استاندار مرکزی:

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اصناف استان وضعیت بسیار اسفناکی را به دنبال دارد /دورکاری کارکنان استان از این هفته آغاز و ادارات با دو سوم نیروها فعالیت می‌کنند

استاندار مرکزی گفت: شمار فوتی ها و مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و برای گذر از این شرایط باید شیوه نامه های بهداشتی را با جدیت هرچه بیشتر اجرا کنیم.
کد خبر: ۹۲۸۲۵۶۰
|
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه مدیریت بیماری کرونا استان بیان کرد: استان‌های همجوار نظیر قم، همدان، لرستان و کرمانشاه شرایط نامناسبی از لحاظ شیوع بیماری کرونا دارند و اگر کنترل این بیماری در استان مرکزی مدیریت نشود، شرایطی به مراتب بحرانی‌تر از حال حاضر خواهیم داشت.


وی اظهار داشت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در بین اصناف استان وضعیت بسیار اسفناکی دارد و اگر این شرایط تا هفته آتی ادامه دار باشد در جلسات بعدی تصمیمات سخت تر و حتی محدودیت هایی برای اصناف در خصوص کسبه بازار سرپوشیده و پاساژها اعمال خواهد شد.


استاندار مرکزی به اتاق اصناف استان برای نظارت و تاکید بر رعایت قوانین و مصوبات ستاد ملی کرونا و مدیریت این بیماری در استان و اجرای مصوبات و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف، اخطار داد.


وی خاطرنشان کرد: دورکاری کارکنان استان از این هفته آغاز شده و ادارات با دو سوم نیروها فعالیت می‌کنند.


آقازاده تاکید کرد: اولویت این دور کاری با زنان باردار و یا دارای فرزندان خردسال و بیمار است.


وی افزود: برگزاری کلاس های حوزوی و حوزه های علمیه و دانشگاه های استان نیز باید به صورت غیرحضوری باشد.


استاندار مرکزی عنوان کرد: شهرداری های استان باید نظارت های مستمر بر عملکرد تاکسیرانی و اتوبوسرانی ها و همچنین ممنوعیت هرگونه تجمع در پارک ها و مراکز تفریحی و نظارت بر اجرای صحیح این مصوبات با جدیت هرچه بیشتر دنبال کنند.


وی خاطرنشان کرد: سالن های پرورش اندام و باشگاه های ورزشی سرپوشیده نیز به مدت یک هفته تعطیل و همچنین برگزاری هرگونه همایش، تجمع و راهپیمایی به مناسبت اربعین حسینی ممنوع می باشد.


آقازاده همچنین یادآور شد: با توجه به تعطیلات آخر هفته پیش رو، ستاد شهرستانی مدیریت کرونا نیز باید همانند دوره‌های گذشته، به منظور جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر این بیماری و انتقال آن، بر ورود و خروج شهرستان ها نظارت بیشتری داشته باشند.


استاندار مرکزی در پایان گفت: از هفته آینده برگزاری نمازجمعه در برخی از شهرستان های استان با هماهنگی ستاد برگزاری نماز جمعه ممنوع اعلام خواهد شد و تصمیمات لازم در این خصوص با هماهنگی های به عمل آمده اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار