علی پورمیرزایی از برگزاری جشنواره نجم با هدف کمک به معرفی دستاورد‌های هسته‌های مسئله محور خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۳۷۱۴
|
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، مسئول بسیج دانشجویی استان یزد گفت: پیرو تاکیدات "مقام معظم رهبری" پیرامون تقویت نهضت مسئله محوری و زمینه سازی نقش آفرینی جوانان در حل مسائل جامعه و شکل گیری حلقه‌های میانی؛ بسیج دانشجویی از سال گذشته این نهضت مسئله محوری را در دستور کار خود قرار داد و در این راستا اقداماتی جهت گفتمان سازی این رویکرد در دانشگاه‌ها شروع کرد.

علی پورمیرزایی افزود: سال گذشته اولین جشنواره‌ی "نجم" با حضور چهار هزار و پانصد نفر در برگزار شد که متمرکز بر روی حوزه‌ی گفتمان سازی این موضوع بود. در سال جاری نیز بسیج دانشجویی قصد دارد جشنواره "نجم"را محفلی جهت معرفی دستاورد‌های هسته‌های مسئله محور قرار دهد.

پورمیرزایی تاکید کرد: در این جشنواره قصد ما شناسایی هسته‌های فعال، کمک به ارتقا و تقویت آن‌ها و نیز الگوسازی برای نسل جوان جهت ورود تخصصی به حل مسائل کشور می‌باشد. بر این اساس هسته‌هایی که توسط جوانان، دانشجویان، طلاب و حتی فارغ التحصیلان حول مسائل تشکیل شده و توانسته اند به خروجی یا به ایده ارزیابی شده دست یابند، شناسایی خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد اظهار داشت: جشنواره "نجم"، امسال در هفته اول آذر ماه مصادف با هفته‌ی بسیج و نیز سالگرد تشکیل بسیج دانشجو و طلبه در محل سازمان بسیج دانشجویی در تهران برگزار خواهد شد.

وی گفت: این جشنواره در پنج پنل تخصصی «پژوهش، نوآوری و فناوری»، «گفتمان سازی و مطالبه گری»، «تربیت، آموزش و تشکیلات سازی»، «فرهنگ، هنر، رسانه» و پنل «خدمات اجتماعی» برگزار می‌شود و گروه‌های جهادی، مراکز نیکوکاری و هسته‌هایی که در حوزه محرومیت زدایی و خدمات اجتماعی فعال هستند میتوانند دستاورد‌های خود را ارائه دهند.

این مقام مسئول گفت: در طول مدت برگزاری جشنواره غرفه‌هایی به هسته‌های برتر جهت ارائه دستاورد‌ها و محصولاتشان تخصیص داده می‌شود. همچنین شتاب دهنده نجم از هسته‌های برتر حمایت‌های مادی و معنوی جهت تقویت و توسعه نقش آفرینی این هسته‌ها به عمل خواهد آورد.

وی ابراز داشت: همه جوانان دغدغه‌مند و نقش آفرین، دانشجویان، طلاب و گروه‌های مردمی می‌توانند از این فرصت استفاده لازم را برده و هسته خود را با مراجعه به آدرس سایت جشنواره به نشانی www.najmfestival.ir ثبت و وارد فرآیند ارزیابی کنند.
برگزاری جشنواره
ارسال نظرات