نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان مازندران به رئیس جمهور:

عدم کنترل مسافرت‌ها به استان‌های شمالی خسارت‌های جبران ناپذیری به بار خواهد آورد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان مازندران در پی تعطیلی یک هفته ای برخی مراکز شهر تهران و گسترش سفرها به استانهای شمالی در نامه ای به رئیس جمهور نسبت به تشدید شیوع کرونا هشدار داد.
کد خبر: ۹۲۸۴۱۸۶
|
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان مازندران در پی تعطیلی یک هفته‌ای برخی مراکز شهر تهران و گسترش سفر‌ها به استان‌های شمالی در نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به تشدید شیوع کرونا و خسارت‌های جانی جبران ناپذیر این تصمیم هشدار داد.

متن این نامه به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران؛ جناب آقای حسن روحانی
 
سلام علیکم
 
فرا رسیدن ایام اربعین حسینی را به جناب عالی و عموم مردم ایران تسلیت عرض می‌نماییم. همان طور که مستحضرید، سراسر کشور به صورت گسترده مواجه با اپیدمی کوید ۱۹ می‌باشد. در این میان استان‌های شمالی کشور به علت همسایگی با استان تهران و همچنین به دلیل مواهب طبیعی که دارند، واضح و روشن است که جزو اولین اولویت‌های مسافران بعنوان مقصد گردشگری قرار می‌گیرند. این در حالی است که این استان‌ها مخصوصا استان مازندران در وضعیت قرمز قرار داشته و در حال دست و پنجه نرم کردن با چالش‌های بزرگی در مواجهه با این بیماری است و تا همین لحظه عده زیادی از هم وطنان عزیزمان را از دست داده ایم.

جناب آقای روحانی؛ در گذشته مکررا افراد دغدغه‌مند و دلسوز از اقصی نقاط کشور طبعات کنترل نکردن مدت زمان تعطیلات، میزان پذیرش مسافر و لزوم اعمال محدودیت در جاده‌های ورودی استان‌ها و شهرستان‌ها را متذکر شده بودند، اما مورد توجه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شخص ریاست جمهور قرار نگرفت و اراده مشهود و موثری توسط دولت برای کنترل میزان مسافرت‌ها اتفاق نیفتاده است و همین اهمال کاری موجب افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان بومی استان و شدت گرفتن شیوع این بیماری گردیده و تبعات جبران ناپذیری را به مردم مازندران تحمیل نمود. براستی پاسخگوی خسارت‌های وارده و هدر رفتن جان آن دسته از هم وطنانی که از میان ما رفته اند چه مرجعی می‌تواند باشد؟!

جناب آقای رئیس جمهور اکنون در برهه‌ای از زمان قرار داریم که وضعیت بیماری کرونا در مازندران به وضعیت پایدار نزدیک می‌شود و واضح است که تعطیلی چند روزه تهران موجب افزایش تردد‌ها از پایتخت به استان‌های شمالی کشور و بالطبع منتج به افزایش بیماری در سطح منطقه خواهد شد.

جناب آقای روحانی! تصمیم به تعطیلی ناگهانی و یک هفته‌ای برخی از مراکز تهران آن هم در هفته‌ای که اربعین در آن قرار دارد راه حل مسئله نیست بلکه پاک کردن صورت مسئله است! تعطیلی مراکز تهران ممکن است مشکل را در پایتخت کمتر کند، اما در عوض بیماری را در سایر استان‌ها پخش می‌کند و اقدامات این چنینی که برای حل گوشه‌ای از مشکل، سایر قسمت‌ها را خراب می‌کند را نمی‌توان راه حل عاقلانه و صحیح اطلاق کرد.

مجددا این هشدار را می‌دهیم که عدم کنترل مسافرت‌ها و مدت زمان تعطیلات تبعات و خسارت‌های جانی جبران ناپذیری را در سطح جامعه به بار خواهد آورد و مسئولیت آن تماما بر عهده دولت محترم و ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌باشد و اگر خدایی ناکرده چنین شود دولت و مسئولین ذی ربط باید پاسخگو باشند و هرگونه اشتباهی که سلامتی هم وطنان و احیای مراسم‌های دینی همچون اربعین را خدشه دار کند یا موجب کم رونق شدن آن‌ها شود دور از نظر نمی‌ماند و نابخشودنی است.

والسلام علی من اتبع الهدی
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان مازندران
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها