شاهرود_امام جمعه شاهرود گفت: داشتن زیربنای فکری و فرهنگی و خسته نشدن نشانه‌های یک فرد انقلابی است.
کد خبر: ۹۳۲۲۶۲۵
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
داشتن زیربنای فکری، فرهنگی و خسته نشدن نشانه‌های یک فرد انقلابیبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود اظهار کرد: دولت جدید آمریکا تاکنون هیچ کاری برای رفع تحریم نکرده و تنها راه برگشت ایران به تعهدات برجامی، برداشتن تحریم‌ها و گردن نهادن به قوانین از سوی آمریکا و اروپا است.
امام جمعه شاهرود، به مهلت ایران برای خارج شدن از پروتکل الحاقی تا پنجم اسفند اشاره کرد و گفت: زمان تعیین شده به هیچ وجه قابل تمدید نیست، مگر این که آمریکا و اروپایی‌ها از مرحله سخن فراتر رفته و گام عملی و ملموس در رفع تحریم بردارند.
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مجازی با جمعی از مردم آذربایجان هم اشاره کرد و گفت: علت دشمنی استکبار با مردم ایران، رد هنجار‌های آن‌ها بود، موضوع هسته‌ای و دیگر موارد مورد مناقشه بین ایران و استکبار فقط بهانه است.
امینی به برخی اقدامات دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم اشاره کرد و افزود: آن‌ها همه راه‌های ممکن را برای دشمنی و ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی انجام داده و شکست خوردند.
وی داشتن زیربنای فکری و فرهنگی و خسته نشدن را نشانه‌های یک فرد انقلابی خواند و گفت: رهبر انقلاب شهید سلیمانی را نمونه چنین فردی خواندند، بنابراین لازم است کسانی که در مسیر انقلاب و نظام اسلامی گام برمی دارند، آن شهید را الگو قرار دهند.
امام جمعه شاهرود به دستاورد‌های نظام اسلامی هم اشاره کرد و افزود: دشمن تلاش می‌کند با برجسته کردن مشکلات، موفقیت‌های جمهوری اسلامی در بخش‌های گوناگون را کتمان کند. وی وجود فساد و برخی مشکلات دیگر را از نقاط ضعف جامعه خواند و گفت: امروزه مردم در جریان این مشکلات هستند، این نقاط ضعف باید رفع شود، یکی از راه‌های علاج مشکلات، مشارکت گسترده در انتخابات سال آینده و گزینش افراد اصلح برای ریاست جمهوری، شورا‌ها و مجلس است.
امینی به اقدامات آمریکا در قبال کشور یمن هم اشاره کرد و افزود برداشتن نام انصارالله از فهرست گروه‌های تروریستی یک ترفند است تا بتوانند رژیم سعودی را از باتلاقی که گیر کرده، نجات دهند.
امام جمعه شاهرود گفت: سعودی‌ها با کمک آمریکا و اسراییل ۶ سال است که مردم مظلوم یمن را به خاک و خون می‌کشند و با تحریم‌های سنگین بیشترین فشار را به آن‌ها وارد می‌کنند، اما اکنون که در میدان جنگ شکست خورده اند به فکر نجات سعودی‌ها و آبروریزی بیشتر آن‌ها افتاده اند.
وی احزاب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا را در به خاک و خون کشیدن مردم یمن سهیم دانست و اظهار کرد: مردم یمن و انصارالله به درستی نقشه آمریکا و سعودی‌ها را خوانده و واکنش مناسب در برابر آن‌ها نشان می‌دهند.
امام جمعه شاهرود به فرارسیدن سالروز تولد امام جواد (ع) هم اشاره کرد و گفت: آن امام همام با این که مدت کمی امامت کرد، اما بیشترین تلاش را با تزویر مامون و جانشینان وی داشت.
وی به ۱۳ رجب میلاد امیرالمومنین (ع) و ایام اعتکاف هم اشاره کرد و ادامه داد: از آنجا که به خاطر شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری اعتکاف وجود ندارد، اما می‌توان برخی اعمال این ایام را در منازل نیز انجام داد.
امینی به روز‌های پایان سال و خرید اقلام مورد نیاز مردم هم اشاره کرد و از مسوولان خواست نسبت به کنترل قیمت‌ها و و توزیع کالا‌های مورد نیاز مردم اهتمام بیشتری داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها