خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، گفت: هر چه زمین و زمان کهنه‌تر می‌شود حماسه حسین و یارانش تازه‌تر می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۲۰۶۴
|
۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس،  سعیدرضا کامرانی ظهر پنجشنبه در شانزدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس، افزود: روزها از پی روزها و سال‌ها از پی سال‌ها می‌گذرد اما فرهنگ عاشورا و قیام کربلا همواره جلوه‌ای روشن‌تر و طراوتی روح بخش‌تر می‌یابد و هر چه زمین و زمان کهنه‌تر می‌شود حماسه حسین و یارانش تازه‌تر می‌شود.

 سرپرست اداره کل کانون فارس با طرح این پرسش‌ها که چرا این حادثه خون‌رنگ پدید آمد و چگونه شد که لاله‌های بوستان رسالت پرپر شدند، گفت: کربلا ماندگار است چون حق پایدار است. محرم، عاشورا و اربعین همیشه زنده است چون خون و حماسه در رگ‌های غیرت‌مندان الهی همواره جوشان است.

به گفته کامرانی، در دیدگاه امام حسین (ع) و یارانش، شهادت جلوه‌ای از حیات جاوید است؛ هر چند زندگی آنان به ظاهر تمام می‌شود اما زندگی و جاودانگی شأن در طول زمین و زمان ساری و جاری است. این رمز و راز جاودانگی حسین علیه‌السلام و این است دلیل ماندگاری عاشورا است.

سرپرست کانون فارس در ادامه گفت: اینکه در میان تمامی روزهای قدسی، عاشورا، نقطه عطف قرار گرفته است، شاید به این دلیل باشد که عاشورا، نمایشی عظیم بوده از تمامی انسانیت، غیرت و مردانگی. هر چند لحظه لحظه زندگی سیدالشهدا، نمایشی عظیم بوده است لیکن ماندگار شدن در همه زمان‌ها و همه جغرافیای عالم، در یک ماه و یک دهه و یک روز را تنها مردی به صلابت حسین و یارانش می‌توانند در یک واقعه و فرهنگ برای همیشه ماندگار کنند و کسی که بتواند این همه را در یک روز و در قالب هنرمندانه‌ترین و ظریف‌ترین حرکات و اعمال بنمایاند، تنها امام حسین است.

لازم به ذکر است که شانزدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس با عنوان «قرار بر مدار حربن یزید ریاحی، زهیربن قین» با حضور اعضای کودک و نوجوان، مربیان مراکز فرهنگی هنری (تمام‌وقت و پاره‌وقت) و کارکنان دفتر استان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به صورت مجازی برگزار شد و محمدرضا سنگری، عاشوراپژوه، به‌عنوان میهمان و سخنران برنامه در آن حضور داشت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها