معاون اوقاف لرستان گفت: در راستای کمک به درآمدزایی موقوفات و بقاع متبرکه و کمک به تولید، نیروگاه خورشیدی در این بقاع متبرکه و موقوفات لرستان احداث شده است.
کد خبر: ۹۲۸۴۳۲۸
|
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مسلم رضایی‌پور، معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان امروز   در جمع خبرنگاران، گفت: به‌منظور بهره‌وری از موقوفات و فضای بقاع متبرکه، طرح راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه و موقوفات استان لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۹ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه استان لرستان و این‌که ۱۳۵ کیلووات برق توسط این نیروگاه‌ها تولید می‌شود، افزود: تعداد هفت نیروگاه خورشیدی تاکنون به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد نیروگاه، ۲ مورد نیروگاه پنج کیلوواتی در شهرستان کوهدشت، ۲ نیروگاه پنج کیلوواتی در شهرستان دلفان، ۲ مورد نیروگاه پنج کیلوواتی در شهرستان بروجرد و یک نیروگاه پنج کیلوواتی در شهرستان خرم‌آباد به بهره‌برداری رسیده است.

رضایی‌پوربا بیان این‌که ساخت دو نیروگاه در استان لرستان در دست اقدام است، ادامه داد: علاوه‌بر نیروگاه پنج کیلوواتی، نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی موقوفه مدنی امامزاده قاسم شهرستان ازنا هم با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل شدن است که طی هفته وقف به بهره‌برداری می‎رسد.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان این‌که راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی یکی‌از راه‌ها برای کسب درآمد پایدار برای بقاع متبرکه و موقوفات و همچنین گسترش فعالیت‌های عمرانی است، افزود: با راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه استان شاهد تولید برق از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر خواهیم بود.

وی با بیان این‌که استان لرستان از استان‌های موفق در راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی است، اضافه کرد: این طرح‌ها با عنوان پروژه‌های دانش‌بنیان در استان دنبال می‌شود.

رضایی‌پور با اشاره به وجود ظرفیت مناسب در بقاع متبرکه و موقوفات استان در راستای احداث نیروگاه‌های خورشیدی، و این‌که آمادگی جذب مشارکت‌های خصوصی برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی را داریم، اظهارکرد: با مشارکت بخش خصوصی امکان کار مشارکتی در راستای تولید برق و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در بقاع متبرکه و موقوفات استان لرستان فراهم است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه لرستان خاطرنشان کرد: حوزه وقف، حوزه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است و در این بخش می‌توانند با امنیت خاطر در موقوفات سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات