خبرهای داغ:
اینک ابتکار سعی می کند در حرکتی ابتکار عمل به خرج دهد و پیشنهاد می کند نام مادران را هم به کارت ملی اشخاص اضافه کنند. باید پرسید این عمل چه کارایی دارد؟
کد خبر: ۹۲۸۲۳۲۳
|
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، دولت در حوزه زنان و خانواده چه عملکرد و کارنامه کاری از خود به نمایش گذاشته است؛ این موضوعی است که قابل بررسی است اما با مشاهدات میدانی و تجزیه و تحلیل افعال "معصومه ابتکار" معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری می توان به یک نکته اساسی رسید. برخی از افعال وی آمیخته به امور سیاسی و مدیریت نمایشی است. مدیریتی که این با موضوع پیشنهاد وارد کردن نام فامیلی مادر در کارت ملی افراد پررنگ تر شد. همین مسئله دوباره باعث روانه شدن سیل انتقادات به سمت وی شد. گویی بازی با اسم و فامیل در جریان اصلاحات به یک رویه مدیریت نمایشی با نام فرهنگ سازی تبدیل شده است. در همین رابطه شاهد تغییر مکرر نام و اسامی معابر و خیابان های شهر تهران از سوی شورای تماما اصلاح طلب پایتخت هستیم.

اینک ابتکار سعی می کند در حرکتی ابتکار عمل به خرج دهد و پیشنهاد می کند نام مادران را هم به کارت ملی اشخاص اضافه کنند. حرکتی که به زعم مسوولان دولتی احترام و تکریم مادران و زنان توصیف می شود اما در واقعیت باید پرسید این عمل چه کارایی دارد؟

چند سالی است که با هزینه های هنگفت کارت های ملی الکترونیکی شده است. حتی بسیاری با توجه به اینکه مشکلاتی در صدور کارت ملی از جمله کمبود مواد سازنده آن وجود دارند در صف قرار دارند. با این اوصاف هزینه تعویض کارت ملی میلیون ها ایرانی بسیار هنگفت و حتی با وجود وضعیت اقتصادی پیشنهاد ابتکار غیر قابل تحقق است.

از سوی دیگر باید پرسید این اطلاعات برای چه منظوری به کارت ملی افزوده شود که توجیه این هزینه مالی سنگین را داشته باشد؟ در این خصوص به نظر می رسد حتی خود ابتکار هم می داند که این پیشنهاد نمایشی امکان پذیر نیست! اما اگر به این موضوع هم واقف نباشد به نگاه مدیریتی او انتقاد بسیاری وارد است.

ابتکار در پاسخ به انتقادات از درخواستش برای درج نام مادر در کارت ملی بیان می کند:

"درخواست درج نام مادر در کارت ملی برای توجه دادن به لزوم تغییر رویکردهاست؛ نه هزینه تراشی."

وی می افزاید: "جای تاسف است که برخی مدعیان جایگاه مادری از این پیشنهاد فقط برای دعواهای سیاسی و پیشبرد اهداف جناحی استفاده کردند."

اما باید پرسید که هزینه تراشی و اضافه کردن نام مادران به کارت ملی مشکلی از زندگی مادران کم می کند؟

اخیرا باز ابتکار موضوع دیگری در این خصوص پیشنهاد داده است.

معاونت زنان و خانواده رئیس جمهوری مطرح کرده است: شوراهای شهر و شوراهای شهرستان‌ها به این موضوع ورود کنند.

وی گوید: پیشنهاد می‌کنم که شوراهای شهر و شوراهای شهرستان‌ها روی موضوع نام گذاری خیابان‌ها به نام شهدای زن ورود کنند.

این موضوع هم نشان می دهد که دیدگاه وی در خصوص زنان در چه جایی متمرکز شده است.

ابتکار در حوزه محیط زیست نیز که چندین و چند سال فعالیت کرد تصویر یوز ایرانی را وارد لباس تیم ملی فوتبال کشورمان کرد اما سوال اساسی اینجاست که وضعیت محیط زیست کشور و یوزهای ایرانی چگونه است؟ زنان مطالبات جدی تری از معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری دارند و قطعا با چنین کارهایی مشکلات و مطالبات بانوان حل نمی شود.

طنین یاس - امیرحمزه نژاد

ارسال نظرات