مدیر حوزه علمیه استان یزد:

لازمه ظهور امام زمان(عج) جهانی شدن امام حسین(ع) است

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس با بیان اینکه لازمه ظهور امام زمان(عج) جهانی شدن امام حسین(ع) است، گفت: اربعین راه جهانی شدن امام حسین(ع) است.
کد خبر: ۹۲۸۳۷۳۶
|
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج  از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شمس، با اشاره به اینکه اربعین حسینی روز وصال است، گفت: اربعین، روز وصال به خدای متعال و امام زمان (عج) است و با توجه به اینکه امام زمان (عج) در هنگام ظهورشان خود را با امام حسین (ع) معرفی می‌کنند و می‌گویند «أَلا یا أهْلَ الْعالَمِ اَنَّ جَدّیَ الْحُسَیْن قَتَلوهُ عَطْشاناً». لازمه این حرف هم این است که امام حسین (ع) جهانی و در نزد مردم شناخته شده باشند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه معرفی امام عصر (عج) به‌واسطه معرفی امام حسین (ع) است افزود: راه معرفی و جهانی شدن حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هم اربعین حسینی است که امسال متأسفانه نمی‌توانیم آن را برگزار کنیم، ولی برنامه‌های دیگری را می‌توان جایگزین آن کرد.

وی اضافه کرد: امسال که به خاطر شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی وجود ندارد باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتشان بیان کردند.

شمس با اشاره به اینکه در روز اربعین حسینی که امکان حضور در مجالس فراهم نیست، می‌توانیم هر منزل را به یک حسینیه تبدیل‌شده کنیم افزود: با این کار می‌توان زیارت روز اربعین را در منزل خواند و فضائل اربعین را برای خانواده بیان کنیم.

مدیر حوزه علمیه یزد عنوان کرد: همچنین به نام اربعین حسینی می‌توانیم به نیازمندان و فقرا کمک کنیم و هزینه‌ای که قرار بر این بوده تا در مسیر اربعین استفاده کنیم را به مستمندان اختصاص دهیم.

وی در روز اربعین حسینی می‌توان صله‌رحم از طریق فضای مجازی و تلفن همراه برقرار کرد، اذعان داشت: دراین‌ارتباط می‌توانیم حدیثی در خصوص زیارت اربعین حسینی را برای اقوام و خویشان خود مطرح کنند و این روز را تسلیت بگویند
ارسال نظرات