جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا از بازگشت محدودیت‌های کرونایی به استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۴۰۰۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، با توجه به اوج‌گیری کرونا در استان یزد و افزایش آمار قربانیان این ویروس در استان و بین همشهریان، جلسه فوق‌العاده‌ای در استان یزد برای تمهیدات جدید برگزار شد. همچنان یزد در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و بیمارستان‌های استان هم در شرایط سختی هستند و کادر درمان خدمات طاقت‌فرسایی برای رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا ارائه می‌دهند.

متأسفانه بخشی از اصناف، مراکز و مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و بهتر است با توجه به اجازه‌ای که ستاد ملی کرونا دادند استان‌ها در این شرایط بحرانی محدودیت‌های کرونایی ویژه‌ای برای کنترل بیماری کرونا ارائه دهند.

احمد ترحمی، جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: با توجه به گزارشات دریافت شده محدودیت‌هایی در استان برای کنترل موج بیماری در استان وضع شده است و تردد به سمت ییلاقات شهرستان تفت و مهریز تا پایان هفته آینده ممنوع اعلام شد، که در مبادی ورودی به روستاهای ییلاقی از تردد خودروهای غیر بومی جلوگیری می‌شود.

وی گفت: فرمانداران و بخشداران موظف شدند تا خودروی مورد نیاز مراکز بهداشتی را برای بازرسی از ادارات و دستگاه‌ها تأمین کنند، همچنین تمامی مراسمات، برنامه‌های ورزشی، فرهنگی، هنری، تجمعی و مذهبی به مدت یک هفته در استان یزد تعطیل اعلام شد.
جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه مراکز پذیرایی، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها موظف هستند با نصف ظرفیت فعالیت کنند افزود: طرح بازرسی سرزده از دیشب آغاز شده و در صورت تجمع و رعایت‌نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی بلافاصله مراکز متخلف پلمب می‌شوند.

ترحمی ادامه داد: تمامی پارک‌ها، بوستان‌ها و فضاهای سبز عمومی تعطیل و ساعت کاری اصناف به جز گروه یک که تأمین‌کننده اقلام ضروری جامعه هستند حداکثر تا ساعت 20 است.

وی تصریح کرد: سالن‌ها، باشگاه‌های ورزشی و گیم‌نت‌ها به مدت یک هفته تعطیل شدند، همچنین مراکز اقامتی - گردشگری غیر مجاز که مراکز چرخه انتقال ویروس هستند با اعلام میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سوی نیروی انتظامی استان تعطیل می‌شوند.

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: مدیران موظف هستند شرایط دور کاری را برای کارکنان ادارات خود فراهم کرده و در صورت توان با یک سوم ظرفیت کار کنند.

ترحمی عنوان کرد: مرخصی فرمانداران و بخشداران به مدت دو هفته برای مدیریت برنامه‌ها در استان لغو شد، بسیج و شهرداری‌ها هم باید همکاری لازم را در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در استان داشته باشند.

وی در پایان گفت: صداوسیمای استان یزد با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، تولید برنامه‌های متنوعی با محتوای تجلیل از کادر درمان را در برنامه کاری خود داشته باشند.

بهتر است در این روزهای کرونایی در خانه بمانیم، در صورت کار ضروری در بیرون از خانه حتما از ماسک استفاده کنید، تمام نکات ایمنی، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را برای اهمیت سلامت خود و دیگران حفظ کنید.
ارسال نظرات