خبرهای داغ:

صرف هزینه اربعین برای کمک مومنانه/راه مقابله با جنگ اقتصادی، کار جهادی و مستمر

امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه امسال که سفر اربعین نداریم مردم مخارج را صرف کمک مومنانه کنند گفت: راه مقابله با جنگ اقتصادی، کار جهادی و مستمر است.
کد خبر: ۹۲۸۲۱۹۲
|
۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در مسجد و حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر اظهار کرد:امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و و برگزار نشدن آیین راهپیمایی، خیران مخارج اربعین را در راستای کمک مومنانه هزینه کنند.
وی افزود: یکی از کمک‌ها می‌تواند خرید وسایل کمک آموزشی از جمله تلفن همراه برای دانش آموزان بی بضاعت باشد تا آنان بتوانند درس‌های خود را از شبکه‌های اجتماعی فراگیرند.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه شاد کردن یک دانش آموز با خرید این تجهیزات به مانند زیارت است، تصریح کرد: مسوولان نیز باید زیرساخت‌ها از جمله مشکلات آنتن دهی در مناطق محروم را برطرف کرده تا دانش آموزان بتوانند به موقع از کلاس‌های مجازی بهره ببرند.
امینی ادامه داد: چند سالی است که جنگ اقتصادی بر مردم تحمیل شده که بخشی از آن شرارت دشمن و بخشی مربوط به بی تدبیری هاست.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از سال ۸۶ تحمیل سه جنگ را پیش بینی کرده بودند، اما برخی از مردم و مسوولان آنرا جدی نگرفتند، اظهار کرد: دشمنان جنگ روانی با ابزاری همچون ماهواره و فضای مجازی ایمان جوانان را هدف قرار داده، جنگ اقتصادی و تحریم‌ها و جنگ علمی که با هدف محرومیت استفاده از انرژی هسته‌ای برای کشور ماست را برنامه ریزی کرده اند.
امینی جنگ آینده را "جنگ آب" خواند و ابراز کرد: این جنگ را باید مجلس شورای اسلامی، دولت و مردم جدی بگیرند و این سرمایه‌ای که از گذشتگان به ما رسیده را به آیندگان منتقل کنیم.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مسوولان باید در کنار فرهنگ و اقتصاد به امر تامین آب توجه جدی داشته باشند، تصریح کرد: در جنگ اقتصادی برخی با وارد کردن کالا‌های کم ارزش ضربه‌های اقتصادی مهلکی وارد کردند، آنان خائن یا غافل هستند.
وی راه مقابله با جنگ اقتصادی را کار جهادی و مستمر دانست و افزود: در این جنگ به مانند هشت سال دفاع مقدس باید گرسنگی، تشنگی را تحمل کرد و با کار خستگی ناپذیر، بصیرت، بیداری و مشارکت مردمی بر آن پیروز شد.
خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه امام (ره) با هنرمندی همه اقشار مردم را درگیر دفاع مقدس کرد، ابراز داشت: امروزه هم باید مردم در حل مشکلات اقتصادی مشارکت کرده و با نخریدن، کم خریدن در این جنگ سهیم شوند.
نماز جمعه شاهرود با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، همچون تب سنجی، توزیع ماسک و دستکش و رعایت فاصله مناسب برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها