مدیر جهاد کشاورزی بوکان :

کشت پاییزه کلزا در بوکان ۵۰ درصد کاهش یافت

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: سطح زیر کشت پاییزه کلزا در این شهرستان نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۲۸۳۶۵۰
|
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱

  انور امینی‌خواه امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در این شهرستان، اظهار داشت: در سال جاری سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان نسبت به سال قبل به دلیل وجود محصولات رقیبی چون یونجه و پیاز و قیمت پایین خرید تضمینی کلزا کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: طی سال زراعی گذشته در بوکان، یک‌هزار و ۲۰۰ تُن کلزا توسط کشاورزان تولید و تحویل مراکز خرید شد که این میزان در سال زراعی جاری به زیر یک‌هزار تن کاهش پیدا می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان در خصوص سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان، افزود: در سال‌زراعی جاری به صورت پاییزه در سطح ۳۳۴ هکتار این محصول کشت شده است، که پیش‌بینی می‌شود حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ تُن کلزا برداشت شود.

وی اضافه کرد: برای حفظ این سطح زیر کشت کلزا در شهرستان نیاز به مراقبت‌های مرحله دارد بنابراین آبیاری، مبارزه به موقع با علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها و تغذیه با توصیه کارشناسان انجام می‌شود.

امینی‌خواه بیان کرد: با توجه به نیاز کشور به تامین روغن و کاهش واردات دانه های روغنی، توسعه کشت کلزا در برنامه اجرایی وزرات کشاورزی قرار گرفته و از طرفی اهمیت کشت کلزا در تناوب با کشت گندم باعث تقویت زمین و افزایش عملکرد می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار