بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان از بدهی‌های دولت در لرستان تسویه شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان از تسویه بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان از بدهی‌های دولت در این استان طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۳۶۳۳
|
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سمانه‬ حسین‬ پور‬ امروز‬ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۰ در کشور آغاز شده است، اظهار داشت: بودجه سال ۱۴۰۰ با توجه به شرایط تحریم‌ها و کرونا بودجه خاصی محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رویکردهای این بودجه شامل رشد بلند مدت از طریق تمرکز توسعه صادرات غیر نفتی، مقابله و مبارزه با شیوع کرونا و کاهش آثار اقتصادی آن، تسریع در تکمیل طرح‌های تملک دارایی با رویکرد پیشرفت متوازن و فراگیر، اصلاح ساختار بودجه با رویکرد رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار، توجه به معیشت مردم با اولویت تأمین کالاهای اساسی و توسعه الگوی مشارکت عمومی و ‌خصوصی است، ادامه داد: در اجرای اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۰، تحقق سیاست‌های اقتصاد ‌مقاومتی و جهش تولید مدنظر خواهد بود. ‌

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان در ادامه با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های بخش مولد اقتصاد است، تصریح کرد: در اصلاح ساختار بودجه رویکرد بر کاهش وابستگی به نفت و استفاده از ظرفیت‌ها برای مولدسازی سرمایه‌های دولت است.

حسین‬ پور‬ با‬ بیان‬ اینکه‬ با استفاده از سازوکار بند «و» تبصره ۵ قانون بودجه امکان تسویه مطالبات پیمانکاران با بدهی‌های دولت وجود دارد، تصریح کرد: لرستان در سال‌های ۹۷ و ۹۸، مجموعاً بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان از بدهی‌های دولت را تسویه کرده است.

وی، افزود: سهم دستگاه‌های اجرایی استان بر اساس مدلی که مبتنی بر عدم تخصیص پروژه‌های عمرانی سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ دستگاه‌های اجرایی استان بوده پس از کسر مبالغ تسویه شده در سال‌های ۹۷ و ۹۸، محاسبه و در مجموع حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است و هر دستگاه اجرایی باید بتواند از ظرفیت بند «و» تبصره ۵ استفاده کند، سامانه این فرآیند نیز مهیا شده که سامانه مرکز بدهی‌ها و دارایی‌های دولت نزد وزارت اقتصاد دارایی کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار