خود وارد میدان می شوند.

بعد از پیروزی در عملیات ثامن الائمه، هنوز مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی خوزستان در محاصره عراق بود.سه عملیات بزرگ طریق القدس، بیت المقدس و فتح المبین در فاصله زمانی بسیار کم انجام شد.
حاصل عملیات طریق القدس آزادسازی منطقه ی میانی یعنی بستان و چزابه بود. بعد آن به علت کاهش دادن به برد توپخانه دشمن به‌ شهرهای اندیمشک و دزفول، اقدام به طراحی این عملیات در منطقه شمالی کردند.

به گفته وی این عملیات با به اسارت درآوردن ۱۵۰۰۰عراقی به پیروزی رسید. سپاه پاسداران توانست در آن عملیات، واحد های عمده زرهی و توپخانه خود را تجهیز کند.در این عملیات رزمندگان توانستند به عمق توپخانه دشمن وارد شوند و بسیاری از افسران عراقی را در عین ناباوری آنها به اسارت گرفتند و نتیجه عملیات بر خلاف تصور عراق به نفع نیروهای ایرانی شد.
معاون ارتباط مردمی نیروی زمینی ارتش اذعان کرد: حالا همه‌ی چشم ها به خرمشهر دوخته شده بود؛صدام گفته بود اگر بندرخرمشهر را پس بگیرید من به شما کلید شهر بصره را می دهم.با توجه به تدابیر صدام این کار با محدودیت مواجه بود.صدام یک در دفاعی محکم ساخته بود و از مستشاران نظامی کشورهای غربی هم دعوت به بازدید کرد.صدام به مسائل نظامی آشنا بود و دوره های نظامی خاصی را در انگلیس دیده بود.ما در این عملیات ۶۰۰۰شهید دادیم.۱۹۰۰۰اسیر و ۱۶۰۰۰کشته و ۲۰۰۰۰ مجروح عراقی حاصل این عملیات بود. ادوات و غنائم جنگی بسیاری از این عملیات حاصل نیروهای خودی شد. عملیات آزاد سازی خرمشهر ۲۴ روز و طی ۴ مرحله با موفقیت انجام شد.
زمانی که امام در ۲۷ تیر ۲۳۵۷ قطعنامه را امضا کرد با وجود مغموم بودن نیروهای‌ بسیجی، عراقی ها از این نتیجه غرّه بودند.

امیر، حسین یاسینی در پایان خاطر نشان کرد: در ۳۱ تیر ۶۷ نیروهای عراق در حالی که جنگ خاتمه پیدا کرده بود و قطعنامه امضا شده بود، با تمام قوا به مواضع ایران حمله کردند و دوباره چهره پلید خود را به جهانیان نشان دادند.
نیروی بعث بعد از امضای قطعنامه، برای بار دوم قصد تصرف مناطق جنوبی خوزستان را داشتند و تا ۴۰ کیلومتر وارد خاک ایران شدند؛ که امام بعد از آگاهی دستوری با این مضمون فرمود:"اینجا مرز بین کفر با اسلام است".به سردار محسن رضایی دستور داد و او دوباره وارد عمل شد و توانستند مانع از پیشروی دشمن به خاک ایران شدند و نیروهای عراقی را مجبور به فرار و عقب نشینی کردند.

 

1008/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها