خبرهای داغ:

فرماندار شاهرود خواستار شفاف سازی توزیع نهاده های دامی در استان شد

فرماندار شاهرود گفت: باید فرآیند توزیع نهاده‌های دامی در استان شفاف سازی و آمار رسمی نهاده‌های توزیع شده در ۶ ماهه نخست سال جاری با تعیین تعداد واحد‌های دامی به تفکیک شهرستان‌ها اعلام شود.
کد خبر: ۹۲۸۴۰۴۱
|
۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
فرماندار شاهرود خواستار شفاف سازی توزیع نهاده های دامی در استان شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نادر فخری در جلسه بررسی مشکلات توزیع نهاده‌های دامی با حضور معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر پشتیبانی امور دام استان، رییس جهاد کشاورزی شهرستان، رییس امورعشایری شهرستان، تعدادی از مدیران عامل و اعضای شرکت‌های تعاونی دامداری‌ها و برخی از دامداران شهرستان شاهرود اظهار کرد: باید فرآیند توزیع نهاده‌های دامی در استان شفاف سازی شود و آمار رسمی نهاده‌های توزیع شده در ۶ ماهه نخست سال جاری با تعیین تعداد واحد‌های دامی و تعداد دام موجود به تفکیک شهرستان‌ها اعلام شود.
وی از پیگیری مشکلات گاوداران شهرستان شاهرود در تامین نهاده‌های دامی خبر داد و تصریح کرد:موضوع کمبود نهاده‌های دامی به عنوان یک مشکل اساسی در سطح ملی در حال رصد و پیگیری است.
فخری با تاکید بر لزوم رعایت عدالت و شفافیت در توزیع نهاده‌های دامی گفت:ضرایب وزنی و ارزشی هریک از شاخص‌ها ازجمله شیر و گوشت باید با همکاری اتحادیه‌ها و دستگاه‌های مربوطه مورد بررسی مجدد قرار گرفته و سهمیه شهرستان‌ها براساس ضرایب جدید شاخص‌ها تعیین گردد.
فرماندار شاهرود اجرای طرح پلاک کوبی دام‌ها را ضروری خواند و اظهار کرد:بهترین اقدام برای تخصیص عادلانه نهاده به شهرستان‌ها، اجرای طرح پلاک کوبی دام هاست که با اجرای آن فرآیند راستی آزمایی درخصوص تعداد دام موجود در سطح استان به تفکیک شهرستان‌ها تسهیل و تخصیص عادلانه نهاده‌های دامی ممکن می‌شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۱۲ تشکل و ۶ کارخانه تولید خوراک دام در شهرستان شاهرود فعال هستند بر ایجاد فرصت برای عضو گیری مجدد و برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه‌های استانی تاکید و گفت: این مهم نیازمند پیگیری دستگاه‌های مرتبط است.
فرماندار شاهرود به فرآیند تخصیص نهاده‌های دامی به عشایر شهرستان اشاره کرد و گفت:افزایش دقت و نظارت دستگاه مرتبط در نحوه تخصیص و توزیع نهاده‌های دامی به این گروه خاص ضروری است.
فخری با اشاره به اینکه اختصاص نهاده‌های دامی ویژه عشایر استان بر اساس تعداد پنج هزار خانوار است، افزود:سهمیه شهرستان شاهرود باید بر اساس تعداد هزار و ۵۴۰ خانوار عشایر این شهرستان تعیین و تخصیص یابد.
وی تبدیل نهاده دامی تخصیصی عشایر را به خوراک فرآوری شده از جمله کنسانتره ضروری خواند و اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان و شهرستان برای تهیه خوراک فرآوری شده، اقدام شود.
معاون استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شرق استان در موضوع تولید و ذخیره سازی نهاده‌های دامی گفت: با توجه به گستره شهرستان شاهرود و فرآیند توزیع نهاده از انبار‌های مستقر در مرکز استان؛ انبار‌های ذخیره سازی موجود در این شهرستان به منظور کاهش هزینه‌های حمل و نقل و تسریع فرآیند توزیع از سوی دستگاه‌های مرتبط شناسایی و به پشتیبانی امور دام استان معرفی می‌شوند.
فخری کنترل کیفی خوراک‌های تولیدی و ورودی به کارخانه‌ها و دامداری‌ها را ضروری دانست، و ادامه داد: واگذاری آزمایشگاه علوم دامی جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود به صندوق حمایت از توسعه کشاورزی این شهرستان با همکاری دستگاه‌های مرتبط در دست پیگیری است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها