خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان در گفت‌وگو با بسیج:

شهید «همدانی» یک الگوی تمام عیار است/ در معرفی شهدا و موضوع دفاع مقدس کم کاری شده است

فرمانده سپاه ناحیه همدان با تاکید بر معرفی هرچه بیشتر شهید «همدانی» به جوانان به عنوان الگو گفت: ایشان یک الگوی تمام عیار است که باید به درستی در جامعه به خصوص به نسل جدید معرفی شود تا اثرگذاری داشته باشد.
کد خبر: ۹۲۸۳۶۶۲
|
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴

شهید «همدانی» یک الگوی تمام عیار است/ در معرفی شهدا و موضوع دفاع مقدس کم کاری شده استسرهنگ علی بقایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت پنجمین سالگرد شهادت حبیب حرم، سردار «حاج حسین همدانی» با معرفی این شهید بزرگوار به عنوان یکی از شهدای شاخص استان همدان اظهار کرد: شهید «همدانی» دارای شخصیتی همه جانبه و چند بعدی بودند که در طول 40 سال مجاهدت خالصانه در راه خدا همواره ثابت قدم بود.

وی با تبیین ابعاد شخصیتی شهید «همدانی» مردمی بودن را مهم‌ترین شاخصه این شهید بزرگوار دانست و بیان کرد: سردار «همدانی» هیچگاه خود را از مردم جدا نکرد و همراه توجه ویژه به نقش مردم و همراه بودن مردم در عرصه‌های مختلف داشت به طوری که وقتی به شهادت رسید مردم به خوبی قدردانی کردند و به تعبیر مقام معظم رهبری همه مردم همدان برای تشییع به میدان آمدند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه سردار «همدانی» در کمک و رسیدگی به مردم و حل مشکلات آنان در تلاش بود، گفت: ایشان در همه موضوعات برای مردم ایفای نقش می‌کرد و در هرجا که لازم بود همچون بازار، کسب و کار، هیئت، فعالیت انقلابی و دینی و ... با مردم همراه بود.

وی در بیان ویژگی تواضع و فروتنی شهید «همدانی» به ماجرای محبت پدرانه ایشان برای دانشجویی که خود را فرزند سردار «همدانی» معرفی کرده بود اشاره و بیان کرد: در زمانی که سردار «همدانی» در سوریه در حال خدمت بود، دختر دانشجویی درخواست انتقالی از یک واحد دانشگاه به واحد دیگری را داشت که به دلیل وجود مشکلات و مخالفت دانشگاه امکان انتقال وجود نداشت، اما وی برای حل مشکل و گرفتن انتقالی در مراجعه به دانشگاه به دلیل اینکه اسم پدرش حسین همدانی بود، خود را به عنوان دختر سردار «همدانی» معرفی می‌کند که مسئول دانشگاه در این صورت با انتقال دانشجو به شرط آنکه سردار «همدانی» در دانشگاه برای دانشجویان سخنرانی کند موافقت می‌کند.

بقایی اضافه کرد: بعد از این ماجرا با اولین مرخصی سردار و حضور در کشور دختر دانشجو همراه پدر به دیدار سردار «همدانی» می‌آیند و ازایشان درخواست می‌کنند که به عنوان پدر در دانشگاه برای ایشان ایفای نقش کرده و برای دانشجویان سخنرانی کند که سردار «همدانی» بدون هیچ گونه بحث و اعتراضی نسبت به جعل اسم با درخواست دانشجو موافقت و مشکل دانشجو را حل می‌کند که نشان از این موضوع دارد که این شهید والامقام حاضر بود از خودش بگذرد تا مشکلی حل شود.

* شهید «همدانی» روحیه جهادی بسیار بالایی داشت

وی در تبیین دیگر ویژگی‌های شخصیتی سردار «همدانی» با بیان اینکه این شهید والامقام روحیه جهادی بسیار بالایی داشت، گفت: سردار «همدانی» بسیار موقعیت شناس بود و در موقعیت و عرصه‌ای که لازم بود ایفای نقش می‌کرد و به نتیجه می‌رسید.

فرمانده سپاه ناحیه همدان در تشریح مهم‌ترین اقدامات این شهید با تاکید بر اینکه شهید «همدانی» در تمام ماموریت‌ها خوش درخشید، تصریح کرد: اقدامات تاثیرگذار و ایفای نقش در دوران انقلاب، حضور در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس، تشکیل مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت، پایه‌گذاری سپاه استان همدان، راه‌اندازی هیئت رزمندگان ثارالله، تاسیس موسسه عدل اسلامی، راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس که حاصل نگاه بلند و آرمانی ایشان بود، نقش‌آفرینی در فتنه سال 88 و حضور در سوریه و تشکیل بسیج مردمی که موجب پیروزی جبهه حق شد از مهم‌ترین اقدامات ارزنده‌ای است که سردار «همدانی» در طول 40 سال مجاهدت خالصانه خود انجام داد.

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» در همه عرصه‌ها و در مناطق عملیاتی حضور میدانی داشت، تاکید کرد: ایشان در مهار فتنه 88 فرمانده میدانی بود و تمام تلاش خود را به کار گرفت تا صف مردم و افرادی که معاند نیستند و هیچ گونه عنادی با انقلاب و نظام ندارند از اغتشاشگران جدا کند تا مبادا آسیبی به آنان برسد و با حماسه‌آفرینی بی‌نظیر کار را به نتیجه رساند.

بقایی با تاکید بر معرفی هرچه بیشتر شهید «همدانی» به جوانان به عنوان الگویی مناسب تصریح کرد: سردار «همدانی» یک الگوی تمام عیار است که باید به درستی در جامعه به خصوص به نسل جدید معرفی شود تا اثرگذاری خود را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در الگوسازی از سیره زندگی شهدا هرکسی باید نقش خود را ایفا کند، بیان کرد: در این امر نباید منتظر دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی شد و باید رسانه‌ها، اهل قلم، صاحبان خاطرات و... پای کار باشند تا با معرفی هرچه بهتر شهید سیره و سبک زندگی ایشان را ترویج دهند.

*شهید «همدانی» به عنوان نماد دفاع مقدس در همدان

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه در معرفی شهدا و موضوع دفاع مقدس کم کاری شده است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود در جمع پیشکسوتان جهاد و شهادت نیز به این موضوع اشاره کرد که کم کاری صورت گرفته است بنابراین اگر ما شهید «همدانی» را به عنوان نماد دفاع مقدس در شهر یا استان خود می‌دانیم باید در معرفی و الگوسازی از ایشان بیش ازاین قدم برداریم.

وی اضافه کرد: بسیاری از شهدا و رزمندگان به دلیل تواضع و یا مسئولیت‌هایی که داشتند امکان آن نبود تا همه ابعاد کاری و شخصیتی آنان در جامعه بیان شود بنابراین باید در معرفی هرچه بیشتر شهدا و ترویج سیره و سبک زندگی آنان در جامعه تلاش کرد.

بقایی با بیان اینکه در معرفی شهید «همدانی» به جامعه اقداماتی صورت گرفته اما کافی نیست، یادآور شد: بنیاد شهید «همدانی» که تاسیس شده می‌تواند این خلأ را پر کند و با انسجام بخشی مردم و مجموعه را پای کار بیاورد چراکه اگر می‌خواهیم نماد داشته باشیم باید حول یک محور گرد هم آییم و فرمانده را معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید همه کارها و برنامه‌ها هدفمند اجرا شود، یادآورشد: مزار سردار «همدانی» در باغ بهشت همدان بسیار هدفمند انتخاب شد به طوری که مزار مطهر ایشان پشت سر آیت الله همدانی و جلوتر از سایر شهدا است تا نشان دهنده این باشد که فرمانده پشت سر روحانیت و نیروها پشت سر فرمانده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات