خبرهای داغ:
کارشناس مسائل آمریکا به نگاه برخی به نتیجه انتخابات آمریکا اشاره کرد و گفت: با وضعیتی که آمریکایی‌ها دچار آن هستند، منتظر نتیجه انتخابات آمریکا بودن، در واقع نتیجه تفکر لیبرال دموکراسی و تفکر سرمایه سالار است.
کد خبر: ۹۲۸۲۷۸۰
|
۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، بامداد روز چهارشنبه(9 مهرماه) اولین مناظره انتخاباتی میان ترامپ و بایدن برگزار شد و همانگونه که پیش‌بینی می‌شد به جای اینکه مناظره باشد، صحنه جنگ لفظی، تکه‌پرانی و فحاشی دو نامزد علیه یکدیگر بود.

 ویژگی بارز این به اصطلاح مناظره این بود که هیچ حرف کارشناسی زده نشد و هر دو طرف دائما میان حرف یکدیگر می‌پریدند.
 
«فواد ایزدی» کارشناس مسائل آمریکا ضمن ارزیابی اولین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا گفت: این مناظره چند درس داشت؛ درس اول این بود که واقعیت آمریکا این چیزی است که ما در مناظره دیدیم.
 
وی تصریح کرد: آقای بایدن به مدت 47 سال در سیستم حکومتی آمریکا مسئولیت‌های ارشد داشت؛ بیش از 30 سال در مجلس سنای آمریکا در سمت‌های رئیس کمیسیون سیاست خارجی و رئیس کمیسیون قضائی مجلس سنای آمریکا و همچنین در پست معاون رئیس جمهور آمریکا بوده و به نوعی یکی از با سابقه‌ترین و در واقع عصاره سیاستمداران آمریکایی است که دیدیم در این مناظره از چه الفاظی استفاده کرد.
 
کارشناس مسائل آمریکا خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه این مناظره با فحاشی دو نامزد به یکدیگر همراه بود، سطح مناظره نیز خیلی پایین بود، یعنی بدون اینکه به مباحث سیاستگذاری و ارائه برنامه‌ها بپردازند صرفاً بهم پریدند و به یکدیگر فحش دادند. 
 
توانمندی دموکرات‌ها در ایجاد تفرقه در ایران/ در نظرسنجی‌ها بایدن از ترامپ جلوتر است
ایزدی در خصوص مستاصل ماندن آمریکا و همچنین نگاه و دلخوشی برخی در داخل به پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا بیان داشت:  اینکه افرادی منتظر حضور دموکرات‌ها در کاخ سفید باشند، اشتباه بزرگی است؛ همانطور که در تجربه تاریخی هم دیدیدم، معمولاً دموکرات‌ها از ما امتیازات بیشتری گرفتند و این تجربه در دوره ریاست جمهوری اوباما کاملاً مشهود است. 
 
وی با بیان اینکه دموکرات‌ها در ایجاد اجماع علیه ایران قوی‌تر از جمهوری خواهان هستند، گفت: دموکرات‌ها در ایجاد تفرقه در داخل کشور نیز توانمندتر از جمهوری خواهان هستند و نشان دادند که می‌توانند امتیاز بگیرند و امتیاز ندهند و در حقیقت خطری که دموکرات‌ها دارند اگر از جمهوری خواهان بیشتر نباشد قطعاً کمتر نیست.
 
انتظار برای انتخابات آمریکا نتیجه تفکر لیبرال دموکراسی است
ایزدی ترامپ راعصاره سیستم اقتصادی دولت آمریکا است برشمرد و گفت: دونالد ترامپ توانسته در سیستم اقتصادی آمریکا میلیاردر شود و بعد رئیس جمهور آمریکا شد از همین جهت درس اول برای افرادی است که در خارج از آمریکا این کشور را مشاهده و به این مسئله توجه می‌کنند. 
 
وی با بیان اینکه جای تعجب دارد که عده‌ای در کشور منتظرند ببینند در آمریکا چه کسی برنده انتخابات می شود، افزود: برخی در کشور منتظر نتیجه انخابات آمریکا هستند تا ببینند کدام حزب پیروز انتخابات 2020 آمریکا میشود تا سیاست‌های کشور را بر اساس آن تنظیم کنند؛ کشوری که قدمت، فرهنگ و سطح سیاسی آن از آمریکا بیش‌تر است. 
 
این کارشناس مسائل آمریکا انتظار برخی برای نتیجه انتخابات ایالت متحده آمریکا را مایه تاسف دانست و اذعان کرد: با وضعیتی که آمریکایی‌ها دچار آن هستند به نظاره نشستن نتیجه انتخابات آمریکا نتیجه تفکر لیبرال دموکراسی و تفکر سرمایه سالار است که منجر به شرایط فعلی شده است.
 
کارشناس مسائل آمریکا در پاسخ به این سوال که "کفه ترازو به سمت کدام حزب سنگینی می‌کند؟" گفت: در نظرسنجی‌ها بایدن از ترامپ جلوتر است البته اگر ترامپ زنده بماند اعتقاد به طراحی ایجاد دعوا دارد.
 
ایزدی ادامه داد: ترامپ معتقد است اگر دعوا شود قانوناً می‌تواند در کاخ سفید باقی بماند حتی اگر اکثریت رای را نداشته باشد؛ اتفاقاً بر اساس قوانین موجود در آمریکا این حرف، حرف غلطی هم نیست  چون هم اکثریت دادگاه عالی و هم اکثریت کنگره و همچنین اکثریت قوه مقننه ایالت‌های بینابین جمهوری خواه هستند؛ البته باید دعوا شود تا ترامپ بتواند در کاخ سفید باقی بماند.
 
وی در پایان گفت: در حقیقت ترامپ یک حالت بیمه‌ای برای خود ایجاد کرده یعنی اگر نتواند از طریق معمولی رای بیاورد به سمت دعوا و شکایت می‌رود و احساس می‌کند از آن طریق شرایط بهتری می‌تواند برای خود رقم بزند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها