نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی:

ظرفیت های گردشگری بوکان نیازمند توجه است

نماینده مردم بوکان در مجلس با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت های گردشگری این شهرستان گفت: ظرفیت‌های گردشگری نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه دارد.
کد خبر: ۹۲۸۳۲۴۷
|
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از بوکان، انور حبیب‌زاده در نشست هم‌اندیشی پیرامون مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان، اظهار کرد: بوکان از شهرستان‌های با ظرفیت و قابلیت بالای استانی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است که توجه به این حوزه زمینه را برای توسعه این شهرستان فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه بوکان از قدمت تاریخی در حوزه میراث فرهنگی برخوردار است، گفت: توجه به حوزه گردشگری به طور قطع می‌تواند ظرفیت‌های ویژه ای را برای اشتغال ایجاد کند و در دنیای امروز، اجرای طرح‌های گردشگری موتور محرک رونق و توسعه اشتغال جوانان باشد.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تسریع در ساخت موزه باستان‌شناسی این شهرستان، افزود: باید اعتبارات ویژه برای این شهرستان در بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی در نظر گرفته شود که در این زمینه تکمیل موزه این شهرستان و بازگرداندن آثار باستانی مربوط به بوکان و قرار گرفتن در این موزه، می‌تواند نخستین گام باشد.

وی گفت: شهرستان بوکان به دلیل داشتن اماکن تاریخی مانند مسجد جامع و حمامیان، قلعه‌سردار، "حه‌وزه گه‌وره"، تپه و غار قلایچی می‌تواند به قطب گردشگری در آذربایجان‌غربی تبدیل شود و این امر در سایه توجه به شهرستان و اختصاص اعتبارات لازم صورت می‌گیرد.

حبیب‌زاده همچنین خواستار ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به اداره شد و بیان کرد: شهرستان بوکان با وجود داشتن شرایط لازم برای اداره میراث فرهنگی ولی همچنان مورد غفلت قرار گرفته است که انتظار می‌رود مدیرکل میراث فرهنگی استان مکاتبات لازم را با وزارتخانه در این رابطه انجام دهد.

سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی ۲ برابر شده است

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این نشست، گفت: با وجود شیوع کرونا و بروز مشکلات در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میزان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان ۲ برابر شده است.

جلیل جباری با بیان اینکه بسته‌های سوم حمایتی باید به حوزه گردشگری اختصاص پیدا کند، افزود: مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده در هفته دولت امسال برای افتتاح ۲۰ طرح بیش از ۸۲ میلیارد تومان بوده است که برای ۲۴۷ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی همچنین از صدور ۱۱ فقره مجوز سرمایه‌گذاری در بوکان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی سال گذشته و امسال با اعتباری بیش از ۱۴۳ میلیارد تومان خبر داد و اضافه کرد: شهرستان بوکان از این پتانسیل برخوردار است که به یکی از مقاصد مهم گردشگری در سطح استان تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی درخصوص آثار تاریخی بوکان، بیان کرد: هدف از احداث موزه، ایجاد فضای مناسب برای حفاظت و نگهداری از آثار باستانی است و در صورت احداث آن این آمادگی وجود دارد که آثار تاریخی این شهرستان به این موزه برگردانده شده و در معرض دید عموم قرار گیرد.

حوزه گردشگری بوکان نیازمند اقدامات گسترده‌تری است

فرماندار بوکان نیز در این جلسه با بیان اینکه بوکان دارای ظرفیت‌های خاصی در حوزه گردشگری است، افزود: حوزه گردشگری نیازمند اقدامات بسیار گسترده‌تر و سرمایه‌گذاری بیشتری است که این امر با هماهنگی همه مسئولان استانی و شهرستانی و پیگیری نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی قابل اجرا و پیگیری است.

محمد امین‌زاده اظهار داشت: در بوکان در حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری ظرفیت‌های بالقوه‌ای وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مداوم آن‌ها را مطرح و اقدام به جذب سرمایه‌گذار کرد تا ضمن ایجاد اشتغال، نقش خود را در توسعه شهرستان نیز ایفا کند.

در این جلسه تفاهم‌نامه احداث موزه باستان‌شناسی به صورت مشارکتی بین شهرداری بوکان و اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی نیز منعقد شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات