خبرهای داغ:
مدير عامل شركت شهرک های صنعتی استان قزوين

استقرار 10 دستگاه خودروی آتش نشانی در شهرک های صنعتی قزوين

خانپور گفت: در حال حاضر 7 ايستگاه آتش نشانی فعال مجهز به 10 خودروي آتش نشاني در شهركها و نواحي صنعتي استان مشغول به فعاليت هستند.
کد خبر: ۹۲۸۱۸۵۲
|
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرنگار بسیج قزوين، حميدرضا خانپور در مراسم تجليل از آتش نشانان شهركها و نواحي صنعتي تابعه ضمن تبريك اين روز بزرگ به كليه آتش نشانان با اعلام اين مطلب افزود: در راستاي تجهیز شهرکها و نواحي صنعتی به ایستگاه آتش نشانی به منظور ارتقای سطح ایمنی، مقابله با حوادث غير مترقبه در حال حاضر 7 ايستگاه آتش نشاني فعال مجهز به 10 خودروي آتش نشاني در شهركها و نواحي صنعتي استان مشغول به فعاليت هستند كه تا پايان سال جاري سه دستگاه براي شهرک های صنعتی آراسنج، كاسپين و حيدريه خريداري و تحويل خواهد شد.

وي افزود: در شش ماهه اول سالجاري بيش از 500 ساعت دوره هاي آموزشي پيشگيري و مقابله با حوادث احتمالي من جمله حريق برگزار شده است.

خانپور با اشاره به اهميت و نقش اقدامات پيشگيرانه در جلوگيري و كاهش خطرات و خسارات وارده به واحدهاي توليدي و صنعتي افزود: برنامه هاي از قبيل خريد و تجهيز خودروهاي آتش نشاني، امداد و نجات، شناسايي و پايش واحدهاي صنعتي پر خطر، مميزي و تهيه شناسنامه HSEE شهركها و نواحي صنعتي، بازديد هاي دوره اي توسط تيم منتخب از دستگاههاي مرتبط، آموزش هاي مورد نياز واحدهاي صنعتي، شناسايي كانون هاي خطر و ..... انجام شده است.

وی اضافه کرد: با اقدامات و تمهيدات انجام شده خوشبختانه در شش ماهه اول سالجاري حريق و يا حادثه اي در واحدهاي توليدي و صنعتي مستقر در شهركها و نواحي صنعتي تابعه اتفاق نيفتاده است وليكن عمليات امداد و نجات و اطفاء حريق در واحدهاي صنعتي خارج از محدوده شهركها و نواحي صنعتي و همچنين محورهاي مواصلاتي استان توسط تيم آتش نشاني تحت پوشش اين شركت صورت گرفته است.

وي ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر 60 واحد توليدي پر خطر در شهركها و نواحي صنعتي شناسايي شده نظر به اهميت و حساسيت موضوع، مميزي ويژه ايمني واحدهاي مذكور در راستاي شناسايي نواقص و كاستي و مرتفع نمودن آنها در برنامه آتي شركت شهركهاي صنعتي قرار دارد.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها