خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه نگاه و تفکر شهدای ما همان نگاهی بود که کاخ معاویه را بر هم ریخت، گفت: شهدای ما با تربیت شدن در مکتب اباعبدالله(ع)، توانستند کاخ طواغیت را بر سرشان خراب کنند.
کد خبر: ۹۲۸۲۵۴۷
|
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
نگاه و تفکر شهدای ما همان نگاهی بود که کاخ معاویه را بر هم ریختبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی عصر امروز در مراسم هر کوچه یک حسینیه در مقابل منزل سردار شهید حاج میرزا سلگی با بیان اینکه نوع نگاه به خلافت قبل و بعد از امام حسین (ع) در نگاه اهل سنت متفاوت است، اظهار داشت: همان‌گونه که دفاع مقدس ما زلزله‌ای به راه انداخت و کاخ سفید و کاخ شوروی آن زمان را بر هم ریخت، در دوران پس از شهادت امام حسین (ع) نیز حضرت زینب (س) با خطبه‌های خود کاری کرد که آبروی خلافت حتی در نگاه اهل سنت نیز بر باد رفت.

وی با اشاره به اینکه شام در آن دوران درگیر تجملات بود، مطرح کرد: از نظر ساختار سیاسی اسلام، در حکومت نه تنها امامت و ولایت حذف شده بود که حتی این نوع حکومت داری خلافت هم نبود و مصداق سلطنت بود.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه معاویه بر این باور بود که، چون با امپراطوری رم در ارتباط است باید این گونه زندگی کند، عنوان کرد: این همان تفکری بود که در دهه ۷۰ نیز در ساختار کشور ما نفوذ پیدا کرد و به بهانه ارتباط با کشور‌های دیگر جلسات و برنامه‌های ما در کاخ نیاوران و همچون نیاوران برگزار می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه‌ای که در آن سلطنت و طاغوت باشد، بر اهل بیت (ع) سخت‌تر می‌گذرد، گفت: هر جامعه‌ای که همانند معاویه با تفکر طاغوتی اداره شود، مهم نیست نامش چیست، چرا که در آن جامعه شرایط برای امام سخت است.

شعبانی با بیان اینکه حضرت زینب (س) در مدت ۱۰ روز در شام، تمامی نقشه‌های ۵۰ ساله معاویه را نقش بر آب کرد، خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) به ظاهر اسیر بود، اما آنچنان با صلابت و شجاعت برخورد می‌کنند که گویی ایشان در آن دوران امیری کرده است.

وی با اشاره به خاطرات صدام، مطرح کرد: صدام اقدامات دو نفر را در طول تاریخ همراه با اشتباه دانسته که یکی از آن‌ها یزید به علت به شهادت نرساندن حضرت زینب (س) بود و دیگری شاه ایران که امام خمینی (ره) را ترور نکرد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه نگاه و تفکر شهدای ما همان نگاهی بود که کاخ معاویه را بر هم ریخت، گفت: امثال شهدای ما همچون شهید سلگی افرادی بودند که با تربیت شدن در مکتب اباعبدالله (ع)، توانستند کاخ طواغیت را بر سرشان خراب کنند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با نفس قدسی خود این جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله را متحول کردند، عنوان کرد: دفاع مقدس را باید استمرار جریان کربلا دانست، چرا که راه شهدای ما همان راه امام حسین (ع) بود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات