مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی:

امسال 25 مجوز سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری صادر شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: نیمه نخست امسال ۲۵ طرح با حجم سرمایه‌گذاری۶ هزار میلیارد ریال در بخش گردشگری این استان مجوز دریافت کرده است.
کد خبر: ۹۲۸۳۲۵۸
|
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

 جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بوکان با اشاره به اینکه از سرمایه‌گذاران بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ایده های نو در این حوزه حمایت می‌شود، اظهار کرد: بعد از احداث، تکمیل و بهره‌برداری از این طرح ها برای ۸۰۰ نفر در بخش‌های مختلف گردشگری استان اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌هایی مانند پل معلق و زیپ لاین مورد حمایت ویژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: این پروژه‌ها می‌تواند در حوزه گردشگری استان تحول شگرفی ایجاد کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به احداث مجتمع های گردشگری در شهرهای مختلف استان، افزود: شهرستان‌هایی که فاقد مجتمع گردشگری یا مراکز اقامتی هستند، می‌توانند از کمک‌های فنی با تقبل 8 درصد از بهره بانکی آنها به صورت یارانه از طرف این اداره کل برخوردار شوند، تا انگیزه لازم برای افرادی باشد که در این زمینه اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند.

آذربایجان‌غربی بیش از ‌1 هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب دارد.

سه گنبد و بازار تاریخی ارومیه، غار سهولان مهاباد و تالاب کانی‌برازان مهاباد، موزه مردم شناسی ارومیه، کوه زندان تکاب، کلیسای ننه مریم، غار تمتمان، دژ بسطام، عمارت کلاه فرنگی ماکو، خانه انصاری، مسجد جامع و مسجد سردار ارومیه از جمله آثار تاریخی آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار