خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در گفت‌وگو با بسیج عنوان کرد

مردمی بودن و ساده زیستی مهم‌ترین شاخصه شهید «همدانی»/ لزوم ورود جدی دستگاه‌های فرهنگی در معرفی شهید

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به تبیین ابعاد شخصیتی شهید همدانی پرداخت و گفت: مهم‌ترین شاخصه ایشان مردمی بودن و ساده زیستی بود و به واسطه همین خصوصیات محبوبیت بسیاری نزد مردم دارد.
کد خبر: ۹۲۸۳۶۵۵
|
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵

مردمی بودن و ساده زیستی مهم‌ترین شاخصه شهید «همدانی»/ لزوم ورود جدی دستگاه‌های فرهنگی بر معرفی شهید

سردار مظاهر مجیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت پنجمین سالروز شهادت سرلشکر شهید «حاج حسین همدانی»، با اشاره به اقدامات ارزنده و تاثیرگذار ایشان در دفاع از اسلام و انقلاب اظهار داشت: شهید «همدانی» یکی از اسطوره‌های شهر همدان و از فرماندهان به نامی است که از ابتدای انقلاب اسلامی در استان همدان نقش‌آفرینی کرد.

وی با بیان اینکه سردار «همدانی» با بیش از ۴۰ سال مجاهدت نقش بسزا و مهمی در دفاع از اسلام و انقلاب ایفا کرد، گفت: ایشان به عنوان یکی از فرماندهان بزرگ در دوران دفاع مقدس و از مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نقش کلیدی و تعیین کننده‌ای در جبهه‌های مختلف داشت.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در تشریح مهم‌ترین اقدامات سردار «همدانی» به تاسیس سپاه در استان همدان اشاره و بیان کرد: ایشان به عنوان یکی از عناصر اصلی نقش و سهم بزرگی در تاسیس سپاه همدان و راه‌اندازی لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) داشت و در دوران دفاع مقدس با حضور در منطقه سرپل ذهاب و نقش‌آفرینی خود مانع از پیش‌روی دشمن شد.

وی با اشاره به فعالیت و تلاش‌های بی‌شائبه سردار «همدانی» در استان‌های گیلان، تهران و کرمانشاه در مسئولیت‌های مختلف، عنوان کرد: ایشان در اواخر عمر با برکتشان توفیق حضور در جبهه مقاومت در کنار «حاج قاسم» را پیدا کرد و نقش بسیار مهم و پررنگی در جبهه مقاومت به خصوص در سوریه ایفا کرد به طوری که توانست اسوه بزرگ بسیج را که برگرفته از انقلاب اسلامی بود در سوریه پیاده کند و کشوری که ۴۵ درصد از سرزمینش به اشغال دشمن درآمده بود مردم را برای مقاومت در برابر دشمن پای کار بیاورد و موفقیت بزرگی کسب کند.

سردار مجیدی راه‌اندازی هیئت رزمندگان ثارالله در همدان را به عنوان یکی دیگر از اقدامات شهید «همدانی» دانست و بیان کرد: این هیئت به عنوان یکی از نخستین هیئت‌های سپاه کشور در سال‌های اول دوران دفاع مقدس با نگاه خالصانه و مخلصانه سردار «همدانی» راه‌اندازی شد که برکت‌های بسیار عجیبی داشت و تمامی فرزندان پاسدار از این مسیر حرکت و به شهادت رسیدند که این یادگاری در همدان رشد کرده و هم اکنون ۳۲ هیئت راه‌اندازی شده است.

وی به راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس به عنوان یکی از یادگار‌های ارزنده شهید «همدانی» اشاره و تصریح کرد: در ابتدا در کشور تنها در استان‌های کرمان و تهران باغ موزه دفاع مقدس راه‌اندازی شده بود و با تلاش‌ها و پیگیری‌های ایشان باغ موزه همدان در استان نیز تاسیس شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان به تلاش‌ها و اقدامات شهید «همدانی» در جریان فتنه ۸۸ اشاره و بیان کرد: در جریان فتنه و اغتشاشات سال ۸۸ در مسئولیت فرماندهی سپاه تهران بزرگ، به زیبایی تمام رسالت خود را انجام داد و توانست مردم را از اغتشاشگران جدا و به پیروزی بزرگ دست یابد.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین ابعاد شخصیتی این شهید والامقام پرداخت و بیان کرد: مهم‌ترین شاخصه شهید «همدانی» مردمی بودن و ساده زیستی ایشان بود به طوری که به واسطه همین خصوصیات محبوبیت بسیاری نزد مردم دارد.

سردار مجیدی اخلاص در عمل را از دیگر ویژگی‌های بارز شهید «همدانی» دانست و گفت: ایشان همواره برای کسب رضای خداوند متعال قدم برمی‌داشت و به فرموه مقام معظم رهبری تشییع بی‌نظیر این شهید بزرگ پاداش اخلاصشان بود.

وی اضافه کرد: شهادت یکی از آرزو‌های همیشگی شهید «همدانی» بود که در اواخر عمر بابرکت خود از خداوند بسیار تمنا می‌کرد به طوری که در جلسات شاهد این بودیم که هر روز چهره ایشان نورانی‌تر و زیباتر می‌شد که شاید به دلیل به عینیت رسیدن خواسته این شهید والامقام بود تا اینکه در آخرین ماموریت خود در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و با حماسه‌آفرینی‌های بزرگ که از خود به یادگار گذاشت به عنوان «حبیب ابن مظاهر» سپاه قدس و جبهه مقاومت از ایشان یاد شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بر الگوسازی شهید در جامعه و تبیین شخصیت شهید «همدانی» برای نسل جوان  تاکید و بیان کرد: چنانچه بتوانیم این وظیفه مهم را به درستی انجام دهیم و نسل جدید را با سیره و تفکر این شهید بزرگوار آشنا کنیم به طور قطع اثرات بسیار خوبی در جامعه به همراه خواهد داشت.

وی بر لزوم ورود جدی دستگاه‌های فرهنگی بر معرفی و الگوسازی شهید «همدانی» تاکید و اظهار کرد: در راستای معرفی این شهید معز اقداماتی همچون انتشار کتاب «پیغام ماهی‌ها» و «خداحافظ سالار» انجام شده، اما زندگینامه شهید همدانی که ۴۰ سال مجاهدت داشته باید برای مردم بازگو و الگوسازی شود که برای این امر باید دستگاه‌های فرهنگی استان منسجم‌تر عمل کنند و در راستای معرفی هرچه بهتر و الگوسازی شهید به ساخت فیلم کوتاه، فیلم بلند و انیمیشن اقدام کنند.

سردار مجیدی با تشریح برنامه‌های پنجمین سالگرد شهید «همدانی» با بیاناینکه در چهار استان تهران، همدان، گیلان و کرمانشاه برنامه‌هایی برای گرامیداشت یاد و خاطر «حبیب حرم» برگزار خواهد شد، یادآور شد: امروز با حضور مسئولین و خانواه شهید، اقشار مختلف مردم طی زمان‌های نیم ساعته از صبح تا عصر بر سر مزار شهید برنامه‌هایی اجرا خواهد شد و برنامه اصلی بزرگداشت بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد تا بتوانیم گوشه‌هایی از عملکرد شهید را برای مردم بازگو کنیم.

وی ضمن درخواست از رسانه‌ها در راستای تبیین ابعاد مختلف شخصیت شهید «همدانی» و معرفی ایشان به جامعه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال به دلیل بیماری کرونا امکان برگزاری تجمع‌های بزرگ مردمی نیست بنابراین از رسانه‌ها درخواست داریم تا گوشه‌هایی از زندگی شهید را برای مردم معرفی و بازگو کنند.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات