خبرهای داغ:

اربعین موضع قوی نظام عدالت خواهی در مقابل ظلم است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه گفت: اربعین موضع قوی نظام عدالت خواهی در مقابل ظلم موجود در عالم است که در هیچ شرایطی تغییر نمی کند
کد خبر: ۹۲۸۳۷۶۶
|
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱

حجت الاسلام و المسلمین مهدی محمدی وند همزمان با اربعین حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار داشت: روز 20 صفر یعنی اربعین زمانی است که حرم امام حسین(ع) یعنی کاروان اسرا، از شام به مدینه بازگشتند و روزی است که جابر بن عبدالله انصاری، صحابی رسول خدا(ص)، از مدینه به کربلا رسید تا به زیارت قبر امام حسین(ع) بشتابد و او نخستین کسی است که قبر آن حضرت را زیارت کرد.

وی از کارنامۀ حضرت زینب و امام زین‌العابدین (ع) بعد از واقعه کربلا یاد کرد و گفت: حضرت زینب، عقیله بنی هاشم و دختر قهرمان علی، با همکاری امام زمان خود حضرت سجاد (ع) ادامۀ‌ نهضت برادرش را با درایت و کاردانی مدیریت کرد و از کوفه تا شام دستگاه اموی و حاکمان فاسق و فاجر این خاندان به ویژه یزید و ابن‌زیاد را با افشاگری‌های خود ذلیل و خوار ساخت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه تصریح کرد: اربعین معجزه ای بوده که با جایگاه ویژه ای در جهان قرار دارد. در ۱۳ قرن گذشته برای معرفی شیعه از زیارت اربعین یاد شده است، امروز نصف دنیا را ظلم چنان تسلط کرده که نصف دیگر در آن می سوزد و فریادی از عدالت جهان را فراگرفته است. در چنین شرایطی، روایتی که در هزار و ۳۰۰ سال گذشته معرف شیعه بوده در اربعین رنگ می گیرد.

وی در ادامه افزود: با فرارسیدن اربعین از هر گوشه جهان با هر دین و آیینی خودشان را به کربلا می رسانند بنابراین نقطه ادعای تشیع که در مقابل ظلم، بی عدالتی و شرک؛ پرچم عدالت را بلند می کنند، زیارت اربعین است. البته جاماندگان از تشرف به کربلا همه جا را کربلا می کنند، اصل مسئله اربعین در سال جاری تغییری نمی کند .

هادی سیاسی بسیج بیان داشت: کربلا یک زمین خاص نیست، که عدالت طلبی و استکبار ستیزی فقط در همان نقطه وجود داشته باشد بلکه موضع قوی نظام عدالت خواهی در مقابل ظلم موجود در عالم است که در هیچ شرایطی تغییر نمی کند.

محمدی وند در خاتمه گفت: اربعین در مقابل ظلم و بی عدالتی بوده و در هیچ شرایطی تغییر محتوا نمی دهد، و حتی اگر به دلیل شرایط خاص سال جاری، اربعین از نظر فیزیکی  تغییر کند اما اصل و هدف اربعین که فرهنگ سازی مبارزه با ظلم است با قدرت باقی بوده و تا نظام ظلم را سرنگون نکند به راه خود ادامه خواهد داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار