خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

جهاد در عرصه اقتصاد، امروز جهاد فی سبیل الله است

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اگر مسئولین می‌خواهند به اسلام خدمت کنند به اقتصاد برسنند چراکه جهاد در عرصه اقتصاد، امروز جهاد فی سبیل الله است.
کد خبر: ۹۲۸۳۸۹۹
|
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵

جهاد در عرصه اقتصاد، امروز جهاد فی سبیل الله استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در تجمع بزرگ جاماندگان اربعین حسینی در پیاده‌راه بوعلی همدان ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی اظهار داشت: ما وقتی به سمت کربلا حرکت می‌کنیم و به بین الحرمین نزدیک می‌شویم، احساس می‌کنیم به امام(ع) نزدیک‌تر شدیم البته این خوب است اما در بحث ارتباط با امام(ع) نزدیکی مکانی خیلی معنایی ندارد.

وی با بیان اینکه هر جای عالم قرار بگیری و به ابی عبدالله (ع) سلام کنی آنجا محضر امام(ع) است، افزود: نزدیک بودن و تقرب به امام(ع) مربوط به مسائل مکانی نیست و در باطن آن چیزی که مهم است در مسئله زیارت انسان تقرب باطنی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: برگزاری راهپیمایی و مجالس، همه برای این است که ما به سمت باطن و تقرب به ابی عبدالله(ع) حرکت کنیم.

وی ادامه داد: فلسفه برگزاری این جلسات برای نزدیک کردن جامعه و عزاداران به اهداف قیام امام حسین (ع) است.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه بیش از 50 روز است در کشور ما ماه محرم و صفر شروع شده وعزاداری‌های امسال با یک شرایط خاص برگزار  می‌شود و 10 روز دیگر هم ماه صفر تمام می‌شود، گفت: سالیان سال در کشور محرم و صفر است و آن چیزی که برای ما  و جامعه ما ماندگار است و می‌توان روی آن حساب کرد تقرب جامعه به اهداف امام حسین (ع) است.

وی عنوان کرد: موفقیت ما در عزاداری در میزان شلوغی‌ مجالس عزاداری و اینکه چقدر جمعیت حضور پیدا می‌کند، نیست بلکه میزان موفقیت در جامعه درعزاداری میزان تقرب به اهداف امام حسین (ع)است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: ما وقتی عزادار واقعی امام حسین (ع) هستیم که به تفکر حسین بن علی (ع) نزدیک شویم بنابراین اگر تجمعات و مجالس بیشتر شود اما تفکر امام حسین(ع) در جامعه احیا نشود، ما عزاداری نکردیم.

وی عنوان کرد: امام حسین (ع) همه هستی خود را فدا کرد که جامعه به عقلانیت دست پیدا بکند، فرزند 6 ماه خود را فدا کرد که ما عاقلانه زندگی کنیم هرچقدر جامعه عاقلانه زندگی کند و در بسترمعاش خود از عقل بهره ببرد و در عرصه معاد خود عقلانی فکر کند به هدف امام حسین(ع) نزدیک‌تر شده است.

شعبانی‌موثقی تصریح کرد: جامعه عزادار جامعه‌ای است که در آن طلاق و اعتیاد و فاصله‌های طبقاتی کم شود و اقتصاد سالم در آن اجرا شود.

وی با بیان اینکه چهار ویژگی در روایات و ادبیات دینی ما برای جامعه جاهلی مطرح شده است، افزود: جهل در مقابل عقل است نه در مقابل علم بنابراین وقتی در روایت ما می‌گویند جهل یعنی عاقلانه نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به چهار ویژگی برای جامعه جاهلی افزود: یکی از این ویژگی‌ها اقتصاد ناسالم است، جامعه‌ای که اقتصاد ناسالم داشته باشد درعرصه مدیریت و اقتصاد مشکل دارد، مدیریت عاقلانه به معنای تنظیم درست اقتصاد در جامعه است.

وی با بیان اینکه ابی عبدالله (ع) قیام کرد تا معاش و معاد مردم را با یکدیگردرست کند نه فقط معاد و آخرت را، گفت: اسلام فقط توجه به آخرت ندارد و نگفته شما فقط عبادت کنید و سختی بکشید تا در آخرت جبران شود.

شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه امروز برای این است که در بستر جامعه عقلانیت زنده نمی‌شود، گفت: امام حسین(ع) قیام کرد تا بشریت عاقلانه زندگی کند البته عقل نه به معنای عقل بشری که امروز بشرغربی با آن نگاه تمدنی خود می گوید بلکه عقل دینی است، عقلی که پیغمبر بزرگوار اسلام مطرح کرد عقلی که هم دنیا را آباد می‌کند وهم از آخرت غفلت نمی‌کند.

وی ادامه داد: خون امام حسین(ع) از گمراهی و بی‌خردی ریخته شد تا جامعه به بصیرت دست پیدا کند و دشمن را درست بشناسد، موقعیت اجتماعی را درست تشخیص دهد و شرایط زمانی و مکانی را درست درک کند و این راه حسین بن علی(ع) است و ما ملت امام حسینیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه معاش و اقتصاد باید درست شود، اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمود وقتی گرانی می‌شود قساوت قلب در جامعه بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه وقتی گرانی می‌شود مشکلات فرهنگی ایجاد می‌شود، گفت: توجه به اقتصاد خدمت به اسلام نیز هست بنابراین مسئولین اگر می‌خواهند به اسلام خدمت کنند باید به اقتصاد مردم توجه داشته باشند و اقتصاد را جدی بگیرند چراکه اگر در جامعه گرانی شود مردم دچار قساوت قلب می‌شوند و این قساوت قلب کار فرهنگی و دینی و اعتقادی را سخت و اعتماد به جمهوری اسلامی را کم می‌کند.

شعبانی تأکید کرد: اگر مسئولین می‌خواهند به اسلام خدمت کنند به اقتصاد برسنند چراکه جهاد در عرصه اقتصاد، امروز جهاد فی سبیل الله است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات